DROMEDKA: Bóg dnia 7-ego odpoczął, czyli powstanie Murkbell

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

DROMEDKA: Bóg dnia 7-ego odpoczął, czyli powstanie Murkbell

Post autor: Bukary »

Pytanie jest proste: jak powstawała druga misja CL "Midnight in Murkbell"? Jak sądzicie: od czego zaczął Purah i jak - mniej więcej - przebiegały prace nad tą misją (chodzi mi o architekturę)? I czy postepował on zgodnie ze wskazówkami licznych poradników, które pouczają, jak budować miejskie misje, od czego zaczynać, jakich brył używać itd.?
A od czego wy byście zaczęli budować tak ogromną misję?
Awatar użytkownika
Vk
Skryba
Posty: 345
Rejestracja: 16 sierpnia 2002, 19:33
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Re: DROMEDKA: Bóg dnia 7-ego odpoczął, czyli powstanie Murkbell

Post autor: Vk »

Ja bym zaczął od katedry ale pewnie uznasz to za głupie :wink: Potem zrobiłbym miasto a na końcu miejsce startu. A jak to zrobił Purah to nie mam pojecia, moze spytam sie w mailu? :wink:
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: DROMEDKA: Bóg dnia 7-ego odpoczął, czyli powstanie Murkbell

Post autor: timon »

Ja rozpocząłbym od obszarów wodnych, po pokonaniu tego problemu można spokojnie zająć się innymi lokacjami.
Może byś tak Bukary przetlumaczył jakiś poradnik o budowie misji od strony kszałtowania przestrzeni.
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: DROMEDKA: Bóg dnia 7-ego odpoczął, czyli powstanie Murkbell

Post autor: Bukary »

Pomyślcie, panowie!
Chodzi mi o najbardziej podstawowe rzeczy... :)
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: DROMEDKA: Bóg dnia 7-ego odpoczął, czyli powstanie Murkbell

Post autor: PiotrS »

Czytajcie dokładnie, panowie :)
Bukary już kiedyś pisał coś o tym, o tej nietypowej metodzie budowy budynków. Ja tego nie zrozumiałem, dlatego nie zapamiętałem. 8)
Pozdrawiam
PiotrS
Gość

Re: DROMEDKA: Bóg dnia 7-ego odpoczął, czyli powstanie Murkbell

Post autor: Gość »

Bukary na tym forum wspomniał jedynie o użyciu brył piramidalnych, ale chyba nie oto chodziło w jego pytaniu.
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: DROMEDKA: Bóg dnia 7-ego odpoczął, czyli powstanie Murkbell

Post autor: Bukary »

Chodzi mi o opisanie - mniej więcej - kolejności działań (głównie początkowych) projektanta tego poziomu. Zacznijcie od rzeczy najbardziej podstawowej... :lol:
Awatar użytkownika
Vk
Skryba
Posty: 345
Rejestracja: 16 sierpnia 2002, 19:33
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Re: DROMEDKA: Bóg dnia 7-ego odpoczął, czyli powstanie Murkbell

Post autor: Vk »

ja wiem ja wiem!!!! 8) Na początku sie robi wieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelki air brush :lol: Yyy dobrze? :roll:
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: DROMEDKA: Bóg dnia 7-ego odpoczął, czyli powstanie Murkbell

Post autor: timon »

Doprecyzuj pytanie Bukary. Czy chodzi ci o plany- wykonawcze misji czy plany -koncepcje wyglądu miasta. Jeżeli koncepcje, to z samego faktu zadania takiego pytania ( zakładam,że masz dane od autora ) wynika, że tworzona była ona żywiołowo bez ściśle wytyczonego planu. Chyba jednak nie o to chodzi w twoim pytaniu, ponieważ trudno mi uwierzyć, aby tak wspaniałe miasto powstało "przypadkowo". Zatem udziel nam odpowiedzi bo już nas skręca z ciekawości.
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: DROMEDKA: Bóg dnia 7-ego odpoczął, czyli powstanie Murkbell

Post autor: Bukary »

Nie, nie mam wiadomości od autora, Puraha.
Po prostu otwarłem misję w DromEdzie i zacząłem studiować układ brył i kolejnośc ich rozmieszczania. Oczywiście, im późniejszy etap prac, tym przewidywalnośc kolejności rozmieszczenia brył jest mniejsza, dlatego też moje pytanie dotyczyło tylko początkowego etapu prac nad "Midnight in Murkbell". A zadałem je, ponieważ można się wiele nauczyć, badając sposób tworzenia tak ogromnego obszaru. Można się też jednak wielu rzeczy "oduczyć", albowiem Purah postepował chcyba wbrew zaleceniom rudymentarnego poradnika GayleSavera. To dowodzi, iż nie zawsze nalezy trzymać się reguł.
Ponawiam zatem pytanie: w jakiej kolejności i jakie (chodzi mi o typ i rozmiar) bryły rozmieszczał Purah? Czy wybrał najlepsze z możliwych rozwiązań? Jaka jest główna zasada konstrukcyjna jego miasta, czyniąca Murkbell miejscem tak bardzo wyjatkowym?
Vk odpowiednio podchodzi do rozwiązania tego problemu... Podążaj dalej tym tropem (tylko zbadaj też szczegóły)... :D
Awatar użytkownika
Vk
Skryba
Posty: 345
Rejestracja: 16 sierpnia 2002, 19:33
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Re: DROMEDKA: Bóg dnia 7-ego odpoczął, czyli powstanie Murkbell

Post autor: Vk »

Bukary daj mi trochę czasu a rozwiaże zagadke :wink: Trzeba się wczuć w Puraha i trzeba sobie wobrazić ze sie robi CL, a do tego to trzeba miec niezlą wyobraźnię :lol:
Awatar użytkownika
Vk
Skryba
Posty: 345
Rejestracja: 16 sierpnia 2002, 19:33
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Re: DROMEDKA: Bóg dnia 7-ego odpoczął, czyli powstanie Murkbell

Post autor: Vk »

Dobra przyznam sie bez bicia napisałem do Puraha maila i on mi odpisał ze nie ma pojęcia co tak "innego" zrobił w tej FM. A na pytanie od czego zaczął napisał - od zrobienie 4 air brushy. No co musialem skorzystac z cheatu :wink:
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: DROMEDKA: Bóg dnia 7-ego odpoczął, czyli powstanie Murkbell

Post autor: timon »

Bukary opowiesz nam co "wyczytałeś" w CL ?
Awatar użytkownika
Vk
Skryba
Posty: 345
Rejestracja: 16 sierpnia 2002, 19:33
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Re: DROMEDKA: Bóg dnia 7-ego odpoczął, czyli powstanie Murkbell

Post autor: Vk »

Nie Timon Bukary na razie nie powie, on lubi takie chwile grozy z Polsatem :lol:
Gość

Re: DROMEDKA: Bóg dnia 7-ego odpoczął, czyli powstanie Murkbell

Post autor: Gość »

To już uzauważyłem, ale lubię tak drążyć, "nyndzić" :D
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: DROMEDKA: Bóg dnia 7-ego odpoczął, czyli powstanie Murkbell

Post autor: timon »

To mój powyższy post, zapomniałem się zalogować.
Awatar użytkownika
Vk
Skryba
Posty: 345
Rejestracja: 16 sierpnia 2002, 19:33
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Re: DROMEDKA: Bóg dnia 7-ego odpoczął, czyli powstanie Murkbell

Post autor: Vk »

Timonie, a nie prościej wziąc automatycznego logowania :?:
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: DROMEDKA: Bóg dnia 7-ego odpoczął, czyli powstanie Murkbell

Post autor: timon »

Pierwsze 4 bryły to airbrushe o wymiarach 300 jednostek. Tworzą one obszar gry. Posiadają jedynie podłoże oteksturowane, pozostałe ściany to albo sky, albo jorge. Dalsze bryły poprzesuwane w wyniku operacji "to end", zatem trudno mówić o rozpoznaniu prawidłowej kolejności. Rozmiar tych brył faktycznie "odbiega" od zalecanych ale i efekt końcowy też nie jest standardowy.
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: DROMEDKA: Bóg dnia 7-ego odpoczął, czyli powstanie Murkbell

Post autor: Bukary »

timon pisze:Pierwsze 4 bryły to airbrushe o wymiarach 300 jednostek. Tworzą one obszar gry. Posiadają jedynie podłoże oteksturowane, pozostałe ściany to albo sky, albo jorge. Dalsze bryły poprzesuwane w wyniku operacji "to end", zatem trudno mówić o rozpoznaniu prawidłowej kolejności. Rozmiar tych brył faktycznie "odbiega" od zalecanych ale i efekt końcowy też nie jest standardowy.
Tak, masz rację, timon. Ale to następne posunięcie Puraha zdecydowało o architektonicznej wyjątkowości Murkbell. A więc: co on takiego wyjątkowego zrobił po rozmieszczeniu 4 air brushes? :lol:
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: DROMEDKA: Bóg dnia 7-ego odpoczął, czyli powstanie Murkbell

Post autor: timon »

Według mnie dodał kilka olbrzymich piramid o nie zbyt dużej wysokości ok.16 . Do czego obe służą nie mogłem dociec. Są one solid-ne, ale obszar ich następnie wycinano innymi air brushami, zatem pozostało z nich niewiele. Może służą one stworzeniu wrażenia wznoszenia się obszaru gry ? Na ten cel wskazuje użyta tekstura.
ODPOWIEDZ