Moje modele do TDM
Re: Moje modele do TDM
Już wkrótce do "nabycia" w Twoim ulubionym skarbcu... No dobra, nie to słowo wziąłem w cudzysłów Tym niemniej chyba mam workflow dla metali, ostatecznie wybrałem miedź, srebro i złoto. Brąz się za mało wyróżniał.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Moje modele do TDM
A tutaj bardziej techniczne ćwiczonko. Udało mi się zmusić do współpracy antyczny już system LOD, gdzie okazało się, że jest zaimplementowana obsługa płynnego pojawiania się i znikania modeli, zależnie od odległości. Działa to trochę chałupniczo, gdyż wykorzystuje kanał alpha tekstury diffuse, ale efekt końcowy jest całkiem obiecujący. Kto wie, może da się jednak na tym silniku zrobić jakieś bardziej otwarte lokacje, ot kwestia paru game artowych tricków
Re: Moje modele do TDM
Very cool. Chciałbym zobaczyć to w akcji z prawdziwymi modelami i ciekawszym terenem.
Zrobiłbyś kiedyś pełnoprawny level...
Zrobiłbyś kiedyś pełnoprawny level...
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Moje modele do TDM
Że co? Że nie masz czasu na level design? Coś nie tak z Twoimi priorytetami!
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Moje modele do TDM
Hah, jak wiesz przez ostatnie lata skupiałem się głównie na modelowaniu i materiałach. Teraz gdy próbuję sklecić jakąś mapkę, to, *surprise, surprise*, okazuje się że z praktyką w zakresie level designu jest u mnie cieniuteńko :D A jeszcze żeby mapka i gameplay dorównywały jakości modeli to już w ogóle
Tym niemniej próbuję się przełamać, mam całą tonę rzeczy z GDC w zakresie level designu, stąd robię sobie powtórkę teoretyczną, zmuszam się też do praktyki. Idzie to dość opornie i czasami zastanawiam się, czy nie przydałby się tu jakiś mentor Ostatnio przypadkowo trafiłem na coś takiego i wydaje mi się, że to jako ćwiczenie na początek jest całkiem dobre (wbrew tytułowi bardzo uniwersalne podejście):
Tym niemniej próbuję się przełamać, mam całą tonę rzeczy z GDC w zakresie level designu, stąd robię sobie powtórkę teoretyczną, zmuszam się też do praktyki. Idzie to dość opornie i czasami zastanawiam się, czy nie przydałby się tu jakiś mentor Ostatnio przypadkowo trafiłem na coś takiego i wydaje mi się, że to jako ćwiczenie na początek jest całkiem dobre (wbrew tytułowi bardzo uniwersalne podejście):
Re: Moje modele do TDM
Ha! Ciekawy tutorialik!
Level design faktycznie jest twórczością multidyscyplinarną i wymaga ogarnięcia wielu rzeczy jednocześnie. I faktycznie jak ktoś spędza sporo czasu walcząc z shaderami czy normal mapkami, to ciężko ogarnąć 'big picture'. Ja przynajmniej tak miałem, jak dromedziłem swego czasu - albo szczegół, albo ogół - na obydwa skrajne fronty brakuje czasu, żeby ogarnąć samemu na wysokim poziomie....
Tymniemniej, ja wolę podejście bardziej "wizjonerskie", że tak powiem, aniżeli analityczne. Czyli wpierw mam np. wizję jakiejś lokacji - robię ją ciekawą wizualnie i fajną do eksploracji, a dopiero później modyfikuję pewne fragmenty, żeby poprawić z punktu widzenia gameplay'a. Oczywiście jedno z drugim się gdzieś tam miesza w całym procesie...
Level design faktycznie jest twórczością multidyscyplinarną i wymaga ogarnięcia wielu rzeczy jednocześnie. I faktycznie jak ktoś spędza sporo czasu walcząc z shaderami czy normal mapkami, to ciężko ogarnąć 'big picture'. Ja przynajmniej tak miałem, jak dromedziłem swego czasu - albo szczegół, albo ogół - na obydwa skrajne fronty brakuje czasu, żeby ogarnąć samemu na wysokim poziomie....
Tymniemniej, ja wolę podejście bardziej "wizjonerskie", że tak powiem, aniżeli analityczne. Czyli wpierw mam np. wizję jakiejś lokacji - robię ją ciekawą wizualnie i fajną do eksploracji, a dopiero później modyfikuję pewne fragmenty, żeby poprawić z punktu widzenia gameplay'a. Oczywiście jedno z drugim się gdzieś tam miesza w całym procesie...
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Moje modele do TDM
Oj tak, ja też myślę przede wszystkim obrazami i kompozycją wizualną, a nie gameplay'em.
Póki co najbardziej paraliżujący dla mnie jest problem tych wszystkich aspektów wiszących jednocześnie w powietrzu i praktyczna strona rozprawiania się z nimi (co, kiedy, w jakiej kolejności). Stąd próbuję znaleźć jakiś model iteracyjny, żeby to tak nie przygniatało. Z tego co oglądam z np. z konferencji GDC, to każde studio ma własny model pracy nad mapami. Zazwyczaj jest to jakoś podzielone na etapy, w których realizuje się tylko jedną konkretną rzecz i odpowiada na jakieś główne pytanie.
Np. podczas pierwszej fazy blockoutu interesuje ich tylko to, czy proporcje przestrzenne są poprawne i czy tempo akcji się klei. Robią w ten sposób z brushy całą mapę, łącznie z podstawowymi skryptami, tak żeby można było ją w jakiś sposób ukończyć. Dopiero w następnej fazie pojawia się AI i walka, pierwsze modele itd. Ja do tej pory robiłem lokację po lokacji, stąd jestem kompletnie nieprzyzwyczajony do takiego systemu pracy. Trzeba by to też przystosować na potrzeby skradanki, chociażby z tego względu że oświetlenie jest jednym z filarów gameplay'u, a nie tylko kwestią kosmetyczną.
Edit:
Prezentacje, które próbuję stosować w praktyce:
https://youtu.be/WClXGuRQCjA?t=650
https://youtu.be/eSB29qx6sWw?t=186
Póki co najbardziej paraliżujący dla mnie jest problem tych wszystkich aspektów wiszących jednocześnie w powietrzu i praktyczna strona rozprawiania się z nimi (co, kiedy, w jakiej kolejności). Stąd próbuję znaleźć jakiś model iteracyjny, żeby to tak nie przygniatało. Z tego co oglądam z np. z konferencji GDC, to każde studio ma własny model pracy nad mapami. Zazwyczaj jest to jakoś podzielone na etapy, w których realizuje się tylko jedną konkretną rzecz i odpowiada na jakieś główne pytanie.
Np. podczas pierwszej fazy blockoutu interesuje ich tylko to, czy proporcje przestrzenne są poprawne i czy tempo akcji się klei. Robią w ten sposób z brushy całą mapę, łącznie z podstawowymi skryptami, tak żeby można było ją w jakiś sposób ukończyć. Dopiero w następnej fazie pojawia się AI i walka, pierwsze modele itd. Ja do tej pory robiłem lokację po lokacji, stąd jestem kompletnie nieprzyzwyczajony do takiego systemu pracy. Trzeba by to też przystosować na potrzeby skradanki, chociażby z tego względu że oświetlenie jest jednym z filarów gameplay'u, a nie tylko kwestią kosmetyczną.
Edit:
Prezentacje, które próbuję stosować w praktyce:
https://youtu.be/WClXGuRQCjA?t=650
https://youtu.be/eSB29qx6sWw?t=186
Re: Moje modele do TDM
System iteracyjny jest na pewno dobry i się sprawdza, ale w firmach to funkcjonuje inaczej. Każdy etap - od design documentu, poprzez szkice, blocking itp.. są elementami służącymi także do komunikacji między członkami zespołu. Jeśli nad projektem pracuje jedna osoba, to siłą rzeczy, ilość wymaganej komunikacji spada. Wystarczy wówczas zrobić tylko tyle szkiców ile potrzeba odpowiedzieć na własne pytania, a nie pytania innych.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Moje modele do TDM
Wracam do powolnego dłubania.
Na rozruszanie się coś w miarę łatwego, system ogrodzenia do piwnicy. Dwa modele, jedno pełne ogrodzenie, drugie z wejściem. Powinno się zmieścić na jednej teksturze z drzwiami, dużo regularnych kształtów powinno pozwolić na konkretny UV mirroring. Się okaże, póki co na razie sama sylwetka
Na rozruszanie się coś w miarę łatwego, system ogrodzenia do piwnicy. Dwa modele, jedno pełne ogrodzenie, drugie z wejściem. Powinno się zmieścić na jednej teksturze z drzwiami, dużo regularnych kształtów powinno pozwolić na konkretny UV mirroring. Się okaże, póki co na razie sama sylwetka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Moje modele do TDM
Podoba mi się - szczególnie narożniki i połączenia z kolumnami.
Jak rozwiązujesz kolizje? Np. czy strzała przeleci pomiędzy kratami?
P.S. widzę, że testujesz wytrzymałość sklepień w piwnicy?
Jak rozwiązujesz kolizje? Np. czy strzała przeleci pomiędzy kratami?
P.S. widzę, że testujesz wytrzymałość sklepień w piwnicy?
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Moje modele do TDM
Dzięki Kolizja jest per polygon, stąd strzały przelecą bez problemu. Przy tej okazji napotkałem drobny problem z furtką, bo frob też idzie po kolizji i był problem z jej podświetlaniem. Na szczęście TDM posiada takie dwie opcje: frobbox_mins i _maxs. Są to dwa punkty określane współrzędnymi, relatywne do pivot pointu, po których silnik jest w stanie narysować prostopadłościan. Wystarczy ustawić takie drzwi w punkcie 0,0,0 (np. w maksie) i popatrzeć po współrzędnych najniższego wierzchołka drzwi z przodu, a potem najwyższego z tyłu. Przypuszczam że przy innych kształtach takie rozwiązanie nie działa najlepiej, ale do typowych drzwi taki frob hack brzmi nawet spoko. A co najważniejsze, działa bez zarzutu
Co do sylwetki i kształtu to się zastanawiałem, żeby nie było zbyt ozdobnie, w końcu to podziemia, aczkolwiek kościół jest bogaty i lubi się popisywać, wiadomo Jeżeli chodzi o konstrukcję to miałem lekką rozkminę jak to osadzić pomiędzy kolumnami, ale te trzy grubsze słupy plus śruby rozporowe powinny sprawiać pozory stabilnej konstrukcji
Co do sylwetki i kształtu to się zastanawiałem, żeby nie było zbyt ozdobnie, w końcu to podziemia, aczkolwiek kościół jest bogaty i lubi się popisywać, wiadomo Jeżeli chodzi o konstrukcję to miałem lekką rozkminę jak to osadzić pomiędzy kolumnami, ale te trzy grubsze słupy plus śruby rozporowe powinny sprawiać pozory stabilnej konstrukcji
Re: Moje modele do TDM
W końcu znalazłem chwilę i wypaliłem bazowe normalki – czas się wziąć za materiał
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Moje modele do TDM
I wersja z grubsza finalna. Powinienem jeszcze wypalić jakieś delikatne AO na łączeniach pionowych elementów z poziomymi i detale na dolnej płycie drzwiczek, może jakieś gwinty dla tych wkrętów mocujących na normalce. To pewnie dopiero w okolicach weekendu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Moje modele do TDM
No i spoko. Masz bardzo czysty styl, btw. Nie interesowały(-by) Ciebie wizualizacje architektoniczne?
(BTW. ciągle mnie frapuje ten stretch-test dla sklepień, który fundujesz swojej piwnicy, pośrodku pomieszcznia... )
(BTW. ciągle mnie frapuje ten stretch-test dla sklepień, który fundujesz swojej piwnicy, pośrodku pomieszcznia... )
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Moje modele do TDM
Parę razy coś dłubałem jakieś małe statyczne scenki typu swój pokój, ale nie wiem czy moje umiejętności przydałyby się w wizkach. Z renderingu zatrzymałem się na Mental Rayu, nikt już tego nie używa VRaya coś liznąłem, ale nie za dużo. Tym niemniej czasami żałuję, że TDM ma taki specyficzny setting, chętnie bym porobił trochę więcej współczesnych przedmiotów.
Kolumny na środku wrócą Sprawdzałem ile miejsca zyskam wstawiając plombę zamiast całej kolumny, ale okazało się, że niespecjalnie dużo
Re: Moje modele do TDM
Jakiś magiczno-złodziejowy podciąg czy coś. Gdybyście nie zwrócili na to uwagi, nawet nie zauważyłabym, że nie ma tej kolumny. Bardzo ciekawe wnętrza peter_spy.
Strasznie śmieszy mnie ta forma :D .
- You think us fools?
- Yes... that is irrelevant.
- Yes... that is irrelevant.
Re: Moje modele do TDM
Może więcej frajdy miałbyś z modelowania całych budynków, typu jakieś szklane biurowce albo inne nowoczesne budowle? Niekoniecznie sypialnie, łazienki i inne takie tam.Parę razy coś dłubałem jakieś małe statyczne scenki typu swój pokój, ale nie wiem czy moje umiejętności przydałyby się w wizkach.
Aha, dzięki. Mogę teraz spokojnie zasnąć.Kolumny na środku wrócą Sprawdzałem ile miejsca zyskam wstawiając plombę zamiast całej kolumny, ale okazało się, że niespecjalnie dużo
A, nie ma sprawy - śmiech to zdrowie.Strasznie śmieszy mnie ta forma :D .
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Moje modele do TDM
Dzięki!
A, czyli outdoor, ciekawe. Kiedyś robiłem modułowe elementy fasady kamienicy, ale nigdy nie robiłem całej scenki np. z budynkiem na tle jakiegoś kwartału lub przecznicy. To by mogło być interesujące.
Edit: to jeszcze ostatni update z detalami, gwinty śrub, dekoracja furtki i zamek. Niestety dziurka od klucza wyszła biednie, bo tam jest za mała rozdzielczość na teksturze :D.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Moje modele do TDM
Co?!? Nie wymodelowałeś dziurki od klucza? Nie rozmawiam z Tobą!!!Edit: to jeszcze ostatni update z detalami, gwinty śrub, dekoracja furtki i zamek. Niestety dziurka od klucza wyszła biednie, bo tam jest za mała rozdzielczość na teksturze :D.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Moje modele do TDM
Okazjonalne dłubanko, bo na więcej już czasu mieć nie będę:
Obraz autorstwa SeriousToni, kiedyś wydłubałem jako dekorację, teraz w postaci pełnoprawnego łupu. Nie wiem czy nasz złodziej dostanie 500 monet za tak kiepsko wycięty obraz, ale próbować zawsze można
Obraz autorstwa SeriousToni, kiedyś wydłubałem jako dekorację, teraz w postaci pełnoprawnego łupu. Nie wiem czy nasz złodziej dostanie 500 monet za tak kiepsko wycięty obraz, ale próbować zawsze można
Re: Moje modele do TDM
No, Garrett był profesnonalistą, bo brał z ramą i obrazy były jak nówki...
Szkoda, że wracasz, żeby zniknąć. Rozumiem, że życie osobiste bierze górę?
Szkoda, że wracasz, żeby zniknąć. Rozumiem, że życie osobiste bierze górę?
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Moje modele do TDM
Bardziej praca i dokształcanie się, plus hobby muzyczne (plumkanie na basie), ale tak Trochę nie mam siły siedzieć wieczorami nad grafiką, po całym dniu siedzenia z nosem w kodzie. Zimą nie ma co robić na zewnątrz, to jeszcze coś jakoś
Trochę mnie męczy w środku, że nie udało mi się zrobić żadnej mapki do TDM z naprawdę porządnymi assetami, bo da się to zrobić tak, że będzie to śmigać 10x lepiej, niż przeciętna misja do TDM na tych stockowych, mocno leciwych modelach. Nie łudzę się, że uda mi się coś kiedykolwiek cokolwiek skończyć, ale przyjemnie jest machnąć jakiś model od czasu do czasu, żeby nie wyjść z wprawy
Re: Moje modele do TDM
No, tworzenie map jest czasochłonne, szczególnie, jeśli samemu się tworzy każdy model z osobna.
No, nic - odliczaj czas do emki - myślę, że ciągle będziemy grać w TDM - może na RTX'ach lub czymś jeszcze nowszym.
No, nic - odliczaj czas do emki - myślę, że ciągle będziemy grać w TDM - może na RTX'ach lub czymś jeszcze nowszym.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Moje modele do TDM
Powinien być jakiś program dofinansowań z Unii, "Pierwsza FMka przed Mką", żeby można było wziąć roczną dziekankę w pracy tylko na ten cel