Zaloguj | Zarejestruj








Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 lip 2008 17:02 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2253
Lokalizacja: Łódź
Niestety silnik prawdopodobnie dokonuje tu ostrego rozmycia, w tych ddsach nie stosowałem kompresji. Oryginalny obrazek:

Obrazek

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2008 17:10 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2003 23:21
Posty: 2729
Jeszcze "dużo wody upłynie" zanim takie wrażliwe na niuanse odcieni elementy jak niebo, będą wyglądały w grach niemal idealnie. Dla mnie jest i tak bombowo :ok

_________________
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2008 16:11 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
Wspaniale to wygląda, Judith. W końcu coś innego, świeżego. Brakuje mi tylko księżyca. ;) Fajnie, że pracujesz nad CCC2 :ok

Jeśli ten wątek się rozwinie można go wydzielić do nowego tematu. :)

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2008 16:46 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2389
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
Inny program, który może okazać się przydatny, a przynajmniej inspirujący: Ivy Generator.

http://graphics.uni-konstanz.de/~luft/ivy_generator/

Screeny mówią same za siebie.

Istnieje także plugin do 3dsmaxa napisany na podstawie powyższego, który ma większe możliwości, takie jak odróżnianie powierzchni, do której pnącza się nie przyklejają (ale są blokowane), vertex coloring, zapisywanie ustawień oraz - co najważniejsze - animacja.

http://www.guruware.at/main/index.html

----
A do czego może to się przydać w grafice low poly? Np. do realistycznych tekstur z udziałem bluszczu (diffuse oraz normal map). Nie tylko tekstur brushy zresztą. Możemy np. mieć model, dajmy na to studnię, oplecioną bluszczem. Wyrośnięty model hipoly możemy wypalić do lowpoly.
Można także regulować ustawienia gęstości siatki, a więc jakbyśmy potrzebowali model 3d low poly to też się da wygenerować.

Bluszcz rośnie całkiem szybko, szczególnie ten w wersji pluginowej. Plusem jest to, że można zmieniać ustawienia rośnięcia bluszczu w trakcie, co daje nam większą kontrolę nad kształtem.

Tu jest mała próbka, którą kiedyś wyrenderowałem w 3dsmaxie.
http://www.youtube.com/watch?v=4UFuix0ofHo

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2008 18:08 
Poganin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2005 16:07
Posty: 736
Pierwszy raz takie super-roślinki widziałem w 2001r. w jakimś demku gry (grywalnym) w PCWK. Ale niestety co innego rendery, czy animacje, tworzone ileś tam czasu, a co innego grafa czasu rzeczywistego. Kiedyś zachwycałem się trawą w Oblivionie. Kiedy sam zacząłem się bawić w programowanie grafiki, okazało się, że wspomniana trawa to coś bardzo prymitywnego. Takie roślinki zrobione liść po liściu to naprawdę cudo- jestem ciekaw, czy da się takie drzewka napisać (wo wymodelowanie w 3DSMax to już nie to)- jakiś fraktal etc. W FarCry 2 niedawno pokazali "rosnące" drzewa- można odstrzelić gałąź, a ta po jakimś czasie odrośnie.

_________________
Prawdziwy programista wiesza się razem ze swoim programem.
http://oskardev.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2008 18:28 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
Cytuj:
Istnieje także plugin do 3dsmaxa napisany na podstawie powyższego, który ma większe możliwości, takie jak odróżnianie powierzchni, do której pnącza się nie przyklejają (ale są blokowane), vertex coloring, zapisywanie ustawień oraz - co najważniejsze - animacja.

http://www.guruware.at/main/index.html


Testowałem ten plugin jakiś czas temu, faktycznie bardzo przyjemny w obsłudze. ;)

Dobrze, że podałeś link do GuruWare dzięki temu przypomniałem sobie o innej wtyczce do Maksa, która umożliwia importowanie terenu, ustawień kamery oraz oświetlenia z Terragena (pliki ter oraz tgw). Bardzo ciekawa wtyczka.

http://www.guruware.at/main/terImp/index.html

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2008 19:40 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2389
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
Cytuj:
jestem ciekaw, czy da się takie drzewka napisać (wo wymodelowanie w 3DSMax to już nie to)- jakiś fraktal etc.

Nie bardzo wiem, co masz na myśli. Powyższy bluszcz powstaje właśnie wg. algorytmu. Nie jest to fraktal, ale też matematyka.

Nie spotkałem się jeszcze z dobrym programem do modelowania drzew fraktalnych. Ale jak najbardziej istnieją programy do parametrycznego modelowania roślin, np. http://www.onyxtree.com/index.html

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2008 19:55 
Poganin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2005 16:07
Posty: 736
Juliusz napisał(a):
Nie bardzo wiem, co masz na myśli. Powyższy bluszcz powstaje właśnie wg. algorytmu. Nie jest to fraktal, ale też matematyka.


http://morzel.net/edu/lsystemy/lsystemy_art.pdf - czegoś takiego szukałem :)) Po prostu interesuję się tworzeniem takich rzeczy od zera w np. Visual C++, a nie jakimś programie do grafiki 3D.

_________________
Prawdziwy programista wiesza się razem ze swoim programem.
http://oskardev.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2008 21:00 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2253
Lokalizacja: Łódź
Abru napisał(a):
Wspaniale to wygląda, Judith. W końcu coś innego, świeżego. Brakuje mi tylko księżyca. ;) Fajnie, że pracujesz nad CCC2 :ok


Pracujesz to za dużo powiedziane, po prostu próbuję usystematyzować całość wiedzy, jaką udało mi się zgromadzić na temat cubemapek i ich zastosowań. To z resztą odnosi się nie tylko do T3eda, na podobnych zasadach wykorzystuje się je we wszystkich innych silnikach 3d. Skybox, udawane odbicia czy symulowanie połyskliwości, wszystkie te rzeczy da się zastosować wszędzie indziej, co najwyżej zmieni się nieco nazewnictwo tu i tam ;)

Za to ten bluszcz jest absolutely stunning, jakby to powiedzieli anglicy ;) Na pewno przyda się choćby w postaci przezroczystej tekstury naciągniętej na prostą płaszczyznę static mesha (bardziej skomplikowanych kształtów T3ed może nie uciągnąć).

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lip 2008 13:28 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2389
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
Myslalem wlasnie o pelnym 3D, tak jak np. powyzszy bluszcz.

Ty, rozumiem, myslisz takze o napisaniu wlasnego renderera, tak? To oczywiscie kompletnie osobna rzecz. (i pewnie 100 razy bardziej skomplikowana niz program do modelowania fraktalowych roslin).

Jakbys kiedys sie bral za cos takiego i potrzebowal opinii grafika, to daj znac. Chyba, ze robisz to tylko na wlasne potrzeby.

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lip 2008 15:04 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
Judith napisał(a):
Abru napisał(a):
Wspaniale to wygląda, Judith. W końcu coś innego, świeżego. Brakuje mi tylko księżyca. ;) Fajnie, że pracujesz nad CCC2 :ok


Pracujesz to za dużo powiedziane, po prostu próbuję usystematyzować całość wiedzy, jaką udało mi się zgromadzić na temat cubemapek i ich zastosowań. To z resztą odnosi się nie tylko do T3eda, na podobnych zasadach wykorzystuje się je we wszystkich innych silnikach 3d. Skybox, udawane odbicia czy symulowanie połyskliwości, wszystkie te rzeczy da się zastosować wszędzie indziej, co najwyżej zmieni się nieco nazewnictwo tu i tam ;)


W takim razie cieszy mnie, że próbujesz usystematyzować całość wiedzy, jaką udało ci się zgromadzić na temat tworzenia cubemapek. Mam nadzieje, że efekty tej "systematyzacji" zobaczymy również w CCC2. ;)

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2009 23:42 
Arcykapłan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2006 11:13
Posty: 1334
Thief Objective Wizard ktoś da? :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sie 2009 07:46 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 18:07
Posty: 3649
tow


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sie 2009 23:52 
Arcykapłan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2006 11:13
Posty: 1334
Bardzo dziękuję!!! :) Wiedziałem, że ktoś taki jak timon będzie miał plik. Ogólnie chyba wszystkie jego linki wygasły, tak jak kilku innych aplikacji. Nadchodzi era nowej polskiej strony :]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 wrz 2009 21:14 
Kurszok
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2005 11:00
Posty: 549
Lokalizacja: Tychy
Witam wszystkich szanownych DromEdowców! Będąc na wakacjach zrobiłem poprawioną wersję Menu do Dromeda(bazując na wersji Komaga i Yandrosa).

Sprawdźcie to, w pliku menus302.txt znajduje się więcej informacji(po angielsku). Gdybyście znaleźli jakiś błąd w moich angielskich tekstach(niewiele ich, ale pewnie coś tam się błędnego znajdzie)to dajcie mi znać.
Jakie zmiany w stosunku do wersji 3.1?
dodałem 3 różne rzeczy.
1)Autosave - niestety nie jest to żaden co 5, 10 min etc.
2)Dodałem 100 wolnych slotów na rodziny tekstur, oraz instrukcję w jaki sposób z łatwością dodawać na stałe do DromEda nasze własne rodziny(oraz te ściągnięte z internetu :P)
3)oddzieliłem kilkoma poziomymi kreskami przyciski Otwórz i Zapisz by zapobiec omyłkowemu kliknięciu Zapisz zamiast Otwórz po włączeniu DromEda(ile ja już to razy zrobiłem...)

Wszelkie nieprawidłowości zgłąszajcie do mnie :P


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 wrz 2009 22:54 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2003 23:21
Posty: 2729
Wprawdzie używam od dawna swojego własnego menu, opracowanego również na bazie tego od Komaga, ale wypróbuję Twoje i dam znać jak się sprawdza "praniu" :ok

_________________
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 paź 2009 12:17 
Gniew-Amon
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 11:25
Posty: 1868
Lokalizacja: Cytadela
Paweuek's AI Conversion Automatization Tool

_________________
www.paweuek.cba.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2010 19:39 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2003 20:30
Posty: 849
Lokalizacja: Ruda Śląska
Na forum Dark Moda wpadłem właśnie na temat Photoshop CS 5 Simply Amazing... (niektórzy z was pewnie już się zaznajomili)
Jest w nim link do filmiku Adobe Photoshop CS5 - PatchMatch - http://www.CS5.org. Filmik przedstawia rzekome "ficzersy" zaimplementowane, jak nie trudno się domyśleć po jego tytule, w Photoshopie CS5. Jeśli wideo nie jest fakem, to wyobraźcie sobie dostęp to takich narzędzi przy tworzeniu tekstur...

Szkoda, że to nie ficzersy darmowego GIMP`a ;P

_________________
Współdzielenie plików ze znajomymi jest wygodniejsze niż wysyłanie ich e-mailem.
Zapraszam Cię do DropBox :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2010 13:22 
Ożywieniec

Dołączył(a): 30 sie 2006 13:51
Posty: 114
Lokalizacja: Poznań
W UDK można za darmo używać narzędzi do generowanie realistycznych drzew
http://www.youtube.com/watch?v=3HO2o4poY0w&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=bG79EosNiBQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=EhwZ7Sb0PHA

Zawsze się napalałem na UDK, kilka miesięcy temu. Cały czas zostaje przy Source. Ale na serio kusi ten silnik (UE3->UDK).

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2010 16:03 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2253
Lokalizacja: Łódź
Ha, taki Speedtree by mi się teraz przydał, i to bardzo, bo zrobiłem już ze 3 podejścia do świerków i każdy z nich był beznadziejny (choć jakiśtam progress jest ;) ) Ciekawe czy to eksportuje drzewka do jakichś zjadliwych formatów, typu .obj czy .3ds

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2010 17:03 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
O ile pamiętam to jednak nie. Pewnie jest jakaś metoda, która pozwala przenieść drzewka do 3ds maxa lub innego programu, ale nie szukałem, wiec tylko zgaduje. :)

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2010 17:07 
Ożywieniec

Dołączył(a): 30 sie 2006 13:51
Posty: 114
Lokalizacja: Poznań
Witam!
Oczywiście, że jest taka możliwość.
Wystarczy pobrać UDK, zainstalować.
Uruchamiamy SpeedTree modelujemy drzewko, exportujemy do pliku *.obj lub *.fbx
File --> Export as mesh --> OBJ Exporter lub FBX Exporter
Pozdrawiam

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2010 17:23 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
hehe nie ma takiej możliwości. Gdy klikasz na eksport do OBJ pojawia się komunikat informujący o możliwości kupna pełnej wersji Speed Tree. :))

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2010 17:54 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2253
Lokalizacja: Łódź
Właśnie przetestowałem, niestety kicha :)

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2010 20:48 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2003 23:21
Posty: 2729
I co z tego, że UDK jest udostępniany za darmo, jeśli zawarte w nim oprogramowanie już nie jest. Trochę to bez sensu, przynajmniej z punktu widzenia amatora-zapaleńca :kwd

_________________
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Teraz jest 26 lip 2017 23:38


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron