FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Moderator: peter_spy
FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Hej,
Kiedyś na tym forum wywiązała się pewna dyskusja:
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?f=5&t=6466
I tak po niecałych dwóch latach, mamy z Konradem (Marzec) przyjemność zaprezentować pierwsze owoce tamtej dyskusji. Więcej na TTLG:
https://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=150962
TLDR: Wzięliśmy się za stworzenie nowego edytora do fanmisji - FM Editor, który ma spełniać nowoczesne standardy edytorów do gier. Idea jest taka, żeby skrócić proces tworzenia fanmisji, uczynić go bardziej przyjemnym, mniej frustrującym i po prostu, żeby przedłużyć żywotność naszej ulubionej serii gier.
Teaser:
Z czasem będziemy zamieszczali więcej update'ów i informacji na temat projektu.
Z notatnika dewelopera:
Playlista: https://youtube.com/playlist?list=PLRdDPjnR0Vfk2uWBA3YLScbeAaPshbs8m
#1 - Thief Fan Mission Editor: https://youtu.be/epmTvLwDay0
#2 - Polygons, Cells and WorldRep: https://youtu.be/G18nIav7q1g
#3 - The Project is Alive!: https://youtu.be/G18nIav7q1g
#4 - Objects Editing: https://youtu.be/nGGJxtphf_g
Kiedyś na tym forum wywiązała się pewna dyskusja:
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?f=5&t=6466
I tak po niecałych dwóch latach, mamy z Konradem (Marzec) przyjemność zaprezentować pierwsze owoce tamtej dyskusji. Więcej na TTLG:
https://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=150962
TLDR: Wzięliśmy się za stworzenie nowego edytora do fanmisji - FM Editor, który ma spełniać nowoczesne standardy edytorów do gier. Idea jest taka, żeby skrócić proces tworzenia fanmisji, uczynić go bardziej przyjemnym, mniej frustrującym i po prostu, żeby przedłużyć żywotność naszej ulubionej serii gier.
Teaser:
Z czasem będziemy zamieszczali więcej update'ów i informacji na temat projektu.
Z notatnika dewelopera:
Playlista: https://youtube.com/playlist?list=PLRdDPjnR0Vfk2uWBA3YLScbeAaPshbs8m
#1 - Thief Fan Mission Editor: https://youtu.be/epmTvLwDay0
#2 - Polygons, Cells and WorldRep: https://youtu.be/G18nIav7q1g
#3 - The Project is Alive!: https://youtu.be/G18nIav7q1g
#4 - Objects Editing: https://youtu.be/nGGJxtphf_g
Ostatnio zmieniony 08 kwietnia 2024, 12:49 przez Juliusz, łącznie zmieniany 4 razy.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Opad szczęki panowie, tona fantastycznej roboty! Wygląda jak bardzo nowoczesny edytor. Coś podobnego przydałoby się również DarkRadiantowi.
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Hej, dzięki.
No, sporo pracy zostało już włożone. Jeszcze więcej przed nami, ale zaczyna to już nabierać rumieńców.
Edytor będzie trzymał standardy z innych aplikacji 3D - Maya, 3dsmax czy Unity i inne tego typu edytory.
DarkRadiant nie jest zły z tego co pamiętam. Pewnie z niego też coś ukradniemy...
No, sporo pracy zostało już włożone. Jeszcze więcej przed nami, ale zaczyna to już nabierać rumieńców.
Edytor będzie trzymał standardy z innych aplikacji 3D - Maya, 3dsmax czy Unity i inne tego typu edytory.
DarkRadiant nie jest zły z tego co pamiętam. Pewnie z niego też coś ukradniemy...
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Gratulacje, operacje na bruszach wyglądają rewelacyjnie !!!!!!!
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Właśnie miałem spytać czy testujecie interfejs i ogólnie rozumiany UX na jakiejś grupce, bo development tak kompleksowego rozwiązania bez feedbacku może się potem skończyć sporym refactoringiem. Ale skoro czerpiecie z najlepszych przykładów to powinno być dobrzeJuliusz pisze:Hej, dzięki.
No, sporo pracy zostało już włożone. Jeszcze więcej przed nami, ale zaczyna to już nabierać rumieńców.
Edytor będzie trzymał standardy z innych aplikacji 3D - Maya, 3dsmax czy Unity i inne tego typu edytory.
DarkRadiant nie jest zły z tego co pamiętam. Pewnie z niego też coś ukradniemy...
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Jasne, ale na beta-testy przyjdzie jeszcze pora. Zapisy jeszcze nie są otwarte, ale z góry dzięki za zgłoszenie swojej osoby! :D
Główna w tym zasługa Marca - póki co, on dłubie w środowisku 3D.Gratulacje, operacje na bruszach wyglądają rewelacyjnie !!!!!!!
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Śmieszki śmieszkami, ale jakiegoś czasu tym się właśnie zajmuję (aktualnie co prawda 100% test automation, ale mam też doświadczenie jako manual, z UXów też nieco liznąłem). Jakby brakowało rąk do feedbacku to chętnie się podzielę wiedząJuliusz pisze:Jasne, ale na beta-testy przyjdzie jeszcze pora. Zapisy jeszcze nie są otwarte, ale z góry dzięki za zgłoszenie swojej osoby! :D
- Marzec
- Arcykapłan
- Posty: 1497
- Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
- Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska
- Kontakt:
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Taki input będzie niezwykle cenny! Zanotowano To co napisał Juliusz to konkretne plany. Bez bety nie będziemy chcieli robić pierwszego release'a.Judith pisze: Śmieszki śmieszkami, ale jakiegoś czasu tym się właśnie zajmuję (aktualnie co prawda 100% test automation, ale mam też doświadczenie jako manual, z UXów też nieco liznąłem). Jakby brakowało rąk do feedbacku to chętnie się podzielę wiedzą
Dzięki wszystkim za pozytywny odzew
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Jestem powalony na łopatki Waszą robotą Panowie... I dziękuję za ten wymierny przyczynek do kolejnych generacji map, a w konsekwencji do utrzymania Tej Gry przy życiu. Super!
If Jupiter and Saturn meet,
What a cop of mummy wheat!
The sword's a cross; thereon He died:
On breast of Mars the goddess sighed.
What a cop of mummy wheat!
The sword's a cross; thereon He died:
On breast of Mars the goddess sighed.
- Marzec
- Arcykapłan
- Posty: 1497
- Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
- Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska
- Kontakt:
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Dzięki, page Jestem przekonany, że kiedyś DromEd może stanowić problem w kwestii życia sceny fanmisji. Nie sądzę aby ten moment nastąpił szybko. Mamy wciąż relatywnie sporo twórców, którzy pamiętają jeszcze czasy samego pojawienia się DromEda. Problem głównie dotyczy nowych osób, które po prostu DromEda nie mogą przetrawić. Zestarzał się, a dziś przyzwyczajeni już jesteśmy do tego, że tego typu programy powinny dużo więcej rzeczy zrobić za nas. Nie mówiąc o większej gamie funkcjonalności. Dla starych wyjadaczy "droma", chcemy aby FMEditor był DromEdem 2.0, a więc wciąż będzie kopiował niektóre rozwiązania poprzednika i szanował przyzwyczajenia znawców dromcia.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Dla wszystkich zainteresowanych projektem - poniżej znajdziecie link do pierwszego update'a deweloperskiego autorstwa Konrada (tudzież Marca, jak kto woli)
Pojawiło się kilka nowych wypieków, kilka kolejnych siedzi w piecu, niegotowych do konsumpcji jeszcze. A te gotowe zostały dogłębnie zaprezentowane. W każdym razie zapach przyrządzanych potraw się w kuchni unosi, bo ciągle coś tam w garach wrze...
Zapraszamy do oglądnięcia:
Pojawiło się kilka nowych wypieków, kilka kolejnych siedzi w piecu, niegotowych do konsumpcji jeszcze. A te gotowe zostały dogłębnie zaprezentowane. W każdym razie zapach przyrządzanych potraw się w kuchni unosi, bo ciągle coś tam w garach wrze...
Zapraszamy do oglądnięcia:
► Pokaż Spoiler
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Wygląda bardzo konkretnie, naprawd szacun, że rzuciliście się na taki projekt. Widać tonę włożonej roboty. Kiedy widok z teksturami?
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Dzięki!
Widok z teksturami to na pewno jeden z najważniejszych elementów i pewnie weźmiemy się za niego niedługo. ("Niedługo" w skali czasu hobbystycznego projektu, oczywiście... ).
Na poziomie biblioteki (backendu) WorldRep odczytujemy, w ramach testów napisałem też kiedyś importer do Mayi. Trochę zabawy jednak będzie z wyświetlaniem lightmap...
Widok z teksturami to na pewno jeden z najważniejszych elementów i pewnie weźmiemy się za niego niedługo. ("Niedługo" w skali czasu hobbystycznego projektu, oczywiście... ).
Na poziomie biblioteki (backendu) WorldRep odczytujemy, w ramach testów napisałem też kiedyś importer do Mayi. Trochę zabawy jednak będzie z wyświetlaniem lightmap...
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
- Marzec
- Arcykapłan
- Posty: 1497
- Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
- Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska
- Kontakt:
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Niedługo, niedługo.
Na pewno bliżej niż dalej, gdyż dokańczam teraz rysowanie brushy i powiązane z tym aspekty. Jednym z nich jest ustawianie tekstur na ścianach. Gdy to już będzie w miarę działać, fajnie będzie potem te tekstury móc wyświetlać do podglądu. Tak więc, wzięcie się za to powinno być wcześniej niż później.
Na pewno bliżej niż dalej, gdyż dokańczam teraz rysowanie brushy i powiązane z tym aspekty. Jednym z nich jest ustawianie tekstur na ścianach. Gdy to już będzie w miarę działać, fajnie będzie potem te tekstury móc wyświetlać do podglądu. Tak więc, wzięcie się za to powinno być wcześniej niż później.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Jak tam prace, panowie? Jakiś mały update by się przydał Wiadomo, że nie musi być raz na miesiąc, ale przyjemniej się czyta / ogląda małe postępy, niż jakiś duży infodump raz na rok
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Konrad był ostatnio aktywniejszy i coś na pewno może zapodać. (zapodał ostatnio na Discord'zie dromedowym).
Z mojej strony trochę stagnacji z różnych przyczyn, ale to tylko przejściowa posucha.
Z mojej strony trochę stagnacji z różnych przyczyn, ale to tylko przejściowa posucha.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
- Marzec
- Arcykapłan
- Posty: 1497
- Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
- Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska
- Kontakt:
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Tak jak kolega wyżej wspomniał. Przymierzam się do nowego devloga już niedługo
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
- Marzec
- Arcykapłan
- Posty: 1497
- Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
- Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska
- Kontakt:
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Czołem wszystkim. Drugi odcinek jest już dostępny:
W tym odcinku:
1. Face properties
2. N-sided shape brush inspector
3. Gimbal based rotation gizmo
4. Symmetry- and center-oriented drawing functions
5. Polygons, Cells and Solid World display!
6. WorldRep is now updated after portalization
W tym odcinku:
1. Face properties
2. N-sided shape brush inspector
3. Gimbal based rotation gizmo
4. Symmetry- and center-oriented drawing functions
5. Polygons, Cells and Solid World display!
6. WorldRep is now updated after portalization
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Wygląda bardzo zacnie. Nie pamiętam już jak się pracowało w Dromedzie, ale całość wygląda na dużo wygodniejszy system
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Czy macie jakieś informacje dla oczekujących?
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Nie mamy nowego odcinka devloga, ale prace ciągle się toczą.
Konrad ukończył ładowanie WorldRep z teksturami, a ja kontynuuję pracę nad systemem obiektów. Zmierzam ku czemuś pokazywalnemu i mam nadzieję będę miał update wkrótce...
Konrad ukończył ładowanie WorldRep z teksturami, a ja kontynuuję pracę nad systemem obiektów. Zmierzam ku czemuś pokazywalnemu i mam nadzieję będę miał update wkrótce...
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Pytanie z innej beczki, kod będzie otwarty? Z chęcią bym sobie rzucił okiem tak z ciekawości.
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Tak, takie jest założenie projektu. A poza tym, kod jest pisany w Python'ie, więc ciężko coś ukryć.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Mały update - choć mocno nieaktualny.
W nawiązaniu do niedawnej rozmowy na czacie na temat galerii użytkowników forum, pomyślałem, że wrzucę fotki z naszego spotkania z Konradem. Miało ono miejsce w Krakowie, już... prawie rok temu, ale i tak jest to najświeższe spotkanie zespołu "face to face".
Ja jestem ten po lewej - Konrad - po prawej.
BTW. Myślę, że Konrad nie będzie miał nic przeciw - fotki swego czasu wrzucaliśmy na Discorda Dromedowego.
Na zdjęciu z knajpki widać oczywiście roboczą wersję edytora i próby rozkminienia bugów związanych ze skalą mapowania tekstur...
P.S. @raven4444 - jak dasz radę, to wrzuć proszę do galerii.
W nawiązaniu do niedawnej rozmowy na czacie na temat galerii użytkowników forum, pomyślałem, że wrzucę fotki z naszego spotkania z Konradem. Miało ono miejsce w Krakowie, już... prawie rok temu, ale i tak jest to najświeższe spotkanie zespołu "face to face".
Ja jestem ten po lewej - Konrad - po prawej.
BTW. Myślę, że Konrad nie będzie miał nic przeciw - fotki swego czasu wrzucaliśmy na Discorda Dromedowego.
Na zdjęciu z knajpki widać oczywiście roboczą wersję edytora i próby rozkminienia bugów związanych ze skalą mapowania tekstur...
P.S. @raven4444 - jak dasz radę, to wrzuć proszę do galerii.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5206
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
To zabawne, ale widząc zdjęcia członków tego forum na spotkaniu IRL czuję... jakby dochodziło do jakiejś dekonspiracji tajnego bractwa z mroków dawno zapomnianego internetu