Gloomwood

Zajrzyj tutaj, jeśli masz ochotę pogawędzić, poplotkować i wtrącić swoje trzy grosze do dyskusji na tematy niemające wiele wspólnego z Thiefem.

Moderator: Bruce

Awatar użytkownika
eLPeeS
Garrett
Posty: 3884
Rejestracja: 21 października 2004, 15:55

Re: Gloomwood

Post autor: eLPeeS »

Kurde, krótki ten Early Access. Trzy godzinki z okładem i do domu, ale warto bo zabawa przednia. Wrażenia nadal pozytywne. Lokacje dalej trochę sterylne, ale choć klimatyczne. Levele na tyle dobrze skonstruowane, że nawet brak quicksave za bardzo nie doskwiera. Choć to może też kwestia tego, że gram na normalu. Za stary jestem na ciągły wkurw związany z powtarzaniem etapów ;) Jednak brak tej opcji w skradankach to dla mnie zawsze trochę nieporozumienie. Ciekawie się zaczyna. Ciekawie się kończy - early access. Zobaczymy co dalej będzie. Pytanie do tych co grali - rozkminił ktoś co daje jedzonko? Żarłem jabłka i ser z nadzieją, że podniosą zdrówko, ale nic nie dygło. Domyślam się, że wpływają na współczynnik umysłu, ale może ktoś gdzieś wyczytał w necie jak to z tym jest. W ogóle to ten współczynnik plus obszerne pola "conditions" i "effects" sugeruje że będzie się działo :)
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 901
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Gloomwood

Post autor: Zaratul »

Gloomwood kupiony i mam tak samo. Na razie mało contentu ale to co jest prezentuje się naprawdę bardzo dobrze. Też bym wolał quicksave ale checkpointy są do przeżycia. Teraz tylko czekać na nowe lokacje w tym miasto. :)
Co do jedzenia to ono podnosi zdrowie tylko bardzo mało, może się wydawać że ono nic nie daje ponieważ teraz mamy status zamiast paska zdrowia. :)
Btw Skończone i na normal i na hardzie, czekam na nową wersje trudności Bloodmoon, będzie wesoło.
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
Awatar użytkownika
Leming
Złodziej
Posty: 2566
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 10:16
Lokalizacja: Statua postępu

Re: Gloomwood

Post autor: Leming »

Zaratul pisze: 07 września 2022, 21:43 Skończone i na normal i na hardzie
Czy są jakieś różnice w rozgrywce poza (zapewne) zwiększeniem punktów HP przeciwników i zadawanych przez nich obrażeń?
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 901
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Gloomwood

Post autor: Zaratul »

Brak różnicy w ilości HP przeciwników. Zadają więcej obrażeń, jest ich więcej i do tego znajdujesz mniej sprzętu i amunicji.
W tej chwili trwają prace nad reworkiem najłatwiejszego i najtrudniejszego poziomu trudności(bloodmoon). Te poziomy oprócz tego co powiedziałem mają mieć jakiś wielki twist gameplayowy.
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
Awatar użytkownika
Vrael
Mechanista
Posty: 351
Rejestracja: 31 stycznia 2006, 15:05
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gloomwood

Post autor: Vrael »

Cóż. Wreszcie i ja na porządnie pograłem.

Generalnie - gorąco polecam. Gra ma inspirację Thiefem głęboko w swoim DNA, ale jest na tyle odmienna, że ma własną tożsamość, dzięki czemu (na szczęście) nie jest jego klonem. Design poziomów bywa bliższy nawet metroidvanii, niż klasycznej skradance (wynika to z systemu zapisu własnoręcznie aktywowanych checkpointów, do którego wciąż nie jestem przekonany, ale jednocześnie ciężko mi go jednoznacznie zaliczyć in minus - jakkolwiek quicksave powinien IMHO być w każdej skradance, tak tutaj przeżywałem momentami duże napięcie z powodu braku zwyczajowego "poczucia bezpieczeństwa" - i było to doświadczenie bardzo satysfakcjonujące). Cieszy mnie też odejście od zwyczajowego nacisku na bezkrwawe rozwiązywanie konfliktów - zabijanie przeciwników jest domyślnym sposobem radzenia sobie z nimi, jeśli nie ghostujemy, a gra nas w żaden sposób nie karze za stosowanie z naszego arsenału, co odbieram bardzo pozytywnie.
Bronie są dobrze przemyślane i wyważone, amunicji mało - trzeba jej się naszukać albo ją zdobyć na wrogach, a broń palna nigdy nie jest też panaceum na każdą sytuację (tu zaznaczę, że grałem na trudniejszym poziomie, nie wiem, jak jest na "normalu"). Słyszałem głosy zgoła przeciwne, że jest jej wręcz za dużo, ale nie do końca się z tym zgodzę.
Umieszczenie kodu do sejfu ze specjalnym pistoletem na samym końcu misji uważam za gruby błąd. Nawet się nie zdołałem nim nacieszyć. Ale może w pełnej grze chodzi o to, by był dostępny na kolejne misje - widać, że ten skrawek zawartości ma mocno tutorialowy charakter.

Z kwestii audio : uważam, że świetnie udało się zrealizować dźwięki, zarówno otoczenia jak i ambient (grałem na słuchawkach i było jak należy), nawigacja akustyczna jest zrealizowana bardzo dobrze, wiemy po jakim podłożu chodzimy, z której strony nadchodzi przeciwnik i tak dalej. Ambient bardzo daje radę :)
Jeśli chodzi o wideo : poza b. dobrym ujęciem specyficznego klimatu "a'la Dark engine" (acz niestety animacji wrogowie nie mają za wiele), cieszy mnie przede wszystkim, że bardzo klarownie wiadomo, czy jesteśmy widoczni dla otoczenia, czy nie. System "light gemu" w postaci pierścienia na palcu działa sprawnie, i jednocześnie pogłębia imersję. Można by ew. trochę dopracować rozróżnienie pomiędzy różnymi stanami widoczności, ale to w sumie detal.

Podsumowując : warto, obecna wersja ma b. duży potencjał i wierzę, że zostanie on wykorzystany w rozbudowie do naprawdę wyjątkowej gry. "We will be watching your career with great interest" - jak mawiał Palpatine. :P
- And...
- Remember to pickpocket the party guests?
Awatar użytkownika
eLPeeS
Garrett
Posty: 3884
Rejestracja: 21 października 2004, 15:55

Re: Gloomwood

Post autor: eLPeeS »

Zaratul pisze: 08 września 2022, 23:23 do tego znajdujesz mniej sprzętu i amunicji.
A ja nie czuję różnicy. Chyba, że jak odpalałem na wyższym poziomie grę na nowo to srogo napity byłem i źle kliknąłem XD Zaczynam obecnie etap po wyjściu z kopalni i mam poza nabitym rewolwerem jeszcze ekstra 36 sztuk amunicji w ekwipunku i 4 stimpaki. Tyle samo miałem chyba na niższym poziomie trudności. Przeciwników też w sumie więcej nie widzę. Ino są bardziej czujni. To na pewno.
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 901
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Gloomwood

Post autor: Zaratul »

No srogie piguły sebastianie. :P Pewnie to był niższy poziom trudności. :)

https://steamcommunity.com/games/115076 ... 2727336448

Co do poziomów trudności właśnie wyszedł patch zmieniający\dodający rzeczy w poziomach trudności. Ogólnie jest trudniej, przeciwnicy są czujniejsi i szybsi.
No i coś co Kurhanowi się spodoba, od Full Moon niektórzy huntsmeni noszą zbroje:
https://cdn.cloudflare.steamstatic.com/ ... 852b4a.png

- Does not receive backstab damage from the Canesword
- Immune to physical damage in the torso/head region and resistant to physical damage elsewhere
- Resistant to bullet damage in the torso/head region

Niewrażliwość na backstaby i ogólna odporność na fizyczny dmg. Trzeba będzie więcej amunicji wpakować w niego..albo naboje zapalające do Undertakera. :)
W niedalekiej przyszłości Blood Moon będzie z limitowanymi save`ami, do tego dodadzą custom difficulty z opcją m.in quicksave`u. :)
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 542
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gloomwood

Post autor: Kurhhan »

Osobiście mam mieszane odczucia po materiałach. Odrzuca mnie możliwość grubej rąbanki i oprawa wyprana z detali. Lubię oldskullową oprawę ale dostosowaną bardziej pod dzisiejsze standardy czyli np. daleki pov czy spora ilość poligonów na ekranie. Tutaj w pomieszczeniach kilka przedmiotów na krzyż. Może kupię z czasem.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 901
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Gloomwood

Post autor: Zaratul »

Kurhhan pisze: 18 września 2022, 14:44 Odrzuca mnie możliwość grubej rąbanki
Której nie ma w tej grze. Amunicja na wyższych poziomach jest bardzo ograniczona. Strzelasz tylko kiedy jesteś do tego zmuszony. No i powoli w early access zaczną się pojawiać przeciwnicy odporni na backstab tak więc broń jest potrzebna. Zresztą ta gra jest reklamowana jako "Thief with guns". :)
Kurhhan pisze: 18 września 2022, 14:44 oprawa wyprana z detali
No masz ograbione\przejęte łowisko i opuszczone chatki na zadupiach wybrzeża. Oczekiwałeś rozmachu i bogactw w tych pomieszczeniach?
Do tego czego oczekujesz od gry robionej przez jedną osobę(w 95%) i z zerowym budżetem? Unreal Engine 5? Ja chcę tę grę przed 2035 rokiem.
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 542
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gloomwood

Post autor: Kurhhan »

Zaratul pisze: 18 września 2022, 15:55 Której nie ma w tej grze. Amunicja na wyższych poziomach jest bardzo ograniczona. Strzelasz tylko kiedy jesteś do tego zmuszony. No i powoli w early access zaczną się pojawiać przeciwnicy odporni na backstab tak więc broń jest potrzebna. Zresztą ta gra jest reklamowana jako "Thief with guns".
Lepiej to brzmi. Nawet zachęcająco.
Zaratul pisze: 18 września 2022, 15:55 No masz ograbione\przejęte łowisko i opuszczone chatki na zadupiach wybrzeża. Oczekiwałeś rozmachu i bogactw w tych pomieszczeniach?
Do tego czego oczekujesz od gry robionej przez jedną osobę(w 95%) i z zerowym budżetem? Unreal Engine 5? Ja chcę tę grę przed 2035 rokiem.
Skoro amatorzy nie pobierający pieniędzy z fan misji mogą samemu stworzyć wiele obiektów i przedstawiać przekonujące wnętrza, nie widzę powodu dlaczego tutaj ma być mniej detali niż w Thief: The Dark Project z 98 roku. Opuszczone chatki nie mają nic do rzeczy. Różnorodne obiekty dewastacji również zrobiłyby robotę. Gloomwood jest niestety kompletnie wyprany z detali. Od dłuższego czasu zauważam, że myślą "powrotu do korzeni" przykrywa się wygodnie, własne lenistwo. Prezencja Gloomwood kompletnie mnie nie przekonuje. Pusto i płasko.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 901
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Gloomwood

Post autor: Zaratul »

Kurhhan pisze: 18 września 2022, 16:33 nie widzę powodu dlaczego tutaj ma być mniej detali niż w Thief: The Dark Project z 98 roku
No ale ta gra NIE ma mniej detali niz Thief 1. Nie wiem skąd te info. Btw polecam zagrać i wtedy się dowiesz sam. :)
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2778
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Gloomwood

Post autor: Juliusz »

Kurhhan pisze: 18 września 2022, 16:33 Skoro amatorzy nie pobierający pieniędzy z fan misji mogą samemu stworzyć wiele obiektów i przedstawiać przekonujące wnętrza, nie widzę powodu dlaczego tutaj ma być mniej detali niż w Thief: The Dark Project z 98 roku.
Może dlatego, że gość tą grę też programował, czego "fanmisjonarze" ;) generalnie robić nie muszą. I modelować każdego obiektu od zera też nie.

Ale faktycznie ostatnimi czasy popularny robi się styl old-school, który od gier sprzed 20-25 lat różni się głównie jakością particli i shaderami, a modele i tekstury stylizowane są na retro. Droga na skróty, a styl chwytliwy i ekonomiczny zarazem.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 542
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gloomwood

Post autor: Kurhhan »

Juliusz pisze: 18 września 2022, 20:43 Może dlatego, że gość tą grę też programował, czego "fanmisjonarze" generalnie robić nie muszą. I modelować każdego obiektu od zera też nie.
Jest masa darmowych, do swobodnego użycia low poly obiektów. Drobne modyfikacje, oteksturowanie i jest ok. On w Unity to tworzy?

Żeby była jasność, nie jestem jakimś "hejterem" projektu i zapewne kupię, gdy pojawi się więcej contentu. Po prostu chciałbym by świat przedstawiony był bardziej szczegółowy i moim zdaniem jest to do ogarnięcia. Trochę tutaj twórca idzie na skróty.

@Zaratul chętnie będę śledził temat jak gra się rozwija więc liczę na regularne info.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 901
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Gloomwood

Post autor: Zaratul »

https://steamcommunity.com/games/115076 ... 2382374240

Update z revampem poziomu trudności bloodmoon już jest.
More numerous and difficult enemy presence
Low ammunition and health pickup presence
Incoming player damage set to 200%
Player footstep sound range increased to 250%
AI combat movement speed increased to 135%
AI attack speed increased to 135%
AI projectile speed increased to 135%
AI sight angle modifier increased to 120%
AI sight range modifier increased to 130%
AI hearing radius modifier increased to 130%
Some key items moved to more difficult locations
Saving progress at Phonograph requires and consumes 1 Wax Cylinder
Visual changes to the sky/world
Oprócz boostu do przeciwników(i znikomej ilości przedmiotów) dodaje limitowane save`y. :D Zwolennicy quick save`ów muszą poczekać na następnego patcha co doda crescent(custom difficulty) z możliwością zapisu w dowolnym momencie. Do tego patch dodaje parę nowych miejscówek w istniejących już lokacjach.
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 901
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Gloomwood

Post autor: Zaratul »

https://store.steampowered.com/news/app ... 1286014471

Aktualizacja dodająca tawernę(jej wnętrze) z bossem.
Poza tym mamy też revamp animacji huntsmenów(powykręcane szybkie ruchy jak z Silent Hill) i poziom trudnosci crescent(easy) z quicksaveami. Osoby co chcą mieć quicksave na wszystkich poziomach trudności niech zmienią w user.ini AllowQuicksave na 1. Oprócz tego dużo małych zmian\bugfixów. :)


Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 542
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gloomwood

Post autor: Kurhhan »

Wolno idą aktualizacje. Na ile godzin jest obecnie rozgrywka? Zeratul weź włącz licznik czasów gry na steamie bo nie można sobie zerknąć nawet ; )
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 901
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Gloomwood

Post autor: Zaratul »

@Kurhhan Mam trochę ponad 11 godzin a to dlatego że kilkukrotnie skończyłem ten content co jest teraz. W tej chwili jest contentu na 3 godziny, w tym miesiącu ma być patch dodający trochę immersive sim systemów i zmieniający teren gdzie jest brama do miasta. Latem ma być duży patch dodający market district.
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
Awatar użytkownika
candlestick
Bełkotliwiec
Posty: 31
Rejestracja: 25 maja 2011, 16:17
Lokalizacja: Jaktorów
Płeć:
Kontakt:

Re: Gloomwood

Post autor: candlestick »

Nowa aktualka wleciała, tutaj wątek co dodała:

Awatar użytkownika
Vrael
Mechanista
Posty: 351
Rejestracja: 31 stycznia 2006, 15:05
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gloomwood

Post autor: Vrael »

Ciekaw jestem, kiedy mniej więcej będzie gotowa chociaż połowa gry. Trochę za dobra jest, by jej tak tylko po kawałku doświadczać, szczególnie przy ciągłości środowiska. Niemniej...
Czekam na Market District ;-)

Ciekawe, czy wrócą ptakoludzie w kanałach, ci byli trochę straszni...
- And...
- Remember to pickpocket the party guests?
Awatar użytkownika
candlestick
Bełkotliwiec
Posty: 31
Rejestracja: 25 maja 2011, 16:17
Lokalizacja: Jaktorów
Płeć:
Kontakt:

Re: Gloomwood

Post autor: candlestick »

Ech, im dalej w las tym mniej nas. Coraz mniej mi się podoba ten projekt. Po demie byłem mocno podjarany i kibicowałem tej grze bardzo mocno, obecnie moje odczucia są jak po zainstalowaniu fanmisji początkującego Dromedowca. Miasto którego kawałek udostępniono nam podczas ostatniej aktualizacji wygląda właśnie jak fanmisje początkujących twórców. Mało mrocznie, paintowato, powtarzalnie i rozwlekle. Serio to chyba słabo że jest całe mnóstwo darmowych fanmisji do Thiefa z o wiele ładniejszymi i lepiej pomyślanymi miastami podczas gdy tu twórcy robią to na zasadach komercyjnych i tak to im wychodzi. Do tego wnętrza nijak mają się do niekiedy bardzo pięknych i szczegółowych wnętrz z fanmisji, zwłaszcza do Thief 2. Plus jest ich mało ale w tym przypadku i w Thiefach mieliśmy do czynienia z wysypem nieaktywnych drzwi. Potwory napotykane co jakiś czas są imho zbyt przerysowane i karykaturalne, po nastrojowych kanałach zaprezentowanych w demie spodziewałem się dużo więcej. Różnorakie zdarzenia urozmaicające rozgrywkę jak np. pokonanie bramy do miasta wykonano słabo. Podkład dźwiękowy? Moim zdaniem bardzo przeciętny. Oczywiście to nadal early access i nie wszystko jest tu złe ale skoro gram z coraz większym znudzeniem a kocham te klimaty to chyba coś jest nie tak. Pozostaje liczyć na to że nowe lokacje w następnych aktualizacjach bardziej zbliżą się do klimatu pierwowzoru, wszakże sami twórcy reklamują Gloomwooda jako 'Thief with guns'..
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 542
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gloomwood

Post autor: Kurhhan »

@candlestick +1

Masa ale to naprawdę masa darmowych fan misji Thiefa zjada płatnego Gloomwood'a prawie pod każdym względem. Zwłaszcza architekturą, skomplikowaniem budowy miasteczek, rezydencji oraz atmosferą.

Gloomwood to zniekształcona, komiksowa stylistyka i dobre porównanie - przeciętna fan misja Thiefa tyle, że na nowym silniku i z giwerą. Szkoda czasu.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
candlestick
Bełkotliwiec
Posty: 31
Rejestracja: 25 maja 2011, 16:17
Lokalizacja: Jaktorów
Płeć:
Kontakt:

Re: Gloomwood

Post autor: candlestick »

@Vrael: wrócą w kolejne aktualizacji.

Napisałem na Twitterze zwięzłą i spokojną krytykę nowych lokacji wraz z nadzieją na poprawienie niedoróbek w przyszłości. W odpowiedzi twórcy gry poradzili mi żeby zamknąć ryj albo zamiast w Gloomwooda zagrać w te fanmisje z lepszą architekturą. Ręce mi opadły. Więc jeśli macie nadzieje na dopracowanie projektu i wzięcie do serca krytyki fanów to lepiej sobie odpuśćcie od razu, twórcy jak widać pławią się w poczuciu własnej zajebistości. Koniec tematu, szkoda na to czasu.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 542
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gloomwood

Post autor: Kurhhan »

@candlestick

Podaj link jeśli jest to publicznie dostępne lub zrób screena. Wklej go najlepiej w recenzji gry na steamie.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5208
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Gloomwood

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Gdyby filmy były wydawane jak współczesne gry: dostawałbyś co pół roku kolejne 10 minut, z czego co drugi raz pojawiałaby się konieczność zobaczenia całości od początku, bo aktorzy z pierwszej sceny w końcu dostali kostiumy, a także poprawiono literówki z kwestii dialogowych xD
Obrazek
Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1027
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Gloomwood

Post autor: raven4444 »

@candlestick poka ten wpis xD New Blood ma zajebiście szczeniacką i bezbekowa komunikację, ale nie sądziłem, że aż taką.
ODPOWIEDZ