Gloomwood
Moderator: Bruce
Gloomwood
Gloomwood czyli "Thief with guns". Demo już jest dostępne na steamie, early access pod koniec 2020.
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
- Marcin.B.Black
- Paser
- Posty: 188
- Rejestracja: 01 sierpnia 2010, 16:41
Re: Gloomwood
Hah, a właśnie chciałem napisać coś o tej grze. Widziałem recenzję Gmanlives'a odnośnie dema. Miasto bardzo momentami przypomina to z dwóch pierwszych Thiefów i klimat czasami wydaje się dość mocno podobny. Ciekawe co z tego wyjdzie w finalnej wersji.
"Some people in the City are just too rich for their own good... lucky they have me to give them a hand".
https://www.deviantart.com/marcinbblack
https://www.youtube.com/channel/UCnL6k1 ... XeCGfP7UWA
https://www.deviantart.com/marcinbblack
https://www.youtube.com/channel/UCnL6k1 ... XeCGfP7UWA
Re: Gloomwood
Nie wiem, ale ta gra zapożycza pewne elementy z innych gier w sposób taki... dość bezpośredni, żeby nie użyć słowa plagiat... 'Inside at last', thiefowe żyrandole... przeciwnicy nieomalże żywcem wyciągnięci z gry 'Sir, you are being hunted'...
A swoją drogą, ów David Szymanski to czasem nie jest autorem tej gry 'Dusk'?
A swoją drogą, ów David Szymanski to czasem nie jest autorem tej gry 'Dusk'?
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
- Marzec
- Arcykapłan
- Posty: 1497
- Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
- Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska
- Kontakt:
Re: Gloomwood
Moim zdaniem stylistyka dość mocno inspirowana Thiefem. Ciekawe.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Gloomwood
Nie mówiąc o tym, że developerzy nasłali swoich "influencerów" chyba na wszystkie fora o skradankach jakie znam, może jednak trochę bez przesady? Jeszcze chwila i będę się bał otworzyć lodówkę.Juliusz pisze:Nie wiem, ale ta gra zapożycza pewne elementy z innych gier w sposób taki... dość bezpośredni, żeby nie użyć słowa plagiat... 'Inside at last', thiefowe żyrandole... przeciwnicy nieomalże żywcem wyciągnięci z gry 'Sir, you are being hunted'...
A swoją drogą, ów David Szymanski to czasem nie jest autorem tej gry 'Dusk'?
Póki co z samego trailera niewiele dla mnie wynika, poza mało twórczym kopiowaniem różnych rzeczy, z wspomnianym SYABH włącznie. "Imitation is the sincerest form of flattery", ale rezultaty mnie póki co nie zachęcają
Re: Gloomwood
Generalnie twórcy gier ciągną inspiracje z dwóch źródeł: z rzeczywistości oraz z innych gier. To pierwsze daje lepsze rezultaty niż to drugie.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Gloomwood
Pełna zgoda, dotyczy to zwłaszcza takich dziedzin jak nauka modelowania (jeżeli odbywa się wyłącznie na zasadzie kopiowania modeli z innych gier, to efekty będą co najwyżej średnie). Tym niemniej próba ulepszania mechanik znanych z innych gier lub łączenia ich w jakieś nieoczywiste kombinacje potrafi dawać dobre rezultaty. Tyle że na pierwszy rzut oka tutaj nic takiego nie ma.
Re: Gloomwood
Ja bym powiedział pokraczny (niekoniecznie w złym tego słowa znaczeniu) klon Thiefa. Pytanie czy kilka nowych mechanik i brak możliwości ogłuszania pozytywnie wpłynie na samą rozgrywkę. Na razie odpaliłem demko i przeraziły mnie puste lokacje. Ja wiem, że to demo ale o ile mnie pamięć nie zwodzi lokacje w T1 i T2 nawet w demkach były bardziej... pełne. Jak gra będzie miała mieć poważny charakter i fabułę to ewidentnie długa droga przed nią. Jak będzie czymś w stylu szybki i śmieszny projekt z kickstartera za kilak bucksów to może coś z tego będzie. Pożywjom uwidzim
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
Re: Gloomwood
Po pięciokrotnym przejściu dema(w tym na najwyższym poziomie Blood Moon) uwielbiam tą grę. Inspiruje się Thiefem ale też daje wiele od siebie. Stanowi bardzo dobry kompromis pomiędzy skradanką a survival horrorem. Oprócz standardowego skradania i chowania się w cieniu(i backstabów)mamy też broń palną z limitowaną(na full moon i blood moon) amunicją. Żaden sposób przejścia gry nie jest jedyny słuszny. Można też precyzyjnie i z zaskoczenia eliminować przeciwników strzelając.
Polecam przejść demo i spotkać pod koniec naszych przyjaciów w maskach kruka Dla mnie day 1 purchase. Świetna rzecz która trafiła idealnie w moje gusta.
Co do wypowiedzi Elpeesa to się nie zgodzę, lokacje są bardzo dobre jak na demo, każdy posterunek\miejsce strażników ma kilka wejść do nich. Do tego dystrykty w pełnej wersji będą znacznie większe i nieliniowe.
Polecam przejść demo i spotkać pod koniec naszych przyjaciów w maskach kruka Dla mnie day 1 purchase. Świetna rzecz która trafiła idealnie w moje gusta.
Co do wypowiedzi Elpeesa to się nie zgodzę, lokacje są bardzo dobre jak na demo, każdy posterunek\miejsce strażników ma kilka wejść do nich. Do tego dystrykty w pełnej wersji będą znacznie większe i nieliniowe.
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
Re: Gloomwood
Żeby nie było - ja wiem, że to demo i sama mechanika gry jest w tzw. "pytę ";) Lokacje jednak nadal puste - głownie jeśli chodzi o wnętrza. Mało detali. Oczywiście, że to nie gra AAA i nie ma co liczyć na scenerie rodem z Dishonored, ale jednak mamy 2020 rok a już kilkunastoletnie FMki do T1 były bardziej szczegółowe jeśli chodzi o kreację świata. No i to jednak demo a nie jakaś alpha czy wczesna beta (przynajmniej nigdzie nic na ten temat nie pisali). Zresztą rozegram demo do końca to jeszcze coś pewnie napiszę a i może dalsze rozgrywka zrewiduje mój pogląd na co mam szczerą nadzieję
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
- Marcin.B.Black
- Paser
- Posty: 188
- Rejestracja: 01 sierpnia 2010, 16:41
Re: Gloomwood
Jeżeli gierę robi m.in David Szymanski, który zrobił Dusk no i poziom giery będzie podobny to myślę, że można brać w ciemno. Ogólnie trzymam kciuki .
Ostatnio zmieniony 16 czerwca 2020, 16:11 przez Marcin.B.Black, łącznie zmieniany 1 raz.
"Some people in the City are just too rich for their own good... lucky they have me to give them a hand".
https://www.deviantart.com/marcinbblack
https://www.youtube.com/channel/UCnL6k1 ... XeCGfP7UWA
https://www.deviantart.com/marcinbblack
https://www.youtube.com/channel/UCnL6k1 ... XeCGfP7UWA
Re: Gloomwood
Demko ściągnięte, sprawdzę wieczorem
Re: Gloomwood
Zagrałem, adrenalinka skoczyła, gdy w najgłębszym miejscu w kanałach zacząłem stąpać nieuważnie i skoczyły na mnie trzy potwory po kolei, a przy pierwszym odkryłem, że nie miałem załadowanej broni Ogólnie naprawdę fajny klimat, environmental storytelling na dość wysokim poziomie i przyjemna mechanika walki i poruszania się (znana mi chociażby z Dusk). To do czego się można przyczepić to wspomniane wyżej odtwórstwo - lokacje wyglądają niemalże identycznie do thiefowych (z małą nutką Thievery), a przeciwnicy praktycznie żywcem wyjęci z Sir, You're Being Hunted! Przydałoby się też większe zróżnicowanie lokacji i wnętrz, no ale to tylko demo
Re: Gloomwood
Pograłem chwilę i hmm, environmental storytelling jest jak dla mnie żaden, bo i obiektów w tu nie ma prawie wcale. Ot ciągle worki i skrzynie, czasem jakaś generyczna plama krwi. Poruszanie się i wspinanie jest mocno sztywne, wygląda raczej jak rezultat paru minut kodowania w Unity, niż jakiejś większej pracy. Swoją drogą ładnie im się udało uzyskać na tym silniku wygląd Thiefa 2. Przez chwilę się zastanawiałem czy to aby nie jakiś fork NewDarka :D
Natomiast lightgem w prawym dolnym rogu to porażka, nie do końca też rozumiem jak działa na niego światło, bo czasami jarzy się w ciemnych zakamarkach, a i strażnicy reagują zasadniczo dosyć szybko na wszystkie podejrzane oznaki. Nota bene nie robią nic poza dyszeniem, które zlewa się z ambientem otoczenia, stąd nie ma to takiej funkcji jak w Thiefach, gdzie kaszel, gwizdanie i mruczenie pod nosem pozwala kontrolować na słuch ich pozycję.
Do tego momentami lightgem jest ciemny, mimo że stoję na wprost latarni, albo jasny, gdy jestem w ciemnym kącie. Ponadto broń ma coś z cieniowaniem, reaguje na światło latarń tak, jak gdyby nie rzucały cienia a światło docierało do gracza przez obiekty.
Nie podobało mi się też rozwiązanie z backtrackingiem po to, żeby zapisać stan gry. Rozumiem chęć ograniczenia save scummingu, ale to raczej nudne rozwiązanie i przegięcie w drugą stronę.
Ogółem nie czuję, żeby to było coś wartego mojej uwagi jak na razie, jakościowo wygląda mi to na mało twórczy hołdzik dla Thiefa robiony przez studentów wieczorami po kolokwiach.
Natomiast lightgem w prawym dolnym rogu to porażka, nie do końca też rozumiem jak działa na niego światło, bo czasami jarzy się w ciemnych zakamarkach, a i strażnicy reagują zasadniczo dosyć szybko na wszystkie podejrzane oznaki. Nota bene nie robią nic poza dyszeniem, które zlewa się z ambientem otoczenia, stąd nie ma to takiej funkcji jak w Thiefach, gdzie kaszel, gwizdanie i mruczenie pod nosem pozwala kontrolować na słuch ich pozycję.
Do tego momentami lightgem jest ciemny, mimo że stoję na wprost latarni, albo jasny, gdy jestem w ciemnym kącie. Ponadto broń ma coś z cieniowaniem, reaguje na światło latarń tak, jak gdyby nie rzucały cienia a światło docierało do gracza przez obiekty.
Nie podobało mi się też rozwiązanie z backtrackingiem po to, żeby zapisać stan gry. Rozumiem chęć ograniczenia save scummingu, ale to raczej nudne rozwiązanie i przegięcie w drugą stronę.
Ogółem nie czuję, żeby to było coś wartego mojej uwagi jak na razie, jakościowo wygląda mi to na mało twórczy hołdzik dla Thiefa robiony przez studentów wieczorami po kolokwiach.
Re: Gloomwood
@Judith
Będzie rework light gema, nie bój nic. Twórcy wiedzą że jest kiepski i zrobią nowy.
Co do zapisu to oficjalnie potwierdzone jest że będzie możliwość zapisywania w dowolnym momencie na wszystkich poziomach trudności gry. Dodadzą to jak pojawi się early access.
Będzie rework light gema, nie bój nic. Twórcy wiedzą że jest kiepski i zrobią nowy.
Co do zapisu to oficjalnie potwierdzone jest że będzie możliwość zapisywania w dowolnym momencie na wszystkich poziomach trudności gry. Dodadzą to jak pojawi się early access.
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
- Marcin.B.Black
- Paser
- Posty: 188
- Rejestracja: 01 sierpnia 2010, 16:41
Re: Gloomwood
Swoją drogą, David Szymanski pisał, że najtrudniejsze było zmuszenie Unity do współpracy przy wyświetlaniu takiego surowego, retro wyglądu przy okazji tworzenia Dusk. Ciekawe czy tym razem też było tyle kłopotu.
"Some people in the City are just too rich for their own good... lucky they have me to give them a hand".
https://www.deviantart.com/marcinbblack
https://www.youtube.com/channel/UCnL6k1 ... XeCGfP7UWA
https://www.deviantart.com/marcinbblack
https://www.youtube.com/channel/UCnL6k1 ... XeCGfP7UWA
Re: Gloomwood
Przeszedłem demko. Dwa razy dla pewności - w tym na Blood Moon. Na pewno całość jest grywalna. Niech świadczy o tym to, że ze dwie godziny mi zeszły na zabawie. Przy czym na razie to w sumie bardziej "demo technologiczne" a nawet akcja skierowana do fanów Thiefa w stylu - patrzcie robimy grę, która wygląda jak pierwszy złodziej i ma podobną mechanikę.
Wrażenia? Dalej kłują w oczy jednak puste lokacje i zapożyczenia z innych gier. Inna sprawa, że nie przeszkadza to aż tak bardzo w zabawie - przynajmniej mi. Brakuje tylko trochę jakiegoś cichego sposobu na załatwianie przeciwników bo na razie mamy żaden wybór - albo zabij albo uniknij. Na minus też - dla mnie - system saveowania. Nie jest fanem braku quicksave w skradankach bo nie potrzebnie na siłę podnosi to poziom trudności, nie pozwala się bawić grą i tylko sztucznie wydłuża czas gry, no ale skoro ma to zostać zmienione to nie ma tematu. Algorytm poruszania się jak w pierwszych Thiefa - na pewno lepszy niż w T4. Mi się podoba. Faktem jest że lightgem kuleje. Oj bardzo. No i to umiejscowienie z boku.
Generalnie gra ma potencjał. Jeśli świat będzie ciekawie skonstruowany, fabuła wciągająca a my dostaniemy ciekawe zadania i możliwości ich wykonania to super. Wtedy nawet z niewiele zmienioną mechaniką może to być ciekawy produkt. Na razie bez ochów i achów. Zobaczymy co będzie. Żeby ten entuzjazm twórców nie przerodził się marne żerowanie na nostaligii.
Aha. Czytałem że chcą pozyskać Stefena Russela do voiceactingu. Byłoby zacnie
Wrażenia? Dalej kłują w oczy jednak puste lokacje i zapożyczenia z innych gier. Inna sprawa, że nie przeszkadza to aż tak bardzo w zabawie - przynajmniej mi. Brakuje tylko trochę jakiegoś cichego sposobu na załatwianie przeciwników bo na razie mamy żaden wybór - albo zabij albo uniknij. Na minus też - dla mnie - system saveowania. Nie jest fanem braku quicksave w skradankach bo nie potrzebnie na siłę podnosi to poziom trudności, nie pozwala się bawić grą i tylko sztucznie wydłuża czas gry, no ale skoro ma to zostać zmienione to nie ma tematu. Algorytm poruszania się jak w pierwszych Thiefa - na pewno lepszy niż w T4. Mi się podoba. Faktem jest że lightgem kuleje. Oj bardzo. No i to umiejscowienie z boku.
Generalnie gra ma potencjał. Jeśli świat będzie ciekawie skonstruowany, fabuła wciągająca a my dostaniemy ciekawe zadania i możliwości ich wykonania to super. Wtedy nawet z niewiele zmienioną mechaniką może to być ciekawy produkt. Na razie bez ochów i achów. Zobaczymy co będzie. Żeby ten entuzjazm twórców nie przerodził się marne żerowanie na nostaligii.
Aha. Czytałem że chcą pozyskać Stefena Russela do voiceactingu. Byłoby zacnie
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
Re: Gloomwood
Raczej nie ma problemu z tym, żeby w Unity używać prostych materiałów, niskiej jakości lightmap czy prostego postprocessingu typu bloom, mówię z doświadczenia. Po prostu nie bawisz się we wszystkie dodatkowe tekstury typu normalmapki, roughness i takie tam, wyłączasz świecenie hdrkami itd.Marcin.B.Black pisze:Swoją drogą, David Szymanski pisał, że najtrudniejsze było zmuszenie Unity do współpracy przy wyświetlaniu takiego surowego, retro wyglądu przy okazji tworzenia Dusk. Ciekawe czy tym razem też było tyle kłopotu.
Re: Gloomwood
Miałem na myśli "jak na tego typu grę". Nie jest rewelacyjnie, ale na pewno podobało mi się bardziej niż w nijakiej, a wychwalanej przez wielu Amnezji.Judith pisze:Pograłem chwilę i hmm, environmental storytelling jest jak dla mnie żaden, bo i obiektów w tu nie ma prawie wcale. Ot ciągle worki i skrzynie, czasem jakaś generyczna plama krwi.
Civvie 11, który ostatnio nagrywa filmiki z TG, wziął się za Gloomwood (a przy tym także Ultrakill). Dość pozytywnie ocenia to demo, wskazuje na kilka niedoróbek, ale nie zauważa odtwórstwa.
Re: Gloomwood
Co jak co, ale Amnesia na pewno nie jest nijaka, plus ma chociaż jakieś własne pomysły (tudzież twórczo przetwarza pomysły innych).
Gloomwood ma pomysł pt. "odtwórzmy estetykę Thiefa 2 / NewDarka na Unity i dodajmy podstawowych wrogów w stylu Sir, you are being hunted, co by nie przepłacać za nagrywanie voiceoverów". Okej, a coś poza tym? To są zalążki pomysłów, z których można zbudować jakiś pierwszy internal proof of concept, a nie lecieć z tym na publiczne demo.
Gloomwood ma pomysł pt. "odtwórzmy estetykę Thiefa 2 / NewDarka na Unity i dodajmy podstawowych wrogów w stylu Sir, you are being hunted, co by nie przepłacać za nagrywanie voiceoverów". Okej, a coś poza tym? To są zalążki pomysłów, z których można zbudować jakiś pierwszy internal proof of concept, a nie lecieć z tym na publiczne demo.
Re: Gloomwood
Ktoś jeszcze czeka z wypiekami na premierę early access? Ma być na dniach, 16 sierpnia :
I tak, słychać głos TEJ Terri Brosius. <3
I tak, słychać głos TEJ Terri Brosius. <3
- And...
- Remember to pickpocket the party guests?
- Remember to pickpocket the party guests?
Re: Gloomwood
Fajnie. Zwłaszcza, że sporo zmian od dema wprowadzili. Tu jest ciekawy filmik
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
- Marcin.B.Black
- Paser
- Posty: 188
- Rejestracja: 01 sierpnia 2010, 16:41
Re: Gloomwood
Wygląda dość obiecująco, chyba się skuszę.
"Some people in the City are just too rich for their own good... lucky they have me to give them a hand".
https://www.deviantart.com/marcinbblack
https://www.youtube.com/channel/UCnL6k1 ... XeCGfP7UWA
https://www.deviantart.com/marcinbblack
https://www.youtube.com/channel/UCnL6k1 ... XeCGfP7UWA
Re: Gloomwood
Jest jeszcze nieprzerywany 5 minutowy gameplay z E3 2021. Jezu, jak to dobrze wszystko wygląda. Moja najbardziej oczekiwana gra w tej chwili.
Pierścień pełniący rolę light gemu, immersywne inventory, świetny klimat inspirowany Thiefem, dajcie mi już ten early access!
Edit: oprócz Terri Brocius(Shodan) jest też głos Stephana Weyte czyli Caleb z gry Blood!
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
Re: Gloomwood
Gra już dostępna na Steam, do 12 września za 65zł