Napiszę jak ja to widzę. Według mnie użycie skrótu UDK w nazwie projektu to duże nadużycie i może wywoływać nieporozumienia, ponieważ nikt nie przerabia TUT na silniku UT3, a ktoś mógłby sobie tak pomyśleć np. wchodząc na stronę
http://www.udk.com/
Moim zdaniem wpis na moddb.com znalazł się tam tylko dla reklamy projektu, który ma na celu głównie przyciągnięcie do TUT starych i nowych graczy. Niektórzy uważają, że TUT bez starych graczy to nie ten sam TUT i pewnie jest w tym trochę racji, bo to jak wygląda rozgrywka w multiplejerze zależy w głównej mierze do graczy, a nie od samej gry, dodatkowo ten projekt ma na celu zniwelowanie wpływu AI na rozgrywkę.
Ciężko jest zastąpić starych graczy nowymi, ponieważ TUT to dosyć złożona gra, a exploity ją dodatkowo urozmaicają, czyli stary wprawiony gracz dzięki swojemu doświadczeniu może na wiele sposób zdobyć dodatkową przewagę nad nowym graczem. Ten projekt ma na celu również wyeliminowanie exploitów żeby nie było możliwe zdobycie *nieuczciwej* przewagi (część exploitów była przeważnie akceptowana przez większość graczy), więc nowym graczom powinno być łatwiej wejść w grę i być może nie będzie takich sytuacji, że nowy gracz będzie się zastanawiał "jakim cudem on tego dokonał" np. po zostaniu zabitym przez zkrakowanego strażnika.
Część graczy przestała grać w TUT, dlatego że:
- denerwowały ich exploity i głupie błędy w grze,
- nie mogli pogodzić się z DMingiem,
- znajomi gracze przestali grać.
Projekt zakłada, że dzięki wyeliminowaniu błędów i exploitów oraz daniu złodziejom większych szans na Ghosting (wykonanie zadania bez robienia hałasu i zabijania) uda się nakłonić starych graczy do powrotu do TUT, a nowym łatwiej będzie konkurować ze starymi wyjadaczami.
Sądzę, że nikt nigdy nie chciał żeby DMing był dominującą formą gry w Thievery, chodziło raczej o to żeby gra była podobna do Thiefa, a tam przecież można pomykać z mieczem i zabijać, więc dlaczego nie miałoby być tego w TUT? DMing był obecny w TUT z naturalnego powodu, bo był po prostu opłacalny, a teraz samo robienie hałasu ma być nieopłacalne, więc DMing także powinien być mniejszy, poza tym zabijanie i ogłuszanie ma być trudniejsze, a płynące z tego profity mniejsze.