Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Moderator: Mixthoor
Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
No cóż. Wielu z was bardziej chwali T2 niz T3. Wyszedł edytor do Thiefa 3. Boję się że z czasem ludziska przestaną robić fanmisje pod T2 a zaczną pod T3 i Thief 2 się skończy Co o tym sądzicie ?
Ostatnio zmieniony 24 lutego 2005, 23:57 przez detektyw, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Naturalna selekcja Edytor do Thiefa 3 daje dużo większe możliwości od tego z dwójki oczywiście poza tą nieszczęsną wodą. Więc, po co ludzie mieli by robić gry na starym edytorze skoro mają dożo większe pole do popisu w nowszym. Wszytko idzie do przodu i trzeba do tego przywyknąć. Zmiany są nieuniknione.
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
One nie zaczną umierać, one już umierają. Ale co do jakości fm na nowym edytorze to wstrzymam sie od komentarza.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Zależy co rozumiemy pod pojęciem "umierać" - ludzie przestaną w nie grać czy je robić; zależy też dla kogo, ja np. teraz mam ferie i zagrałem w kilka dobrych FM do T1 i TG, a TDS jakoś nie chce mi sie powtórzyć...
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
chodzi mi o to że ludzie przestaną je robić. Pozostanie jedynie Thief 3 . A T3 nie ma takiego klimatu jak cz 1 czy 2.
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Klimat misji tworzy autor i składa się na to bardzo wiele elementów. Fanmisje raczej nie sięgają po lokacje z oryginalnej gry lecz robione są od nowa, więc przejęcie klimatu w spadku im raczej nie grozi. Coraz częściej wydaje mi się, że te narzekania na klimat TDS biorą się tylko z ludzkich uprzedzeń i czasem z niezrozumienia fabuły. T2 ma trochę inny klimat niż T1, i to chyba normalne, że TDS też troszkę różni się klimatem. Myślę, że przed nami jest wiele świetnych fanmisji do T3 i jeśli tylko lekko przymknie się oko chociażby na brak wody to czeka nas wiele wieczorów spędzonych na świetnej zabawie.
Jeśli chodzi o robienie fanmisji do T2, to będą one robione dopóki duży procent graczy będzie miał za słabe komputery do T3. Może być i tak, że wielu nie będzie chciało się uczyć nowego edytora i będzie dłubało jeszcze jakiś czas w starym. Oczywiście „produkcja” misji do T2 powoli wymrze...
Jeśli chodzi o robienie fanmisji do T2, to będą one robione dopóki duży procent graczy będzie miał za słabe komputery do T3. Może być i tak, że wielu nie będzie chciało się uczyć nowego edytora i będzie dłubało jeszcze jakiś czas w starym. Oczywiście „produkcja” misji do T2 powoli wymrze...
Pablo
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Wg mnie sprawy mogą poroczyć się tak:
1. fm's do T2 przestaną być produkowane ale gracze będą w nie grać (w om's gra się wiele razy bez końca więc czemu nie robili by tak samo z fm's?)
2. autorzy fm's z T2 przerzucą się na próbę do T3, jak wypali - kariera nowego edytora, jak nie wypali - powrót do DromEd i po jakimś czasie - patrz pkt.1
3. niezaleznie od fm's z T2 nowy edytor zrobi ogromną karierę dzięki pomysłom zaczerpniętym z T1 i 2 i nowym możliwościom
1. fm's do T2 przestaną być produkowane ale gracze będą w nie grać (w om's gra się wiele razy bez końca więc czemu nie robili by tak samo z fm's?)
2. autorzy fm's z T2 przerzucą się na próbę do T3, jak wypali - kariera nowego edytora, jak nie wypali - powrót do DromEd i po jakimś czasie - patrz pkt.1
3. niezaleznie od fm's z T2 nowy edytor zrobi ogromną karierę dzięki pomysłom zaczerpniętym z T1 i 2 i nowym możliwościom
- Bukary
- Homo Rhetoricus
- Posty: 5569
- Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
- Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Sytuacja będzie - według mnie - wyglądała tak:
Przez pewien czas (rok, może nieco dłużej) ukazywac się będą misje, które zaczęły powstawać jeszcze przed wydaniem edytora do TDS. Oczywiście należy tutaj wspomnieć o T2X, CoSaS, Eshkataarze (dobrze to napisałem?), Timonie, frobberze, belbozie...
Nie sądzę jednak, żeby ktoś (może poza osobami, które wyliczyć będzie można na palcach dwóch rąk) zaczynał teraz rozbić kolejną misję w DromEdzie od samego początku. Zresztą dla osób, które zdecydowanie nie przepadają za TDS (a są to zwłaszcza osoby, którym nie odpowiada sposób poruszania się Garretta), zostanie stworzony Dark Mod (przypuszczam, że potrwa to ok. półtora roku). Będzie to chyba wyśmienite narzędzie.
Mówiąc krótko, za rok DromEd umrze. Chociaż w misje do T1/G/2 będzie można jeszcze dłuuugoo grać... A może się mylę? Kto wie?
Przez pewien czas (rok, może nieco dłużej) ukazywac się będą misje, które zaczęły powstawać jeszcze przed wydaniem edytora do TDS. Oczywiście należy tutaj wspomnieć o T2X, CoSaS, Eshkataarze (dobrze to napisałem?), Timonie, frobberze, belbozie...
Nie sądzę jednak, żeby ktoś (może poza osobami, które wyliczyć będzie można na palcach dwóch rąk) zaczynał teraz rozbić kolejną misję w DromEdzie od samego początku. Zresztą dla osób, które zdecydowanie nie przepadają za TDS (a są to zwłaszcza osoby, którym nie odpowiada sposób poruszania się Garretta), zostanie stworzony Dark Mod (przypuszczam, że potrwa to ok. półtora roku). Będzie to chyba wyśmienite narzędzie.
Mówiąc krótko, za rok DromEd umrze. Chociaż w misje do T1/G/2 będzie można jeszcze dłuuugoo grać... A może się mylę? Kto wie?
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Ja podchodzę do tego tak: wolę zagrać w dobrą FM do T1 niż w kiepską robioną na
TDS-Ed-Premium-Water-Friendly.
Jakość FM nie zależy od rodzaju edytora.
TDS-Ed-Premium-Water-Friendly.
Jakość FM nie zależy od rodzaju edytora.
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Roznice pomiedzy silnikami T1,2 a T3 sa moze nieznaczne jednak takie sprawy jak: zabojcza woda, brak strzal z lina, mozliwosc wchodzenia na sciany i pewnie kilka innych rzeczy moim zdaniem wymuszaj inne podejscie do nie tylko samego scenariusza FMki ale tez budowy samego levelu. Mysle wiec ze ilosc misji robionych DromEdem zmaleje jednak nadal beda sie pojawiac kolejen nowe tworzone od podstaw z mysla o pierwotnym silniku.
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
- Bukary
- Homo Rhetoricus
- Posty: 5569
- Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
- Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Ja już tak do tego nie podchodzę... Niestety.Jacek pisze:Ja podchodzę do tego tak: wolę zagrać w dobrą FM do T1 niż w kiepską robioną na
TDS-Ed-Premium-Water-Friendly.
Jakość FM nie zależy od rodzaju edytora.
Nie nudzą mnie tylko WYJĄTKOWO dobre misje z DromEda. Pozostałe mnie nuuuudząąą
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Bukary ma rację - powstaną jeszcze tylko te misje, które są zaczęte, a i pewnie nie wszystkie. Zostanie może garstka, których przy Dromedzie trzyma mania albo słaby sprzęt. Ale jak pięć osób na świecie będzie dromedziło, to chyba prędko stracą motywację...
Oczywiście nie ma w tym nic strasznego, bo fanmisje nie umierają, tylko przyoblekają się w nowe ciało... A tych twórców, którch nie zainteresuje T3Ed z powodu pewnych istniejących ciągle zalet DarkEnginu (W. i S.z L.), porwie na pewno Dark Mod, w którego osobiście bardzo wierzę i dla którego opóźniam zmianę sprzętu na jakiś aktualniejszy.
Oczywiście nie ma w tym nic strasznego, bo fanmisje nie umierają, tylko przyoblekają się w nowe ciało... A tych twórców, którch nie zainteresuje T3Ed z powodu pewnych istniejących ciągle zalet DarkEnginu (W. i S.z L.), porwie na pewno Dark Mod, w którego osobiście bardzo wierzę i dla którego opóźniam zmianę sprzętu na jakiś aktualniejszy.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Heh, fajnie się to czyta po latach x)
Szczególnie wiedząc, że rok później zupełny nowicjusz wydał najlepsiejszą fanmisję wszechthiefów, właśnie do T2, a po kolejnych dwóch latach powstała cała reszta tych najlepsisjszych (Broken Triad, Seven Sisters, Ink and Dust, Heart of Bohn etc).
Tak czy inaczej... wydaje mi się, że ten czas jednak powoli nadchodzi. Kiedyś pojawiało się kilkanaście misji na miesiąc (!), teraz od początku roku... z dziesięć?
Myślę, że po części wynika to z tego, że społeczność "dojrzała". Nikt nie tworzy już krótkich, przeciętnych misyjek, nawet zupełni nowicjusze wiedzą, że aby zaistnieć muszą wyskoczyć z czymś na miarę Rocksbourga. Dlatego w produkcji jest masa super-ambitnych projektów, autorzy prześcigają się w wypuszczaniu coraz bardziej wypieszczonych zrzutów, filmików, cudów na kiju, każdy zapowiada kampanię na miarę co najmniej T2X, a samych misji... ani widu, ani słychu. Mam przykre wrażenie, że połowa znudzi się i zniechęci zanim jeszcze skończy robić architekturę tych swoich cudeniek
Co prawda na ttlg zapowiedziano na ten rok masę dobrych rzeczy, ale... jesteśmy w połowie. I co?
Szczególnie wiedząc, że rok później zupełny nowicjusz wydał najlepsiejszą fanmisję wszechthiefów, właśnie do T2, a po kolejnych dwóch latach powstała cała reszta tych najlepsisjszych (Broken Triad, Seven Sisters, Ink and Dust, Heart of Bohn etc).
Tak czy inaczej... wydaje mi się, że ten czas jednak powoli nadchodzi. Kiedyś pojawiało się kilkanaście misji na miesiąc (!), teraz od początku roku... z dziesięć?
Myślę, że po części wynika to z tego, że społeczność "dojrzała". Nikt nie tworzy już krótkich, przeciętnych misyjek, nawet zupełni nowicjusze wiedzą, że aby zaistnieć muszą wyskoczyć z czymś na miarę Rocksbourga. Dlatego w produkcji jest masa super-ambitnych projektów, autorzy prześcigają się w wypuszczaniu coraz bardziej wypieszczonych zrzutów, filmików, cudów na kiju, każdy zapowiada kampanię na miarę co najmniej T2X, a samych misji... ani widu, ani słychu. Mam przykre wrażenie, że połowa znudzi się i zniechęci zanim jeszcze skończy robić architekturę tych swoich cudeniek
Co prawda na ttlg zapowiedziano na ten rok masę dobrych rzeczy, ale... jesteśmy w połowie. I co?
Heroes are so annoying.
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5184
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
W sumie racja... kiedyś zrobienie zwykłej misji o ograbieniu zamku było w sumie wystarczające, aby gracze to zaakceptowali. Nie było nowych tekstur, przedmiotów, modeli, więc bawiono się klockami i układano znane elementy z gry w nowe pomieszczenia. Teraz taka FMka zginie w milionie podobnych, a jeśli chcielibyśmy zrobić coś dobrego, to nie wystarczy świetny pomysł (jak np. w Bloodstone Prison).
Parę razy myślałem o rozpoczęciu zabawy z dromedem, ale jakbym miał teraz konkurować z "Rowena Curse" to sobie odpuściłem
Parę razy myślałem o rozpoczęciu zabawy z dromedem, ale jakbym miał teraz konkurować z "Rowena Curse" to sobie odpuściłem
- Kapitan Smith
- Poganin
- Posty: 750
- Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Umierają na własne życzenie, bo nowi autorzy są na wszelkie możliwe sposoby odciągani od editora przez thiefopodobne wyroby aka darkmod. Na dodatek ten cudzy towar decydenci reklamują na własnych stronach chociażby hostingowych umieszczając misje. Równie dobrze mogliby zamieścić jakiś GarretMod do Skyrima mający tyle samo wspólnego z Thiefem.
Na szczęście nie wydaje się, żeby organizm ten wciągnął na stałe liczących się dromedowców, a trend też już się odwrócił. Co nie zmienia faktu, że mnie krew nagła zalewa, kiedy jakiś początkujący prosząc o pomoc dostaje "Better try Dark Mod"
Myślę, że poziom 20-25 misji powinien spokojnie się utrzymać. Prawdziwą próbą będzie premiera Thiefa 4, kiedy masa ludzi wróci do serii i pojawi się jeszcze większa masa nowych. Wtedy albo to nastąpi renesans misji pod T2, albo ludzie przesiądą się na nowy edytor. Any way will do, byle pozostali przy serii.
Na szczęście nie wydaje się, żeby organizm ten wciągnął na stałe liczących się dromedowców, a trend też już się odwrócił. Co nie zmienia faktu, że mnie krew nagła zalewa, kiedy jakiś początkujący prosząc o pomoc dostaje "Better try Dark Mod"
Myślę, że poziom 20-25 misji powinien spokojnie się utrzymać. Prawdziwą próbą będzie premiera Thiefa 4, kiedy masa ludzi wróci do serii i pojawi się jeszcze większa masa nowych. Wtedy albo to nastąpi renesans misji pod T2, albo ludzie przesiądą się na nowy edytor. Any way will do, byle pozostali przy serii.
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Raczej o tym: http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=138907Mixthoor pisze:Czy mówisz o tym?
http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=109278
Heroes are so annoying.
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
@Kapitan Smith
Jaki jest problem z Dark Modem? Bo dla mnie jest on godnym następcą Thiefa.Tylko czekać aż będzie stand alone i wtedy rozwinie skrzydła.
Jaki jest problem z Dark Modem? Bo dla mnie jest on godnym następcą Thiefa.Tylko czekać aż będzie stand alone i wtedy rozwinie skrzydła.
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Jak dla mnie - idiotycznie długi czas ładowania i sporadyczne kłótnie z moją kartą graficzną. W T2 ładować można co 30 sekund i trwa to mgnienie oka, TDM w zasadzie zmusza do grania w stylu ironman albo przyrastania do kompa, bo każdy quick load zajmuje kilka minut (!).Zaratul pisze:Jaki jest problem z Dark Modem? Bo dla mnie jest on godnym następcą Thiefa.Tylko czekać aż będzie stand alone i wtedy rozwinie skrzydła.
W każdym razie, znalazłam to, czego nie miała czasu poszukać rano:
http://www.ricebug.net/thief/FM-Stats.html
107 misji w 2006, 84 w 2008, 26 w 2011. Zaprawdę powiadam Wam, koniec jest bliski
A Dark Mod ciągle w powijakach, więc trudno zwalać nań całą winę.
A może to tylko złe... trzy lata?
Podoba mi się Twój tok myślenia. Jeśli FM-ki pod T4 będą równie grywalne jak te pod T2, to nie mam nic przeciwko.Kapitan Smith pisze:Myślę, że poziom 20-25 misji powinien spokojnie się utrzymać. Prawdziwą próbą będzie premiera Thiefa 4, kiedy masa ludzi wróci do serii i pojawi się jeszcze większa masa nowych. Wtedy albo to nastąpi renesans misji pod T2, albo ludzie przesiądą się na nowy edytor. Any way will do, byle pozostali przy serii.
Bylem tylko zdążyła sobie do tego czasu nowego kompa sprawić
Swoją drogą, czy ktoś od nas pracuje jeszcze w DromEdzie? Sama odpaliłam go parę razy, ale byłoby mi o wiele łatwiej utrzymać zainteresowanie, gdyby nie zacinał się na amen za każdym razem, gdy próbuję zrobić coś bardziej skomplikowanego niż nałożenie brushy i tekstur.
Heroes are so annoying.
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Tak, niektórzy nawet kończą kolejną misję.Flavia pisze:Swoją drogą, czy ktoś od nas pracuje jeszcze w DromEdzie?
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5184
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Może to po prostu stagnacja? Przecież Thief jest tak sakramencko stary, że ciężko, aby co roku było tych FMek coraz więcej. Ale również mam nadzieję, że poziom 10-20 będzie stały.
- Kapitan Smith
- Poganin
- Posty: 750
- Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Ja tam chyba nigdy nie przestanę się produkować hehe Inna sprawa, że sklecić coś sensownego od początku do końca to nie jest łatwe zadanie. Z tworzeniem misji jest trochę jak ze stawianiem budynków - wszystko trzeba mieć od początku dokładnie zaplanowane i wyliczone, bo inaczej w trakcie zaczynają się pojawiać problemy i trzeba iść na ustępstwa - a to najszybsza droga do utraty zapału. Chyba nie potrafiłbym tak bez przemyślenia po prostu zasiąść i budować
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
A ja mam podskórne przeczucie, że jeszcze nie jedna ciekawa fanmisja na T2 się ukaże. Może nawet Polacy zaskoczą...
Choć kiedyś te fanmisje się na pewno skończą i może tylko T4 przedłuży tą twórczość. Jeszcze trochę i ciężko będzie odróżnić silnik Thiefa od pierwszego Wolfensteina. Wymagania graczy się jednak zmieniają, wraz z doświadczeniem nowych gier.
Co do Dark Moda - mnie osobiście zawiódł. Mówię to jako były członek zespołu. Dawno w to nie grałem, ale jakoś nie chce mi się. Choć generalnie odwalili niesamowitą robotę, to jednak czuć brak jakiejś głębszej koncepcji artystycznej. Thief miał swój świat i klimat i tego ludzie się trzymają, póki co. A względna łatwość tworzenia misji w Dromedzie również powoduje, że wielu ciągle wybiera to przestarzałe już narzędzie. Szkoda tylko, że mi wykrzacza co chwilę na nowym systemie...
Choć kiedyś te fanmisje się na pewno skończą i może tylko T4 przedłuży tą twórczość. Jeszcze trochę i ciężko będzie odróżnić silnik Thiefa od pierwszego Wolfensteina. Wymagania graczy się jednak zmieniają, wraz z doświadczeniem nowych gier.
Co do Dark Moda - mnie osobiście zawiódł. Mówię to jako były członek zespołu. Dawno w to nie grałem, ale jakoś nie chce mi się. Choć generalnie odwalili niesamowitą robotę, to jednak czuć brak jakiejś głębszej koncepcji artystycznej. Thief miał swój świat i klimat i tego ludzie się trzymają, póki co. A względna łatwość tworzenia misji w Dromedzie również powoduje, że wielu ciągle wybiera to przestarzałe już narzędzie. Szkoda tylko, że mi wykrzacza co chwilę na nowym systemie...
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
- Keeper in Training
- Arcykapłan
- Posty: 1409
- Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
- Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
- Kontakt:
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Słodka Równowago, jak się to teraz czyta... !Bukary pisze:Mówiąc krótko, za rok DromEd umrze. Chociaż w misje do T1/G/2 będzie można jeszcze dłuuugoo grać... A może się mylę? Kto wie?
Kiedy prorokowałeś śmierć autora (hyhy), był 2005. Jest 2014. DarkMod jest już samodzielny. Wyszedł "Kleptomaniac: Not-So-Bright Project". I co? FM-ki mają się dobrze, by nie rzec: doskonale. T2 dostał NewDarka, niektórzy bawią się T3Edem, robiąc niezwykłe rzeczy, w T1 też jakoś się gra. Czyli: fandom sobie poradził. Krzepiące .
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5184
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Nie jestem teraz na bieżąco w temacie, ale wydaje mi się, żeę T2 to nadal najpopularniejsze podłoże pod FMki, choć... jak podawałaś Ty lub Caer statystyki sprzed paru lat, to produkcja FMek idzie w dół.