Nowa T2FM: Ravensreach

Wpadnij tutaj, jeśli chcesz zapoznać się z istotnymi wiadomościami, podyskutować o najnowszych doniesieniach ze świata Thiefa oraz opatrzyć zjadliwym lub miłym komentarzem poszczególne informacje.
ODPOWIEDZ

Jak oceniasz misję?

6/6 Przełomowa misja, kamień milowy pod każdym względem.
1
33%
5/6 Czołówka swojej kategorii. Bardzo dobra!
2
67%
4/6 Misja dosyć dobra, posiadająca ciekawe elementy ale również znaczące wady.
0
Brak głosów
3/6 Misja przyzwoita, spełniająca minimalne wymogi. Przeciętniak.
0
Brak głosów
2/6 Słaba misja, posiadająca poważne wady i powielony pomysł.
0
Brak głosów
1/6 Szkoda czasu na ściąganie takich śmieci. Trzymajcie się od tej misji z daleka!
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 3

Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5053
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Nowa T2FM: Ravensreach

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Tytuł: Ravensreach
Typ: T2
Autor: nicked (Nick Dablin)
Data wydania: 01.01.2022
Język: angielski

Opis: Szukamy zakazanej księgi z czarną magią czy czymś. Uwaga: dużo pająków!

Do pobrania z:

https://download.darkfate.org/fan-missi ... ach_v1.zip

Wątek na forum TTLG
Strona misji na Thief Guild
Ostatnio zmieniony 30 stycznia 2022, 22:11 przez SPIDIvonMARDER, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa linku
Obrazek
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5053
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Nowa T2FM: Ravensreach

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Ta Fmka jest po prostu arcydziełem. Łączy w sobie cały pakiet tych ulubionych, sprawdzonych atutów thiefowych misji, a od sobie dorzuca całą masę nowych smaczków i wszystkie podaje na ornamentowanych talerzach. Łał! Aż ciężko znaleźć tę najlepszą, najważniejszą rzecz, aby od niej zacząć.

To może od takiego drobiazgu, jak monochromatyczne menu i czerwone czcionki. Już tutaj otrzymujemy sugestie, że… będzie czego się bać.
Misja zachwyca skomplikowaną architekturą, która zmienia się w różnych, badanych obszarach. Mamy zarówno nieco „wieżomagowe” pomieszczenia, jak i lochy, jaskinie, a także nawiedzone biblioteki. To są te stare, dobre klasyki, na które ciężko narzekać.
Wszystko ocieka klimatem, posępną cisza i stałym poczuciem zagrożenia. Niby dzięki opadowi śniegu można nabrać odrobiny dystansu i szukać spokoju. To tylko usypia naszą czujność, abyśmy byli wrażliwsi przy odkryciu kart. Szczególnie, jak spotka się pierwszego potwora, inspirowanego Shamblerem z Quake’a I. To nie jest tak, że po ujrzeniu wroga dochodzi do rozprężenia, nierzadko torpedującego inne horrory. Ot… groza przed nieznanym minęła, teraz czas na konfrontację. Nie tym razem. Teraz… to dopiero zaczynamy się bać, bo widzimy, do czego zdolny jest twórca FMki! Skoro zrobił Shamblera, to co jeszcze nam pokaże?
A pokazał bardzo dużo.
Przytłaczające i obrzydliwe wnętrza skrzydła dworskiego opanowanego przez pająki, oraz częściowo zmienieni w grzyby strażnicy innych pokoi. Najpierw sprawiających wrażenie zwykłych, nawet przytulnych, a potem widzimy umęczonych niewolników pokrytych owocniami. Po prostu szok, że to dało się odtworzyć w Thiefie!
Tak więc klimat, architektura, fantastyczne modele i tekstury, a także skrytki i niebanalna fabuła. Ponura i przygnębiająca. Taka… nieco postapo.
Już od dawna nie bałem się tak w Thiefie. A i nie chciałem równocześnie tak drobiazgowo penetrować zakamarków w poszukiwaniu skrytek. A dzięki nieliniowości, misję można zwiedzać z różnych stron i inicjować późniejsze wydarzenia w innej kolejności.

Zdecydowanie polecam tę FMkę! Pokochałem kontrast spokojnego, zaśnieżonego dziedzińca, z piekłem czarnej magii sąsiadującego tuż za ścianą.

PS: nie jestem pewien, czy to mój sprzęt, czy FMka to narzuciła, ale miałem tekstury w bardzo niskiej jakości, z ogromnymi pikselami. Inne FMki działają normalnie. Tak czy siak to nie zepsuło wrażenia z gry, a wręcz pomogło. Poczułem się… młodszy i nostalgicznie sobie sugerowałem, że jestem w czasach surowszej technologii (Hexen II, Quake), kiedy takie rzeczy bardziej mnie przerażały :D

PODSUMOWANIE:
OCENA: 10
GRYWALNOŚĆ: 10
AUDIO: 10
VIDEO: 10
PLUSY: atmosfera, architektura, nowe modele
MINUSY: powtarzalność pomieszczeń, mogłoby być więcej fabuły
Obrazek
Awatar użytkownika
darkonia
Mechanista
Posty: 381
Rejestracja: 04 lipca 2011, 20:57

Re: Nowa T2FM: Ravensreach

Post autor: darkonia »

Dałam 5/6.
Być może za bardzo zasugerowałam się oceną Spidiego, ale jakoś niespecjalnie mnie ta misja przestraszyła, czy zaniepokoiła. Chociaż ma swój klimat.
No, dobra, była jedna taka straszna rzecz: !@#$% znowu spadłam z tego klifu, a dawno nie zapisałam gry! Duża część pomieszczeń w mojej opinii jest zbyt pusta, a wskazówki zbyt oczywiste. Ciekawe, czy tylko ja wpadłam na pomysł, żeby wykorzystać ogniste posągi do zabijania wszystkiego, co mnie goniło?Niektóre elementy przewidywalne do bólu, a niektóre były rozczarowujące - oczekiwałam, że coś się wydarzy, a tu nic :|.
Znalazłam 2 sekrety, nie wiem czy aż tak mi się chce szukać pozostałych, tym niemniej polecam przejść tę misję.
Awatar użytkownika
Tharna
Akolita
Posty: 120
Rejestracja: 04 marca 2014, 20:14
Kontakt:

Re: Nowa T2FM: Ravensreach

Post autor: Tharna »

darkonia pisze: 27 stycznia 2022, 20:43 Ciekawe, czy tylko ja wpadłam na pomysł, żeby wykorzystać ogniste posągi do zabijania wszystkiego, co mnie goniło?

Ogniste czy kamienne? nie kojarzę ognistych :|
Awatar użytkownika
darkonia
Mechanista
Posty: 381
Rejestracja: 04 lipca 2011, 20:57

Re: Nowa T2FM: Ravensreach

Post autor: darkonia »

Przepraszam, skrót myślowy :oops: . Posągi strzelające ogniem
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5053
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Nowa T2FM: Ravensreach

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Mój zachwyt być może wynikał z faktu, że klimat zdecydowanie mnie ujął, a i modele nowych przeciwników. Nie był to oczywiście strach na poziomie przeżyć 16 latka po raz pierwszy przechodzącego Robbing the Cradle, niemniej coś z tamtej atmosfery mi się przypomniało.

W sumie to muszę się zgodzić, że powtarzalność niektórych obszarów (biblioteka nekromanty) nieco rozczarowywały. Pewnie to wynikało z pośpiechu. Misja musiała zabrać trochę czasu.

Ale jako plus dodam możliwość ucieczki z obszaru na kilka sposobów, chyba 3.

Nie udało mi się znaleźć wszystkich zaginionych członków ekspedycji poszukiwaczy przygód. Ominąłem chyba dwóch. Na TTLG nie mogłem wyszukać podpowiedzi, co zasugerowało, że to prosta sprawa i nikt po prostu nie pytał :P
Obrazek
Awatar użytkownika
darkonia
Mechanista
Posty: 381
Rejestracja: 04 lipca 2011, 20:57

Re: Nowa T2FM: Ravensreach

Post autor: darkonia »

Też się na początku trochę bałam, czy zadanie ze znalezieniem ludzi z poprzedniej wyprawy nie będzie mi sprawiało problemów, ale udało się to zrobić niejako przy okazji wykonywania innych zadań.
Człowiek porośnięty grzybem - kiedy to napisałeś, mniej więcej taki obraz, jaki otrzymaliśmy, jawił mi się w głowie, może poza tym, że gatunek grzybów nieco inny Bardzo mi się podobały postacie duchów.

Offtopic: Ktoś naprawdę NIE czyta tych wszystkich spojlerów?
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5053
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Nowa T2FM: Ravensreach

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Nie wiem. Dla mnie to jest stary dobry obyczaj, aby je robić ;) Być może w dzisiejszych czasach nie są już tak potrzebne...
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2715
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nowa T2FM: Ravensreach

Post autor: Juliusz »

Offtopic: Ktoś naprawdę NIE czyta tych wszystkich spojlerów?
Na przykład ja, bo nie grałem w misję, a interesuje mnie opinia i ogólne wrażenia. Tak więc, dzięki za stosowanie spoilerów. :)
ODPOWIEDZ