Z pewną taką nieśmiałością zakładam ten temat gdyż dłużej już nie mogę trzymać w ukryciu moich pewnych problemów technicznych związanych głównie z edytorami.
Doszedłem do wniosku, że być może nie jestem odosobniony w swoich problemach .
1. Podczas pracy w Doom3ed zawodzi autosave. Ciągle wyskakuje komunikat, że nie znaleziono poprzedniego zapisu czy coś takiego. Muszę odrywać się od pracy i zamykać okno.
2. Podczas pracy w Doom3ed wyskakuje okno z 80/90% zajęcia zasobów. To wina mojego kompa ale być może komuś też to wyskakuje. Chcę określić wymagania. Mam 512ddr2, dużo miejsca na dysku, procesor ponad 2GHz. Komunikat mam ciągle. Jak jest u Was?
ps. W DR na razie nie zauważyłem tego komunikatu.
3. Co 3, 4 uruchomienie gry w edytorze Doom3ed (F2) mam komunikat o błędzie pamięci "...pamięć can't be read..." i edytor z grą się zamyka. Być może to wina sprzętu ale komputer mam nowy więc być może to wada gry ? Jestem prawie pewien, że błąd wyskakuje zawsze gdy odpalę mapę z edytora, w którym jest włączony podgląd render. W innym przypadku tylko czasem albo przy 3, 4 odpaleniu mapy.
4. Okno 3d w trybie renderingu paskudnie zwalnia w Doom3Ed gdy mapa ma więcej niż kilka pomieszczeń. Edytor nie rozpoznaje visportali, to moja przyczyna jak sądzę.
5. Największy problem. Skakanie między DR i Doom3ed psuje mi czasem cała mapę. Po powrocie z DR do Doom3ed czasem każdy obiekt ma dodany dziwny brush i mimo iż przechodzi kompilację to podczas ładowania w grze mapy wyrzuca błędy z colision do poszczególnych modeli (podaje nazwę i ścieżkę). Gdy z taką mapą wrócę do DR to nie ma żadnego brusha tylko są obiekty. Gdyby nie autosave to ostatnio mało bym nie zasłabł bo mapa całkiem się rozwaliła i nie mogłem niczego zrobić.
6. Mam tylko wrażenie albo w DR i w Doom3ed jednostki są inaczej interpretowane? Zasięgi światła w DR są inne itp.
7. Z racji błędów (pkt. 5) chciałbym ominać włączanie doom3ed by kompilować mapę. Czy zapisany plik w DR miżna skompilować w włączonym TDM? Była chyba jakaś komenda podobna do ładowania mapy co nie?
To tyle takich ważniejszych preblemów/błędów, które napotykam. Bardziej od wyjaśnienia pocieszy mnie nawet, że nie jestem sam i wszystko to siępo prostu zdarza .
Technicze błędy i problemy
Re: Technicze błędy i problemy
ad 1) i 2) - też to miałem w Doomedicie. Wiem, że wnerwiające, ale można to zignorować. W Dark Radiancie nie miałem ani razu podobnych komunikatów (a katuję go z włączonym Photoshopem, 3dsmaxem i Doomem)
ad 5) słyszałem, że innym też trochę kaszani mapki. Cóż, trzeba poczekać aż DR będzie wystarczający
ad 6) może jeden program liczy promień, a drugi średnicę? (nie wiem - zgaduję tylko). Ja w DR wogóle nie patrzę na liczbę, bo ustalam zasięg świateł przeciągając myszą.
ad 7) tak - możesz mieć włączonego dooma w trybie okiennym. Zapisujesz mapę w DR, kompilujesz w doomie poleceniem dmap nazwamapy, a później map nazwamapy. Teoretycznie testmap powinno wystarczyć (bo to niby dmap+map), ale z reguły mi to nie działa...
Mam nadzieję, że Cię choć trochę pocieszyłem...
ad 5) słyszałem, że innym też trochę kaszani mapki. Cóż, trzeba poczekać aż DR będzie wystarczający
ad 6) może jeden program liczy promień, a drugi średnicę? (nie wiem - zgaduję tylko). Ja w DR wogóle nie patrzę na liczbę, bo ustalam zasięg świateł przeciągając myszą.
ad 7) tak - możesz mieć włączonego dooma w trybie okiennym. Zapisujesz mapę w DR, kompilujesz w doomie poleceniem dmap nazwamapy, a później map nazwamapy. Teoretycznie testmap powinno wystarczyć (bo to niby dmap+map), ale z reguły mi to nie działa...
Mam nadzieję, że Cię choć trochę pocieszyłem...
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Technicze błędy i problemy
Oczywiście. Więc tylko dodadzą przeglądarkę modeli i efektów oraz więcej opcji światła i wszystko będzie cacy.Juliusz pisze:Mam nadzieję, że Cię choć trochę pocieszyłem...
Re: Technicze błędy i problemy
a co - nie masz?Dziarsky pisze:Więc tylko dodadzą przeglądarkę modeli
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Technicze błędy i problemy
No z tym się majtnąłem bo jak dodamy model to wyskakuje okno z podglądem . Choćnie mogę zrozumieć czemu modele zasłonięte są tymi kolorowymi bryłami. Wiem, że mają to zmienić ale to powinno być domyślneJuliusz pisze:a co - nie masz?
Co do emiterów to ciągle słabo jest. Można dodać emiter i tyle .
Zdziwiło mnie, że płomień pochodni w edytorze rozwiązane jest jako światło bo dopiero w grze zobaczymy płomień. Rozwiązanie wygodne ale powinien on być widoczny w renderingu (chyba F5 w D3ed) tak jak emitery. Ale z tego co wiem to na razie DR ma podstawowy podgląd tylko.
Od wczoraj staram się robić wszystko tylko w DR a rzeczy, których nie ma po prostu nie stosować. DR nie wyrzuca błędów i spokojnie system dźwiga go z włączonym TDM. Przypomniałem sobie o komendzie dmap więc teraz nie muszę już Doom3ed włączać.
Jak na razie jest dobrze . Poprawiam wszystko w mojej testowej części mapy.