Łączenie misji

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
AdamMajewski
Miastolud
Posty: 44
Rejestracja: 22 listopada 2021, 17:58

Łączenie misji

Post autor: AdamMajewski »

Cześć Thifianie może to nie ten wątek na dziale forum ale ostatnio grałem w Noc Rocksbourg zagram sobie w te 3 misje jak pozałatwiam swoje sprawy w życiu biorę się za Thifa i szykuje dla was niespodziankę na październik wiedziecie może jak łączyć misję by stworzyć kampanie tak jak było misji po misji np w Catedra's Legacy? tak samo chciałbym połączyć Noc Roskborg w jedną kampanie textury tak te same są.

SPIDI: Przenoszę z "twórczości fanowskiej"
Ostatnio zmieniony 08 września 2022, 13:27 przez SPIDIvonMARDER, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Zmiana działu na właściwy
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Łączenie misji

Post autor: Juliusz »

Pytanie bardziej do działu Gildia Edytorów.

Mogę zapytać, jaki masz cel w łączeniu misji? Ot, tak dla zabawy, czy chcesz coś dodatkowego uzyskać? (np. wydać zarobiony loot na sprzęt w kolejnej misji etc...)

Zabawa z łączeniem może nie być taka prosta, jak się wydaje.

Po pierwsze, porównałbym wszystkie foldery z osobnymi fanmisjami, czy nie zawierają plików o takich samych nazwach i jeśli tak, to czy pliki się różnią pomiędzy sobą. NIektóre tekstury na pewno będą się powtarzały, ale sprawdź, czy te co mają tą samą nazwę nie wyglądają czasami trochę inaczej. Możesz użyć do tego np. WinMerge.

Kolizje plików dotyczą nie tylko tekstur, ale wszystkich plików - od nazw misji począwszy, poprzez gamesys, dźwięki, obiekty, meshe, nazwy książek itp... Jeśli mają taką samą nazwę i są identyczne - jest OK, natomiast jeśli są różne, to masz problem. Wówczas, musiałbyś zduplikować je, zmienić kopii nazwę. A następnie edytować same pliki .mis, co wymagałoby otwarcia Dromeda, podmienienia np. tekstur, nazw modeli obiektów, nazw książęk itp... i następnie przetworzenie całej misji ponownie (portalizacja, ścieżki AI itp...). Zmiany w Dromedzie będą najbardziej żmudne i podatne na błędy - gwarancja siwych włosów! :)

Następnie - jak już się pozbędziesz konfliktów i nie będziesz miał dosyć, to łączysz wszystkie pliki z 3 misji do jednego folderu misji i musisz zmienić kilka plików tekstowych we folderach strings oraz intrface, tak by obejmowały wszystkie misje. Są one odpowiedzialne za kolejność misji w kampanii, nazwy obiektów, opisy celów misji, itp. itd.

Jeśli nie wiesz, za co każdy z plików jest odpowiedzialny, sugeruję obejrzeć jakiś tutrial, np. ten:



Zadanie nie jest niemożliwe, ale zajmie sporo czasu i testowania...
ODPOWIEDZ