3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji
Moderator: peter_spy
3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji
Chłopaki i dziewczęta, przerabiam starą animację w 3dmaksie. Muszę podmienić tylko i wyłącznie jeden model na bardziej szczegółowy. Sęk w tym, że nigdzie nie widzę możliwości edycji ścieżki do pliku, który został użyty [zaimportowany model IGS]. Usunąłem po prostu stary model i wstawiłem nowy, lecz w wyniku tego rozłączyły się wszelakie linki i teraz chmara obiektów leci po krzywej, a nowy model stoi w miejscu. Nie chcę się od nowa bawić w linkowanie tego wszystkiego i taka podmianka byłaby o wiele wygodniejsza. Tylko jak...?
Na zachętę do odpowiedzi - krótka animacja "sztywniaka"
Na zachętę do odpowiedzi - krótka animacja "sztywniaka"
Re: 3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji
Nie wiem, czy dobrze czaję, co chcesz uzyskać, ale pewnie szukasz czegoś na wzór właściwości "Shape > Model Name" w Dromedzie?
Nie ma czegoś takiego w 3dsmaxie. (nie wchodzę teraz w szczegóły reference objects). Obiekt jest częścią sceny i jeśli animowałeś ów obiekt bezpośrednio, to usuwając go, usunąłeś też jego animację.
Nie bardzo wiem, co to za obiekt, i czy animowałeś tylko ścieżkę, po jakiej się posuwa, czy jest to animowana deformowalna postać itp. (film na youtubie jest prywatny...). Jeśli jest to tylko jeden obiekt i chcesz podmienić na nowy, to najprościej będzie, jeśli zaimportujesz nowy model, ustawisz go dokładnie w miejscu starego. Następnie podlinkuj nowy do starego i ukryj stary. Wówczas nowy będzie podążał tą samą ścieżką.
Nie ma czegoś takiego w 3dsmaxie. (nie wchodzę teraz w szczegóły reference objects). Obiekt jest częścią sceny i jeśli animowałeś ów obiekt bezpośrednio, to usuwając go, usunąłeś też jego animację.
Nie bardzo wiem, co to za obiekt, i czy animowałeś tylko ścieżkę, po jakiej się posuwa, czy jest to animowana deformowalna postać itp. (film na youtubie jest prywatny...). Jeśli jest to tylko jeden obiekt i chcesz podmienić na nowy, to najprościej będzie, jeśli zaimportujesz nowy model, ustawisz go dokładnie w miejscu starego. Następnie podlinkuj nowy do starego i ukryj stary. Wówczas nowy będzie podążał tą samą ścieżką.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: 3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji
Dzięki, to powinno się udać! Nazajutrz sprawdzę Gwoli ścisłości: istnieje jadący po łuku wózek, na którym umieszczone są 2 podnośniki, na każdym jest podstawka, na podstawce skrzynia, na skrzyni bolce, sprężyny, zasuwy i prowadnice... i właśnie skrzynię modyfikowałem. A link do twejtuby już działa. Powinno być niepubliczne zamiast prywatne ^^
Re: 3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji
Obejrzałem filmik. No, ciekawe co z tego projektu się urodzi. Sam zrigowałeś postać? Animujesz bipedem?
Ja od pewnego już czasu pracuję nad narzędziami do animacji: m.in. ładowanie postaci z thiefa oraz ruchów z gry. Do tego obiekty, geometria misji itp. Jedną z przyświecających mi idei jest właśnie tworzenie fanowskich filmików wykorzystujących świat i assety Thiefa.
Ja od pewnego już czasu pracuję nad narzędziami do animacji: m.in. ładowanie postaci z thiefa oraz ruchów z gry. Do tego obiekty, geometria misji itp. Jedną z przyświecających mi idei jest właśnie tworzenie fanowskich filmików wykorzystujących świat i assety Thiefa.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: 3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji
Tak, korzystałem z bipeda. Cholerstwo ciężko ustawić Wiesz, na razie się bawię. Miałem możliwość w wakacje poduczyć się trochę 3d maksa w robocie więc jak tylko znajduję wolną chwilę to montuję jakąś scenkę Mam pewien nikczemny pomysł jak wykorzystać tego typu animacje w Thiefie.
Re: 3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji
Dużo lepiej się animuje CAT'em. Biped ma IK (przyleganie stóp do podłoża) nie do ogarnięcia.
Zapodaj jakieś zajawki, jak będziesz miał coś więcej zrobionego.
Zapodaj jakieś zajawki, jak będziesz miał coś więcej zrobionego.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: 3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji
Cześć panowie
Zapewne Ameryki nie odkryję, ale co mi tam...
Jeśli jeszcze nie znacie, zainteresuje Was może program Euphoria, który obecnie coraz częściej jest wykorzystywany w grach, z uwagi na swoje niesamowite wręcz efekty i szybkość działania.
Krótki filmik prezentujący jego możliwości: Euphoria film
A tu adresik do producenta: NaturalMotion
PS. Rekrutują
Zapewne Ameryki nie odkryję, ale co mi tam...
Jeśli jeszcze nie znacie, zainteresuje Was może program Euphoria, który obecnie coraz częściej jest wykorzystywany w grach, z uwagi na swoje niesamowite wręcz efekty i szybkość działania.
Krótki filmik prezentujący jego możliwości: Euphoria film
A tu adresik do producenta: NaturalMotion
PS. Rekrutują
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Re: 3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji
Ha, Nivellen - my tu o animacji biped'em, CAT'em, a Ty nas miażdżysz Euphorią! Litości!
O Euphorii słyszałem już kilka lat temu - oczy mi z orbit wychodziły. Choć muszę przyznać, że nie grałem jeszcze w żadną grę wykorzystującą tą technikę animowania.
O Euphorii słyszałem już kilka lat temu - oczy mi z orbit wychodziły. Choć muszę przyznać, że nie grałem jeszcze w żadną grę wykorzystującą tą technikę animowania.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.