Nauka Dromeda - pytania
Moderator: peter_spy
Re: Nauka Dromeda - pytania
Może skrzynię niechcąco upakowałeś do bomby błyskowej? Jeśli tak, to zamień wartości w To i From w linku.
Albo może dałeś tyldaContains (tylda - taki znaczek w kształcie pofalowanej linii - nie wiadomo dlaczego, ale nie ma go u mnie na klawiaturze tam, gdzie powinien być...)
A sprawdź w ogóle wpierw, czy działa w grze, bo czasami okno 3D dziwne rzeczy pokazuje, albo niektórych nie pokazuje.
Albo może dałeś tyldaContains (tylda - taki znaczek w kształcie pofalowanej linii - nie wiadomo dlaczego, ale nie ma go u mnie na klawiaturze tam, gdzie powinien być...)
A sprawdź w ogóle wpierw, czy działa w grze, bo czasami okno 3D dziwne rzeczy pokazuje, albo niektórych nie pokazuje.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Nauka Dromeda - pytania
Ok. Pewnie tak było.
Re: Nauka Dromeda - pytania
Chyba tak, bo link do tej przeglądarki dałem w odpowiedzi na poprzednie pytanie Edversiona....timon pisze:Czasami zastanawiam się czy sztuka czytania jest aż tak trudna ?
A może problemem jest język angielski? W takim razie "bogactwa", o które pytasz, to zapewne Loot. Szukaj zatem słowa Loot w kategorii physical...
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Nauka Dromeda - pytania
To tak, żebyś wiedział, o co loto - powyższe skrypty (gen i convict) ładujesz ZAWSZE na początku zabawy z każdą nową misją. Zapewniają one poprawne działanie wszystkich obiektów w Thiefie. Oczywiście wystarczy załadować je do misji raz - zostają na dobre.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Nauka Dromeda - pytania
I takiego nie ma.
- Gregorius
- Egzekutor
- Posty: 1716
- Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
- Lokalizacja: Civitas Kielcensis
- Kontakt:
Re: Nauka Dromeda - pytania
Hm... a gdzie szukasz?
Editor -> Object Hierarchy, potem physical -> Treasure -> Swag
Potem wybieraj co chcesz
Editor -> Object Hierarchy, potem physical -> Treasure -> Swag
Potem wybieraj co chcesz
Brothers in arms & beer...
Re: Nauka Dromeda - pytania
Dzięki.
Re: Nauka Dromeda - pytania
No, faktycznie, nie ma Loot, tylko Treasure...
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Nauka Dromeda - pytania
Weź człowieku pytaj o takie rzeczy w jednym wątku, a nie zakładasz coraz to nowe tematy...
Re: Nauka Dromeda - pytania
Spokojnie, bo speszymy nowego zapalńca!Paweuek pisze:Weź człowieku pytaj o takie rzeczy w jednym wątku, a nie zakładasz coraz to nowe tematy...
Edversion - dla przejrzystości forum, mógłbyś wszystkie swoje drobne pytania umieszczać w jednym wątku. Proponuję przemianować jeden z Twoich ostatnich wątków na "Podstawy Dromeda" (albo inaczej) i kontynuować pytania w nim. Nowy wątek mógłbyś stworzyć dla jakiejś innego, bardziej złożonego porblemu - wówczas łatwiej będzie każdemu połapać się co i jak, a w przyszłości także łatwiej będzie innym znaleźć odpowiedź na podobny problem do Twojego.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Nauka Dromeda - pytania
ZrobioneJuliusz pisze:Proponuję przemianować jeden z Twoich ostatnich wątków na "Podstawy Dromeda" (albo inaczej) i kontynuować pytania w nim
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Nauka Dromeda - pytania
Łał! Zapowiada się długi temat
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Re: Nauka Dromeda - pytania
Zrobiłem taką króciutką misyjkę (ale nie ma tam celów misji, ani temu podobnemu...)
Mogę komuś przesłać, żeby zobaczył przez DromEd jak te moje dzieło wygląda.
Nie polecam zbytnio.
Mogę komuś przesłać, żeby zobaczył przez DromEd jak te moje dzieło wygląda.
Nie polecam zbytnio.
- Przemek557
- Kurszok
- Posty: 551
- Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
- Lokalizacja: Tychy
Re: Nauka Dromeda - pytania
Umieść na forum. Sprawdzimy co tam masz.
Może ktoś kiedyś zrobi na podstawie tego tematu poradnikNivellen pisze:Łał! Zapowiada się długi temat
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Thievery Server Browser
Re: Nauka Dromeda - pytania
Macie! Ale jest niedokończone
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Przemek557
- Kurszok
- Posty: 551
- Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
- Lokalizacja: Tychy
Re: Nauka Dromeda - pytania
Ech, chyba tego nie otworzę. Nie mam DromEda do T1, a w 1.18 wyskakuje jakiś błąd
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Thievery Server Browser
Re: Nauka Dromeda - pytania
Spróbuj bardziej różnicować tekstury, innymi maluj posadzki, innych używaj do ścian i sklepień. Pomieszczenia muszą mieć swój charakter, więc nie rób wszystkiego na jedno kopyto, dodawaj jakieś belki z drewna na stropach, sala umieszczona kilka stopni do góry lub do dołu również zwiększy atrakcyjność wizualną poziomu. Plik otworzyłem w Dromie 1.18, więc nie miałem kilku obiektów, ale ogólnie na początek może być. Pamiętaj, aby przed każdym sejwem robić pełen proces obliczeń czyli:
optimize
compute pathfinding database
build room database
build AI room database
portalize
(to wszystko w prostym oświetleniu, co dziesięć rób z oświetleniem obiektowym - object cast lighting ). Sejwy rób często, po dodaniu kilku/ kilkunastu brył.
optimize
compute pathfinding database
build room database
build AI room database
portalize
(to wszystko w prostym oświetleniu, co dziesięć rób z oświetleniem obiektowym - object cast lighting ). Sejwy rób często, po dodaniu kilku/ kilkunastu brył.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Re: Nauka Dromeda - pytania
Mnie też wyszedł błąd - nie sądzę, żeby ktoś tutaj dłubał w Dromedzie do T1. Wydaje mi się, że na ten temat była już mowa - w D2 można zrobić to samo co w D1, a nawet dużo więcej. Jeśli chcesz mieć jakiekolwiek grono odbiorców, pozostaje Tobie niestety albo zmusić kuzyna, żeby oddał Tobie Thiefa 2 albo po prostu zakupić nowego (a wkrótce nadarzy się dobra okazja, bo wychodzi po polsku za 25 pln).
[ Dodano: 8 Październik 06, 17:50 ]
A tak nawiasem mówiąc - Ty Nivellen robisz portalizację na końcu? Po optymalizacji? Czy tylko tak się Tobie napisało?
[ Dodano: 8 Październik 06, 17:50 ]
A ja bym powiedział na odwrót - przed każdą portalizacją daj sejwa Szczególnie przy bardziej skomplikowanych poziomach często wychodzą błędy i wszystko może szlag trafić...Nivellen pisze:Pamiętaj, aby przed każdym sejwem robić pełen proces obliczeń czyli:
optimize
compute pathfinding database
build room database
build AI room database
portalize
A tak nawiasem mówiąc - Ty Nivellen robisz portalizację na końcu? Po optymalizacji? Czy tylko tak się Tobie napisało?
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
- Gregorius
- Egzekutor
- Posty: 1716
- Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
- Lokalizacja: Civitas Kielcensis
- Kontakt:
Re: Nauka Dromeda - pytania
Eeee tam... nie słuchaj ich
Rób sejwy kiedy chcesz. Optymalizację wykonuję "od święta". W mojej drugiej FanMisji pierwszą optymalizację zrobiłem przed zapisaniem wersji finalnej, tzn. po trzech miesiącach budowania
Żadnych problemów nie miałem.
PS. Nie przejmuj się zmieniającą się wielkością pliku MIS Twojej misji.
Rób sejwy kiedy chcesz. Optymalizację wykonuję "od święta". W mojej drugiej FanMisji pierwszą optymalizację zrobiłem przed zapisaniem wersji finalnej, tzn. po trzech miesiącach budowania
Żadnych problemów nie miałem.
PS. Nie przejmuj się zmieniającą się wielkością pliku MIS Twojej misji.
Brothers in arms & beer...
Re: Nauka Dromeda - pytania
Robię tak od momentu, kiedy po odwrotnym procesie wywaliło mi 5 błędów "didn't grab polihedronal case" (nie pamiętam dokładnie komunikatów, bo było ich kilka różnych ) Musiałem się wtedy cofać o prawie 30 sejwów, i sprawdzać mozolnie co było nie tak (w tym przypadku zbyt wiele wierzchołków w tym samym punkcie). W sumie mija się to z celem, bo optymalizacja to bardziej dogłębny proces, załatwiający za jednym zamachem wszystko. W zasadzie można pominąc optymalizację przy sejwowaniu, i robić ją raz na 10/20 sejwów, lecz nauczony przykrym doświadczeniem (stracone ponad 6 godzin roboty) jestem teraz ostrożny.Juliusz pisze: (...) A tak nawiasem mówiąc - Ty Nivellen robisz portalizację na końcu? Po optymalizacji? Czy tylko tak się Tobie napisało?
Masz wielkie szczęście, że nic Ci nie "wywaliło". Mój sposób budowania jest - jakby to powiedzieć, na tyle chaotyczno/średniowieczny, że Dromed czasami tego nie wytrzymujeGregorius pisze:(...) W mojej drugiej FanMisji pierwszą optymalizację zrobiłem przed zapisaniem wersji finalnej, tzn. po trzech miesiącach budowania (...)
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Re: Nauka Dromeda - pytania
Ech ja nawet z DromeEdem nie zaczynam. Kiedyś próbowałem z wieloma edytorami(np. do FC) i nic z tego nie wyszło. Nie mam talentu do tworzenia .
Re: Nauka Dromeda - pytania
No to zacznij od np. Valve Hammera- wszystko ładnie i łatwo.ShadowG pisze:Ech ja nawet z DromeEdem nie zaczynam. Kiedyś próbowałem z wieloma edytorami(np. do FC) i nic z tego nie wyszło. Nie mam talentu do tworzenia Sad .
Re: Nauka Dromeda - pytania
Pewnie, każdy sobie wyznacza własny rytm i sposób robienia sejwów. Ale mówię Ci - najlepiej zapisywać co kilkanaście minut numerując od 00 do 99...Gregorius pisze:Eeee tam... nie słuchaj ich Wink
Rób sejwy kiedy chcesz.
Teoretycznie nie trzeba optymalizować, ale szybko można dojść do zbyt skomplikowanej architekturki i wówczas bez optymalizacji nie da rady. Poza tym często mgła nie działa poprawnie dopóki się nie zoptymalizuje.Gregorius pisze:Optymalizację wykonuję "od święta". W mojej drugiej FanMisji pierwszą optymalizację zrobiłem przed zapisaniem wersji finalnej, tzn. po trzech miesiącach budowania
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
- Przemek557
- Kurszok
- Posty: 551
- Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
- Lokalizacja: Tychy
Re: Nauka Dromeda - pytania
Rozpocznij od trybu budowania w The SimsShadowG pisze:Ech ja nawet z DromeEdem nie zaczynam. Kiedyś próbowałem z wieloma edytorami(np. do FC) i nic z tego nie wyszło. Nie mam talentu do tworzenia Sad .
[ Dodano: Pon 09 Paź, 2006 ]
Samouczek też nie pomógł.
Hmm.. Nie wiem jak sprawa się przekłada z D2 na D1 ale może to dlatego że nie używasz Dromeda 1.18 który jest do T2. Samouczek jest skirowany chyba głownie na D2 więc.. Jeśli nie masz Thiefa 2 to warto zainwestować (program jest bezpłatny) w taki program jak DC++(Direct Connect) lub Emule. Jeśli Ci wierzyć że miałeś T2, to nie ma sensu kupować nowego(LGS i tak już nie istnieje więc po co będziesz innych żywił?? )Juliusz pisze:Tobie niestety albo zmusić kuzyna, żeby oddał Tobie Thiefa 2 albo po prostu zakupić nowego
PRZYPOMINAM ŻE ŚCIĄGANIE P2P ZA POMOCĄ TAKICH PROGRAMÓW JEST NIELEGALNE I PODLEGA KARZE!!
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Thievery Server Browser
Re: Nauka Dromeda - pytania
Jak się robi śpiących ludzi? Wie ktoś?