[AUDIO] Ambient

Rozplącz swoją wyobraźnię. Zagość w świecie stworzonym przez fanów lub do nich dołącz.

Moderator: SPIDIvonMARDER

Awatar użytkownika
TricksieThiefsie
Mechanista
Posty: 445
Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14

[AUDIO] Ambient

Post autor: TricksieThiefsie »

Znalazłem jakieś 4 nieskompresowane pliki muzyczne z czasów, kiedy próbowałem się bawić w tworzenie ambientów. Są dość podstawowe, ale myślę, że nadawałaby się do Thiefa

Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Muzyka bliska Thiefowi

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Może wydzielę to jako osobny temat i przesunę do działu z twórczością? Fajne to, szkoda że tak mało :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Muzyka bliska Thiefowi

Post autor: Marzec »

Kradnę 1-3 :) Jak podpisać autora w ew. FM?
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
TricksieThiefsie
Mechanista
Posty: 445
Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14

Re: Muzyka bliska Thiefowi

Post autor: TricksieThiefsie »

Nie musisz, ale jeśli chcesz, to nick z forum jest ok :)
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: Muzyka bliska Thiefowi

Post autor: Hattori »

Naprawdę brzmi to fajnie, TricksieThiefsie. Gdybyś je jakoś nazwał, to mógłbym je kiedyś zamieścić w swoich Music Compilations, gdybyś chciał. Konwersją na mp3 już bym się sam zajął ;)

I mam też pytanie: w jakim programie robiłeś tą muzykę? Też kiedyś myślałem o robieniu Thiefowych ambientów. :)
darkonia
Mechanista
Posty: 406
Rejestracja: 04 lipca 2011, 20:57

Re: Muzyka bliska Thiefowi

Post autor: darkonia »

Hattori pisze: I mam też pytanie: w jakim programie robiłeś tą muzykę? Też kiedyś myślałem o robieniu Thiefowych ambientów. :)
Podpinam się pod pytanie. Interesuje mnie w szczególności jak osiągnąć taki ambient z 1 utworu.
- You think us fools?
- Yes... that is irrelevant.
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [AUDIO] Ambient

Post autor: Marzec »

To + efekty specjalne ;)

j/k nie mam zielonego pojęcia ;)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
TricksieThiefsie
Mechanista
Posty: 445
Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14

Re: [AUDIO] Ambient

Post autor: TricksieThiefsie »

Metoda jest prosta, używam tego programu: http://hypermammut.sourceforge.net/paulstretch/

Rozciąga w czasie plik muzyczny który tam wrzucacie, co jest pierwszym i najważniejszym krokiem do stworzenia prostego ambientu. Jest oczywiście różnica jeśli rozciągniecie plik 10x i 100x, zależy co chcecie osiągnąć. Bardziej dynamiczny ambient trwa krócej.

Potem już zostaje bawienie się w opcjach w zakładce "Process". Jest troszkę kombinowania, ale w tym pozytywnym sensie, jako, że każda opcja wpływa na brzmienie, więc wam pozostawiam zrozumienie jak to działa. To wszystko jest proste, wystarczy przesuwać suwaki i klikać w okienka :)) aż w końcu ogarniecie jaki to ma wpływ na całokształt. Jedyny widoczny minus to waga plików po modyfikacji, ale to pewnie łatwo można skompresować, nie wiem tylko jak dokładnie bo bardzo dawno się nie bawiłem z audio i już nie pamiętam wiele rzeczy. Jeśli ktoś mnie może wyręczyć tutaj, byłoby fajnie.

Jeszcze dorzucę przykład "przed" i "po". bell1 to zwykły dźwięk a bell2 jest zmodyfikowany przez program.




Ogólnie to wszystko ma znaczny potencjał jeśli ktoś naprawdę zna się w obróbce audio i potrafi modyfikować, sklejać rzeczy albo lepiej, komponować własną muzykę, zawsze można się nauczyć, teraz najlepsza pora :) Sam program jest dobry w tym sensie, że można stworzyć fajne brzmienie bez żadnego wysiłku w zasadzie, ale to tylko początek.
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: [AUDIO] Ambient

Post autor: Hattori »

Dzięki wielkie :)
Ten przykładowy "bell2" jest zarąbisty! Dodać do niego jeszcze kilka kanałów dźwięku i mamy ambient pod (fan)misję z Młotodzierżcami. :-D
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [AUDIO] Ambient

Post autor: Marzec »

Ja mam odrobine inne metody ;) Nie lubię gdy mój ambient jest "skażony" przez inne utworki :) Owszem warto wykorzystywać naturalne dźwięki, czy to nagrane osobiście, czy pobrane z sieci na wolnej licencji. Ale warto też zainteresować się tym jak powstają "surowe" ambienty.

Poniższy przykład stworzyłem w programie Audacity za pomocą następujących kroków:
  1. Generuj > Ton (by wygenerować dźwięk bazowy)
  2. Efekt > Fazer (by nadać surowemu dźwięku wibrację)
  3. Efekt > Paulstrech (rozciągając w czasie, nadając odpowiednią barwę)
  4. Efekt > Zmień wysokość (na odpowiednio niższą)
Wynik:
https://www.thiefguild.com/media/ambien ... urrick.mp3

Warto pobawić się innymi dźwiękami bazowymi z menu "Generuj", lub użyć jakiegoś realnego dźwięku jako bazę. Przy użyciu tych samych kroków i dodaniu ew. innych, można osiągnąć całkiem bogate, zróżnicowane dźwięki :)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: [AUDIO] Ambient

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Czy ktoś z Was chciałby podjąć się (chyba) prostego wyzwania i stworzyć kilka ambientów z Thiefa? Coś takiego jak to:


Ale dłuższego.

Z góry przepraszam, jeśli to głupie pytanie i wymagam od kogoś tytanicznej pracy. Nie wiem, co czynię ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [AUDIO] Ambient

Post autor: Marzec »

Z góry przepraszam, jeśli to głupie pytanie i wymagam od kogoś tytanicznej pracy. Nie wiem, co czynię ;)
Może trochę :) Problem w tym, co rozumiesz przez "coś dłuższego" :)

Generalnie... Dzięki SPIDI! Udało się odkryć coś ciekawego :)

Ale na początek - zapodane przez ciebie źródło, ale w dłuższej wersji. Do tego celu oczywiście użyłem wspomnianego przeze mnie Paulstretch:

https://www.thiefguild.com/media/ambien ... 20long.mp3

Najbardziej tu podoba mi się efekt rozciągnięcia gwizdania strażnika ;) ale nic poza tym. Ambient jest bardzo nużący i męczący.

Dlatego też poeksperymentowałem. Tutaj prawie to samo, ale w wersji "maw of chaos" (Podciągnięta wysokość dźwięku o 50%):

https://www.thiefguild.com/media/ambien ... 0chaos.mp3

W mojej ocenie przyjemniejsze w odbiorze i nadające się na jakieś gniazda paszczogennych bestii :) Ciekawe, że kroki strażnika w tej wersji brzmią jak dźwięki pająka z Thiefa.

A tu najciekawszy efekt:

https://www.thiefguild.com/media/ambien ... achine.mp3

"Zmiksowałem" cały dźwięk z podanego przez ciebie nagrania i dodałem Fazer. Dzięki temu powstał dość ciekawy dźwięk pracującej maszyny.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
darkonia
Mechanista
Posty: 406
Rejestracja: 04 lipca 2011, 20:57

Re: [AUDIO] Ambient

Post autor: darkonia »

No, patrz... A ja myślałam, że chodzi o nagranie poszczególnych fragmentów muzycznych z rozgrywki. Niestety byłam kilka dni bez słuchawek, więc nawet nie zgłaszałam chęci spróbowania :(.
- You think us fools?
- Yes... that is irrelevant.
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [AUDIO] Ambient

Post autor: Marzec »

Owe fragmenty są dostępne w plikach gry. Łatwo wydobyć je w formie surowej.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: [AUDIO] Ambient

Post autor: SPIDIvonMARDER »

darkonia pisze:No, patrz... A ja myślałam, że chodzi o nagranie poszczególnych fragmentów muzycznych z rozgrywki. Niestety byłam kilka dni bez słuchawek, więc nawet nie zgłaszałam chęci spróbowania :(.
Nie ma deadline'u, zachęcam każdego do dadania czegoś od siebie :)
Marzec
Strasznie fajnie to brzmi. Przesłuchałem póki co dość pobieżnie, ale chyba chodziło właśnie o to ;) W wolnej chwili przesłucham dokładnie i opiszę wrażenia.
Obrazek
darkonia
Mechanista
Posty: 406
Rejestracja: 04 lipca 2011, 20:57

Re: [AUDIO] Ambient

Post autor: darkonia »

http://www.mediafire.com/file/ynl2wpw4m ... t.zip/file
Macie tu jakiś mój stary crap. Myślałam, że dawno tego już nie mam na żadnym dysku :P
- You think us fools?
- Yes... that is irrelevant.
ODPOWIEDZ