Zaloguj | Zarejestruj








Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 lis 2007 21:55 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2254
Lokalizacja: Łódź
Ano widzisz, miałem sobie zrobić przerwę od T3eda, jeśli nie skończyć z tym, ale jakoś nie daje mi spokoju ;) Może to i jakaś dewiacja, ale dłubanie w edytorze do UT2004 kompletnie mi nie sprawia radości, tak samo w Radiancie :]

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 gru 2007 04:06 
Arcykapłan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2006 11:13
Posty: 1334
Hehe też kiedy zrobiłem sobie przerwę od Droma i zacząłem się bawić na Blenderze to ciągnęło mnie z powrotem. Nie dlatego że Blender trudny ;) M.in. dlatego że nie skończyłem misji :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 gru 2007 18:00 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
Gdyby ktoś nie śledził zmian na stronie NVidii warto zaznaczyć, że ostatnio ukazały się nowe wersje m.in. wtyczek do Photoshopa oraz programu Windows Texture Viewer. :)

http://developer.nvidia.com/object/nv_t ... tools.html

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 gru 2007 18:18 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 lis 2003 12:26
Posty: 4833
Lokalizacja: Gliwice
Abru napisał(a):
m.in. wtyczek do Photoshopa

No może zrobili z tego coś na miarę CrazyBump, trzeba zobaczyć przy okazji.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 gru 2007 19:26 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2003 20:30
Posty: 849
Lokalizacja: Ruda Śląska
Proszę Państwa, proszę sobie zassać wersję beta 6 CrazyBumpa :):):)

_________________
Współdzielenie plików ze znajomymi jest wygodniejsze niż wysyłanie ich e-mailem.
Zapraszam Cię do DropBox :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 gru 2007 19:32 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 lis 2003 12:26
Posty: 4833
Lokalizacja: Gliwice
Ozi napisał(a):
Proszę Państwa, proszę sobie zassać wersję beta 6 CrazyBumpa

Jakieś zasadnicze zmiany czy po prostu poprawiona jakość ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 gru 2007 20:36 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2003 20:30
Posty: 849
Lokalizacja: Ruda Śląska
Generuje specularmapy, czego wcześniej chyba nie było (nie pamiętam a nie mam starszej wersji żeby sprawdzić) i wyglada to całkiem ciekawie (ale nie zawsze). Pozwala również na drobną edycję źródłowego obrazka np. usuwanie cieni, korekcję poziomów. Rozwija się ten programik...

_________________
Współdzielenie plików ze znajomymi jest wygodniejsze niż wysyłanie ich e-mailem.
Zapraszam Cię do DropBox :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2008 17:58 
Bełkotliwiec

Dołączył(a): 23 sty 2008 17:48
Posty: 3
Lokalizacja: Z drzewa
a czy może mi ktoś dać LINK do poradnika zwiazanym z Dromedem (bo nie chce mi sie szukac[a dokladniej szukałem kilka dni i nie znalazlem])bo jestem poczatkujacym :))

_________________
^_^


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2008 18:34 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 18:07
Posty: 3656
Przykro mi, że nie mogłeś zobaczyć wątku, który jest o trzy pozycje poniżej.

_________________
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2008 21:59 
Bełkotliwiec

Dołączył(a): 23 sty 2008 17:48
Posty: 3
Lokalizacja: Z drzewa
dalej nie mogę znaleść :wmu

_________________
^_^


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2008 22:35 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 lis 2003 12:26
Posty: 4833
Lokalizacja: Gliwice
timon napisał(a):
Przykro mi, że nie mogłeś zobaczyć wątku, który jest o trzy pozycje poniżej.

Creative garret napisał(a):
dalej nie mogę znaleść :wmu

Nie no to jest niesamowite, pobiłeś wszystkich stary.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sty 2008 22:17 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 18:07
Posty: 3656
Jeśli strona xysia nie działa, to nie ma innego miejsca po polsku z informacjami o dromedzie. Oczywiście pomijam to forum.

_________________
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sty 2008 22:49 
Strażnik Glifów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 paź 2002 17:23
Posty: 4355
Lokalizacja: Szczytno
strona dromed Xyś strona Xysia offline strona o dromedzie
:arrow: Strona.Xysia.DromedPL.Offline.rar
Teraz szukając na pewno ją znajdziecie. 8-)

_________________
:chase: :shoot: :guard:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sty 2008 15:04 
Bełkotliwiec

Dołączył(a): 23 sty 2008 17:48
Posty: 3
Lokalizacja: Z drzewa
dzięki troche duza ;S ale ; moze zadziala:)

_________________
^_^


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lip 2008 22:05 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2254
Lokalizacja: Łódź
Bawiliście się kiedyś takim programikiem jak Terragen? Przy odrobinie wprawy można nim tworzyć naprawdę piękne krajobrazy, nadaje się również do tworzenia skyboksów. Właśnie go rozgryzam ;)

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lip 2008 02:23 
Poganin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2005 16:07
Posty: 736
Kiedyś bawiłem się Vue d'Esprit 2. Te obrazki ze stronki Terragena wyglądają fajnie, ale jakoś jeszcze nie udało mi się osiągnąć podobnego efektu. Przypomniałeś mi, jak się bawiłem heightmapami, kiedy niedawno pisałem gierkę w OpenGLu :))

_________________
Prawdziwy programista wiesza się razem ze swoim programem.
http://oskardev.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lip 2008 10:14 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2254
Lokalizacja: Łódź
Z tego co widzę to teren bazowy jest generowany przy pomocy programu, natomiast reszta to już zasługa innych aplikacji ;) Udało mi się wczoraj sklecić pierwszy skybox, zrobić z niego cubemapę i wrzucić na kulę, tyle że Thief3 ją wyświetlił do góry nogami :shock:.

Zdaje się, że trochę inaczej wygląda wyświetlanie cubemapek dla przedmiotów wypukłych, a inaczej dla wklęsłych, przynajmniej w T3edzie... Jak tylko uda mi się uzyskać sensowny efekt, to może jakiś tutorial sklecę...

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2008 23:51 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2254
Lokalizacja: Łódź
Udało się :-D Trzeba będzie następnym razem poprawić trochę niebo, żeby nie było widać przejść pomiędzy gradientem, bo bloom go jeszcze uwydatnia, ale mniej więcej o coś takiego chodziło ;)

Obrazek Obrazek

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2008 12:38 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 lis 2003 12:26
Posty: 4833
Lokalizacja: Gliwice
Bardzo ciekawe :) Zwykłe gwiaździste niebo było zwyczajnie nudne a tutaj dochodzą bardzo fajne widoki. Nie trzeba już elementami mapy całkowicie zasłaniać brzegów mapy by nie było widać pustki za nią.
ps. Choć osobiście to bardzo ucieszyłbym się na skybox z dobrze oddanym miastem nocą (np. ciągnącym się do wzgórz). :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2008 12:43 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2254
Lokalizacja: Łódź
Postaram się zrobić właśnie coś takiego. Zastanawiam się tylko czy zrobić to jednym rzutem, tj. wkomponować domy w skyboksa czy może np. wrzucić je w ramach tekstur z przezroczystym tłem, nanoszonych na płaszczyznę maleńkich static meshy (jako elementy do układania).

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2008 13:11 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2003 23:21
Posty: 2736
Przepiękny widoczek, bardzo realistyczny. Jaką rozdzielczość mają te tła? Jestem ciekaw, bo również będę potrzebować czegoś takiego do swojej misji. Ale zastanawiam się, czy opłaca się robić tak dokładne obrazki, aby je potem zmniejszać do rozmiaru 256x256 pixeli :(

_________________
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2008 13:20 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2394
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
Judith - tło wygląda fajnie. Dużo czasu zajęło Tobie wygenerowanie tego?
jedyne zastrzeżenie bym miał to do ilości kolorów - wygląda, jakby obrazek był w trybie 16 kolorów - brak niuansów kolorystycznych. Może to kwestia kompresji czy czego tam?

Nivellen - Zaletą tworzenia własnego tła jest to, że jest niepowtarzalne - w żadnej innej fanmisji nikt go wcześniej nie widział. A jeśli szkoda Tobie czasu na naukę Terragenu, po to, żeby stracić wiele z ostatecznego rezultatu upychając krajobraz do mikroskopijnych tekstur, to zawsze możesz obrobić jakieś zdjęcie we Photoshopie. W końcu jedyne co potrzebujesz to tekstura 1024x256 - takich jest od groma na necie.
Ale znajomość Terragenu może się przydać swoją drogą, w przyszłości, do poważniejszych projektów.

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2008 13:57 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2254
Lokalizacja: Łódź
Nivellen - opłaca się zmniejszać te obrazki z dużych wielkości, lepiej wtedy wyglądają. Najlepiej wygenerować obrazek ok. 4x większy od docelowego :) Tła w tych zrzutach mają rozdzielczość 1024x1024.

Juliuszu, to niestety kwestia jakości nieba generowanego przez Terragena 0.9, nawet przy ustawieniach maksymalnych widać tzw. color banding :(

Zrobiłem mały wywiad środowiskowy i znalazłem metodę pozbywania się tego ustrojstwa, niestety kosztem jakości obrazu: trzeba utworzyć nową warstwę w kolorze "idealnie szarym" (RGB wszędzie 128), przejść w tryb Overlay (pokrywanie), użyć Noise (szum) i zastosować rozmywanie.

Niestety tu przejścia między odcieniami gradientu są tak duże, że potrzeba naprawdę ostrego szumu, żeby to zamaskować. Obrazki były generowane w rozdzielczości 2048 x 2048 a potem zmniejszone o połowę. Może przy rozdzielczości 4096 i zejściu do 1024 będzie łatwiej się tego pozbyć? (ale to się będzie renderować dobrze ponad 2 godziny :|).

_________________
Dark Radiant Tips!


Ostatnio edytowano 26 lip 2008 14:26 przez Judith, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2008 14:26 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2254
Lokalizacja: Łódź
Ok, chyba znalazłem sposób. Prościej będzie wydzielić z takiego obrazka niebo jako osobną warstwę, a potem zmieszać ją z innym obrazkiem dobrej jakości i o ciemniejszym tle (np. chmur albo gwiazd).

Obrazek przed majstrowaniem:

Obrazek

Obrazek po lekkim zmieszaniu dwóch warstw nieba:

Obrazek

To było robione tak na szybko, gdzieniegdzie jeszcze widać nieciekawe fragmenty, do tutoriala się bardziej przyłożę ;)

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2008 16:17 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2394
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
Niebo niebem, ale te obrazki mają mało kolorów także na górach. Np. pierwszy zrzut (ze świecącym kryształem), góra po lewej - wygląda, jakby miała 4-5 odcieni granatu, widać płaszczyzny jednolitego koloru.
Zarazem widzę, że obrazki generowane z Terragenu mają tych kolorów znacznie więcej (także niebo), a więc musi to być kwestia konwersji do formatu DDS (domyślam się, że taki używasz w grze), samego sposobu wyświetlania na silniku gry albo dużej kompresji jpega, który zapodałeś na forum. Miejmy nadzieję, że przyczyną jest to ostatnie.

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Teraz jest 25 wrz 2017 19:38


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj: