Witam i pozdrawiam! Postanowiłem wyłonić się z cienia aby podzielić się z Wami pewnym odkryciem
Gram aktualnie w FM Greyquarter [z 21.12.2020, na Forum jeszcze nie opisana]. Dziwnym trafem zapisałem stan gry w momencie gdy leciał w moją stronę pocisk. Oberwałem - zdarza się - zostały mi ze 3 tarczki zdrowia - zdarza się - wczytałem grę... i zginąłem. Za każdym razem ginąłem bez możliwości jakiegokolwiek manewru, a że jako cwaniak gram zawsze na quicksave'ie - nie po mojej myśli była to sytuacja. Znalazłem stary trainer, który rzekomo dawał nieśmiertelność - nic z tego, nie ta wersja gry. I tutaj zaczyna się cyrk z DromEDem:
[korzystam z FMsela, więc fanmisje wypakowują się do folderu FMs, itp itd. Dla uproszczenia przeniosłem z wypakowanego folderu z fanmisją plik "miss" oraz "gam" do głównego katalogu T2, a plik "quick.sav" wrzuciłem do folderu "saves"]
1. Otwieramy DromEd i wczytujemy interesującą nas mapę.
2. Wpisujemy komendę: edit_load_game saves/quick.sav
3. Modyfikujemy to co zastaniemy: w moim przypadku kamera znalazła się w położeniu Garretta, w którego stronę leciał pęczek magicznych pocisków. Przeniosłem obiekt "Garrett" piętro niżej.
4. Wpisujemy komendę: edit_save_game saves/quick.sav
5. Wyłączamy DromEda i uruchamiamy grę.
6. Wczytujemy grę - szybki zapis będzie miał zmienioną nazwę na "Edited Save": Garrett wczytał się na mapie tam gdzie go umieściłem, a piętro wyżej słyszalny był bzyk rozbijającego się o ścianę magicznego pocisku.
Wykorzystajcie tę wiedzę mądrze, albowiem wiąże się z nią wielka odpowiedzialność
*Paweuek rozpływa się w cieniu*
Savegames - Pliki zapisu - ostatnia deska ratunku
Moderator: peter_spy
Re: Savegames - Pliki zapisu - ostatnia deska ratunku
Tak, też używałem tej techniki, np. do odblokowania się, kiedy np. utknąłem w drzwiach.
BTW. mniej inwazyjnym rozwiązaniem byłoby usunięcie, tudzież przesunięcie samego pocisku.
BTW. mniej inwazyjnym rozwiązaniem byłoby usunięcie, tudzież przesunięcie samego pocisku.
Nie ma potrzeby na takie zabiegi. Tylko trzeba uruchomić Dromeda z parametrem -fm <nazwa folderu fanmisji>, tudzież uruchomić Dromeda przez FMSel lub inny FM launcher, które to robią automatycznie. Wówczas Dromed "patrzy" bezpośrednio na nasz folder fanmisji, a nie na główny folder gry.[korzystam z FMsela, więc fanmisje wypakowują się do folderu FMs, itp itd. Dla uproszczenia przeniosłem z wypakowanego folderu z fanmisją plik "miss" oraz "gam" do głównego katalogu T2, a plik "quick.sav" wrzuciłem do folderu "saves"]
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Savegames - Pliki zapisu - ostatnia deska ratunku
Dzięki! Przenosiłem pliki ręcznie gdyż DromEd odrzucał pełną ścieżkę do nich podczas wpisywania z palca [a może po prostu jest case sensitive ]. Teraz już będę mógł siać chaos tam gdzie trzeba