Strona 2 z 2

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

: 06 września 2022, 22:58
autor: Juliusz
SPIDIvonMARDER pisze: 06 września 2022, 01:31 To zabawne, ale widząc zdjęcia członków tego forum na spotkaniu IRL czuję... jakby dochodziło do jakiejś dekonspiracji tajnego bractwa z mroków dawno zapomnianego internetu
Wiesz, gdyby Mechaniści zdążyli wymyślić aparaty fotograficzne (a byli blisko, mając już przecież kamery!), to niektórzy Strażnicy, przejąwszy od nich tą technologię, też by sobie od czasu do czasu "pyknęli" jakieś selfie... W końcu, ile można się ukrywać!?! ;)

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

: 07 września 2022, 11:08
autor: SPIDIvonMARDER
"Me and the Młots", haha ;)

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

: 07 września 2022, 13:34
autor: raven4444
@Juliusz jak coś fotki wgrane, jak nie widać to polecam F5+ctrl.

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

: 09 września 2022, 19:46
autor: Juliusz
Dzięki!

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

: 10 września 2022, 11:56
autor: timon
Fotki fotkami a devlog gdzie?

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

: 11 września 2022, 22:47
autor: Juliusz
Na devloga nie mam czasu, bo i na samego deva mam ledwo co. W tym roku, m.w. od lutego postępy prac były bardzo wolne, wręcz okazjonalne - zarówno u mnie jak i u Konrada. To powiedziawszy, dzisiaj udało mi się poprawić matematykę macierzy i obroty brushy i obiektów, łącznie z attachmentami. Każdy mały krok się liczy. :)

No, ale nic - jak już w końcu Ukraińcy rozwalą Rusków, to będę mniej czasu siedział na niusach i Twitterze, a więcej na tym projekcie... :-D

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

: 07 listopada 2022, 22:09
autor: Juliusz
Dla zainteresowanych naszym projektem - założyliśmy konto na Twitterze, gdzie będziemy zamieszczać update'y - mniejsze, ale częstsze:



Na razie dzieją się rzeczy głównie w backendzie, w tym sporo refactoringu, więc nie pokazywaliśmy ostatnio żadnych konkretów. Ale wkrótce powinno się to zmienić.

Zatem - "Podążajcie" za nami! :D

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

: 30 listopada 2022, 16:53
autor: peter_spy
Najs! :-D

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

: 02 stycznia 2023, 23:36
autor: SPIDIvonMARDER
Nie mam niestety Twittera, ale zawsze zostaje YT :bj:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

: 25 stycznia 2023, 17:53
autor: Juliusz
Najnowszy tweet:


Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

: 20 marca 2023, 00:17
autor: Juliusz
Dla rzesz ludzi z niecierpliwością oczekujących tego edytora, a jakimś cudem nie follow'ujących nas na Tweet'erze - poniżej linki do ostatnich update'ów:





Generalnie - prace ostatnio posuwają się głównie nad edytorem obiektów - okienka dla Properties itp. Będziemy mieli parę dodatkowych feature'ów, które powinny przyspieszyć i ułatwić pracę nad Propertiesami oraz Linkami.

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

: 04 kwietnia 2023, 13:59
autor: Marcin.B.Black
Projekt wygląda imponująco, powodzenia i wytrwałości w dokończeniu tego!
Tak z ciekawości spytam, jaki macie stos technologiczny? :D

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

: 06 kwietnia 2023, 09:18
autor: Juliusz
Dzięki.
jaki macie stos technologiczny? :D
Stos technologiczny... 😁

Jedziemy w Pythonie, PySide2/Qt 5.15. Moduł Qt3d używa OpenGL.

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

: 26 stycznia 2024, 20:23
autor: timon
Czy są jakieś wieści o projekcie?

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

: 29 stycznia 2024, 10:37
autor: Marzec
Pracujemy właśnie nad nowym video :) Od czasu ostatniego nagrania, pojawiło się dużo nowych rzeczy. Generalnie przedstawię cele, które mieliśmy do zrealizowania w ostatnim video i osiągnęliśmy je:
- problemy z teksturami
- problemy z FPS
- edytor hierarchii (i własności) obiektów

Zrobiliśmy też sporo pracy na płaszczyźnie aktualizacji oprogramowania... a więc są to zmiany, które nie są w ogóle widoczne dla użytkownika. Wpłyną na lepsze wsparcie projektu w przyszłości. Teraz nad projektem pracujemy we dwójkę. W przyszłości przewidujemy fazę open source, i wtedy fajnie by edytor był aktualizowany na bieżąco, nie tylko przez nas samych. Dlatego "zależności" czasem trzeba aktualizować - im wcześniej tym lepiej.

Ostatnia aktualizacja była dość męcząca - gdy podnosi się wersję różnych zależności o kilka stopni, to pewne rzeczy dezaktualizują się.

1. Podnieśliśmy wersję Pythona z 3.8 do 3.10, z uwagi na to, że long term support Pythona 3.8 konczy się w październiku 2024. Python 3.10 ma long term support do października 2026, ale mamy też poczynione pierwsze kroki w Python 3.12 , który ma end of life w 2028 roku.
2. Podnieśliśmy Qt5 oraz Qt3D5 do Qt6 i Qt3D6, by skorzystać z kilku nowych funkcji i optymalizacji. Będzie to też dobre przygotowanie pod przyszłe wersje.

Znaleźliśmy jednego buga w jednej z wersji Qt 3D 6.x :) i czekamy na odzew, bo chcielibyśmy użyć tej wersji ;)

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

: 29 stycznia 2024, 21:19
autor: peter_spy
Osiągnęliście problemy z teksturami? :-D

A tak poważnie, gratulacje, czekamy na filmik !

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

: 30 stycznia 2024, 01:03
autor: Juliusz
Od siebie dodam, że mamy też wewnętrzyny edytor Pythona. Na razie na potrzeby troubleshootingu - później dodamy API, żeby można było pisać skrypty, np. własne narzędzia, proceduralne levele itp...



Generalnie ten rok będzie przełomowy dla projektu, bo jeśli nic się w planach nie sypnie (odpukać!) to uda nam się wygospodarować dużo więcej czasu na niego niż w poprzednich latach. Osobiście sam był chciał już móc robić na nim misje, więc motywacja ciągle jest wysoka.

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

: 30 stycznia 2024, 21:19
autor: peter_spy
Podobała mi się ta chwila wahania pomiędzy "Hello world" a "Hello Taffers!" ;)

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

: 04 lutego 2024, 17:53
autor: Marzec
Cześć tafferzy.

Po lekkiej przerwie, na YouTube wylądował nowy odcinek.

W tym odcinku podsumowujemy pracę z ostatnich 2 lat projektu.



Pozdrawiam - Konrad :)

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

: 04 lutego 2024, 19:33
autor: Juliusz
peter_spy pisze: 30 stycznia 2024, 21:19 Podobała mi się ta chwila wahania pomiędzy "Hello world" a "Hello Taffers!" ;)
:) Normalnie bym przytaknął, ale jako że udało mi się wczoraj poprawić wydajność syntax highlighting, więc mogę teraz ujawnić, że to był lag spowodowany nie do końca optymalnym kodem. :)
;)