Zaloguj | Zarejestruj








Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 01 sie 2010 16:47 
Kurszok
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2009 03:34
Posty: 530
Lokalizacja: Kadath... ...w okolicach poduszki przed trzecią w nocy
Same kłopoty z tymi bryłami; by uniknąć wyginania czworokątów, wybrałem do przeróbki wielościan foremny -w statycznym podglądzie edytora wszystko wygląda dobrze, ale w trybie gry płaszczyzny migoczą czernią (wszystkie wierzchołki bryły są na węzłach siatki, brushe dokładnie zestawione ze sobą).
Obrazek

Obrazek

Dla porównania zrobiłem sklepienie z przecinających się połówek walca, efekt ten sam. Gdybym miał się wzorować na podobnych static meshach, musiałbym każdą "klepkę" sufitu złożyć z dwóch trójkątów, a tak od krawędzi wychodzi mniej trójkątów na obwodzie niż od centrum -wybieram za mały tetrahedron, czy zawsze będzie mi brakować wierzchołków w takim typie bryły? (6 wierzchołków z 4 krawędziami, reszta ma 6 krawędzi -a potrzeba by jednego czworoboku zamiast samych trójkątów).

_________________
Charakter człowieka jest jego przeznaczeniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sie 2010 22:53 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2333
Lokalizacja: Łódź
Moim zdaniem niepotrzebnie robisz takie elementy z BSP. W przeglądarce static meshy są tego rodzaju sklepienia, zrobione przez twórców.

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sie 2010 19:31 
Kurszok
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2009 03:34
Posty: 530
Lokalizacja: Kadath... ...w okolicach poduszki przed trzecią w nocy
Ale mimo wszystko większość jest tego samego kształtu, chciałem zrobić trochę inne proporcje. A co do migotania to chyba nawet nie było związane bezpośrednio z kształtem, ale z natężeniem światła.
Mam nadal problem z takim oto błędem:
Załącznik:
shsswhk v1.jpg
Nie jestem pewien czy nie jest związany z SM mającymi w Stats "Needs Publishing: Yes", w każdym razie było już tak że po kilku zmianach (i saveach) byłem w stanie wejść w tryb gry, a po dodaniu jakiegoś elementu kilka wcześniejszych savów niejako się "psuło". Żeby było zabawniej ostatni działający też nie pozwał na dodanie czegokolwiek i pracę na czysto, dodanie czegokolwiek (rozmnożenie framugi i brusha) skutkowało kolejnym okienkiem błędu w trybie gry.
Aha, i jeszcze zdarza się reset ustawień actorów, są z powrotem zwrócone w jednym kierunku i doskakują do siatki.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Charakter człowieka jest jego przeznaczeniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 05 wrz 2010 13:44 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
Sądząc po optymizmie z jakim podchodzisz do tworzenia brushy wnioskuje, że nie zabrałeś się jeszcze za ich teksturowanie. :-)

Tworzenie skomplikowanych brył, w T3Ed, D3Ed, UDK (UE) czy jakimkolwiek innym Edytorku to strata czasu. Nawet, jeśli uda ci się zbudować taki "obiekt" za pomocą dostępnych narzędzi to zostaje jeszcze kwestia mapowania, teksturowania oraz wydajności. To już lepiej poświęcić tydzień czy dwa z życia i nauczyć się podstaw obsługi 3ds max. Dzięki temu będziesz mógł robić obiekty do niemal każdej gry. :)

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 mar 2011 12:57 
Kurszok
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2009 03:34
Posty: 530
Lokalizacja: Kadath... ...w okolicach poduszki przed trzecią w nocy
Nie znalazłem nigdzie zadowalającej informacji odnośnie ograniczeń T3ed -jak się mają do limitu 'properties'?:
-ilość prostych brył;
-ilość tekstur;
-ilość różnorodnych SM;
-ilość takich samych SM;
-komplikacja 'collision hull' (czy po osiągnięciu limitu pomoże upraszczanie do sześcianu albo wyłączenie), komplikacja 'navmesh'.
Czy cokolwiek może posłużyć za licznik odmierzający pozostałe wolne zasoby?
Czy wartość 'memory footprint' lub którakolwiek inna, wyświetlająca się w przeglądarce SM, odnosi się do obciążenia karty graficznej, czy będzie miała też wpływ na ilość 'properties'?

_________________
Charakter człowieka jest jego przeznaczeniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 mar 2011 17:41 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2333
Lokalizacja: Łódź
Każda "cecha" obiektu danej klasy to jest properties, wlicza się w to wszystko, co możesz wstawić do danej mapy. Skomplikowanie collision hull ilość i rozdzielczość nowych tekstur czy ilość i szczegółowość nowych meshy to czynniki wpływające przede wszystkim na wydajność i finalną wielkość pliku .ibt Jeden mesh powtórzony sto razy na mapie jest zapisywany w pamięci karty graficznej tylko raz, ale oczywiście duże nagromadzenie nawet jednakowych meshy w danej scenie wpływa na wydajność.

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 kwi 2011 02:39 
Kurszok
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2009 03:34
Posty: 530
Lokalizacja: Kadath... ...w okolicach poduszki przed trzecią w nocy
Mam księgę która powinna w momencie użycia uruchomić flagęX, o ile flagaY=true. Książka zajmuje obie ręce po podniesieniu (jak skrzynka), i zastanawiam się czy nie przechodzi w tym momencie "do ekwipunku" (przedmiot po podniesieniu zostaje zniszczony, a w ekwipunku pojawia się nowy przedmiot tego samego rodzaju). Jeśli tak, powinno wystarczyć zrobienie w ActorBrowser nowego obiektu z wszystkimi cechami książki +trigger script...
Ale to nie działa.
Załącznik:
T3ed1.jpg
Próbowałem zamiennie
"When i am frobbed by player"
"When i am used in a way from the inventory"
ale książka zachowuje się jakby skryptu nie było (a warunek z flagą na pewno jest spełniony, flaga była uruchomiona na innej mapie misji).


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Charakter człowieka jest jego przeznaczeniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 cze 2011 20:03 
Kurszok
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2009 03:34
Posty: 530
Lokalizacja: Kadath... ...w okolicach poduszki przed trzecią w nocy
Zaryzykuję stwierdzenie, że skończyłem moją misję. :sre W dalszym ciągu jest kilka rzeczy które bym poprawił, ale jest w pełni grywalna.
Nie udało mi się znaleźć na wiki ani na blogu Juditha wskazówek jak podłączyć własne mapy. W dodatku z wiki mam linki do tematów na TTLG, których nie mogę tam znaleźć patrząc na listę tematów -muszę być zarejestrowany by wszystko zobaczyć? :zdw

_________________
Charakter człowieka jest jego przeznaczeniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 cze 2011 22:09 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2333
Lokalizacja: Łódź
Przestudiuj sobie ten artykuł z Fleshworks: http://t3edleveldesign.wordpress.com/cr ... -overview/

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 cze 2011 10:41 
Kurszok
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2009 03:34
Posty: 530
Lokalizacja: Kadath... ...w okolicach poduszki przed trzecią w nocy
Właśnie z tym poradnikiem robiłem misję (tutorial Komaga nie uwzględniał teleportów), ale nie widziałem tu wskazówek jak zrobić własne mapy (chodzi mi o mapkę pod klawiszem "M"). Na ile się orientuję można wybrać # mapy z przedziału 0-19 (nie ma wyboru nazwy pliku), więc pewnie da się to zrobić podmieniając mapę OM.
Spakowałem misję jak należy (chyba), ale widzę że przychodzi pora pomęczyć się z loaderami do misji -nie działają... Ostatnio przesiadłem się na Windows7 więc może tu tkwi problem.
Jeśli chcesz spojrzeć na niedziałającą misję, oto ona: http://www.badongo.com/file/25456854
Ja muszę zrobić kilka głębokich wdechów i wydechów.

_________________
Charakter człowieka jest jego przeznaczeniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2011 16:54 
Kurszok
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2009 03:34
Posty: 530
Lokalizacja: Kadath... ...w okolicach poduszki przed trzecią w nocy
Nie wiem co jeszcze mogę z tym zrobić, na GarrettLoaderze twoja "Cabal-Heart of the deal" uruchamia się jak należy, a zamiast mojej misji jest tylko treningowa "Inn".
Próbowałem rozpakowywania misji do folderu gry wg przepisu Tiens: http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=135670
Jedyny postęp jest taki, że pojawia się mój Briefing (Objectives są puste, widać tylko kwadracik podpunktu), a na ekranie ładowania wyświetlają się właściwe String_Tags... po czym wyskakuje okno "zamknij program". Jakieś pomysły? :zal
Co za głupota, uruchamianie FM jest bardziej pokręcone niż jej zrobienie.

_________________
Charakter człowieka jest jego przeznaczeniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2011 22:07 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2333
Lokalizacja: Łódź
Generalnie etap zamykania FMki, tj. pisanie i skryptowanie wytycznych i ustalanie ścieżek z Entry.gmp do właściwej gry to największa mordęga pod słońcem. Nie stosuj się do rad Tiens, bo ona ma często mocno niekonwencjonalne metody, które działają głównie na jej instalce Thiefa i rzadko gdziekolwiek indziej ;)

Zamiast tego lepiej rozgryź sobie na spokojnie rozdział Objectives z tutoriala Komaga. Jeśli zamiast Twojej misji odpala Ci się trening w T3 to prawdopodobnie coś jest nie tak z odnośnikami w teleporcie z Entry.gmp właśnie.

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2011 00:28 
Kurszok
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2009 03:34
Posty: 530
Lokalizacja: Kadath... ...w okolicach poduszki przed trzecią w nocy
Umknęło mi “View /Level Properties /LevelInfo” w Entry.gmp . Teraz niezależnie jakiego loadera użyję, pojawia się prawidłowo Briefing +Ojectives, ale nadal wywala się w jednej trzeciej paska na ekranie ładowania.
Nie rozumiem tylko dlaczego odpalając misję ze skrótu do T3Main edytora wszystko działa jak należy.
W twojej misji są elementy nie wspomniane w tutorialu d'Spair: "user_patch" i "T3UI", czy mnie też są potrzebne?

EDIT: Działa. Musiałem zaktualizować .ibt , póki co misja odpala się pod GarrettLoader i sprawdzam czy da się ją ukończyć.

Edit: Nie działa. Wywala się przy przechodzeniu do jednej z map. Coś jest nie tak tylko z tą jedną...

_________________
Charakter człowieka jest jego przeznaczeniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2011 05:28 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2333
Lokalizacja: Łódź
Może trzeba podnieść limity wierzchołków w user.ini. Pod edytorem misja może działać dobrze, ale sama gra też zużywa więcej zasobów. Zobacz jakie masz wartości w user.ini dla DynamicVertexPool,
StaticVertexPool i StaticShadowVertexPool. Przemnóż te wartości np. przez 1,5 i zapisz.

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lis 2011 23:14 
Paser
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2011 18:18
Posty: 234
Lokalizacja: Doki, Zatopiona Cytadela
Hejka, czy mogę was prosić o pomoc?
Otóż nie umiem znaleźć thief3launcher.zip ...
Moglibyście mi powiedzieć gdzie go znajdę?
Czytałam w "KomagTutT3" że znajdę ten plik w Shadowdark, ale nie umiem znaleźć tego .zip'a ...
Czy ma ktoś z was, może jakich konkretny adres do tego .zip'a ?
Jeżeli tak, to bardzo proszę o link.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lis 2011 16:14 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
http://www.thief-forum.ehost.pl/viewtop ... f=5&t=3388

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 wrz 2018 07:08 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2333
Lokalizacja: Łódź
Nekromancja, ale uzasadniona :) Snobel zdołał pokonać limit właściwości w T3Edzie, który uniemożliwiał tworzenie większych map. Dotychczas było to ok. 60 tys (tak żeby dało się robić save'y podczas misji). W tym momencie ta wartość została podniesiona do miliona :-D

http://www.ttlg.com/forums/showthread.p ... ost2400716

W praktyce oznacza to, że da się teraz zrobić mapę np. 3 razy większą od Kołyski (obu części), czyli największej OM do T3.

Szkoda, że stało się to tak wiele lat po tym, gdy było naprawdę potrzebne (dobre 10 lat za późno), ale może w ten sposób ktoś się jeszcze skusi do zrobienia jakiejś mapki, albo ktoś wróci do T3Eda :)

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 wrz 2018 14:49 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2003 23:21
Posty: 2800
Ze swoim doświadczeniem w T3Edzie i pomysłami, taki "ktoś" mógłby faktycznie wrócić :-D

_________________
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 wrz 2018 20:10 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2333
Lokalizacja: Łódź
Bukary, Abru, to wezwanie do was! :))

A tak poważnie, nigdy nie zrobiłem naprawdę dobrej FMki do TDS, ale to już chyba nie wróci. Próbowałem dziś pograć chwilę w OMs. Ta rwana animacja, niezależnie czy w pierwszej czy w trzeciej osobie, boli bardzo. Wszystko od wspinania się po pałowanie jest straszliwie toporne i żadne fanowskie poprawki tu nic nie pomagają.

Jednak Dark Mod mnie rozpuścił dość konkretnie, tam poruszanie się i wspinanie idzie jak po maśle, na tym modelu sterowania można by platformówki robić ;)

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 wrz 2018 09:38 
Arcykapłan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2006 11:13
Posty: 1386
Lokalizacja: Kraków
Zgadzam się, drętwe poruszanie się może łatwo popsuć przyjemność grania. Ale nic chyba nie zmieni unikalnego klimatu TDS, niespotykanego w pozostałych częściach. Jestem ciekaw czy ten klimat jest należycie oddany w fanmisjach. Sam przyznaję się publicznie bez bicia, że nie grałem w żadną do TDS, a gdyby jakaś teraz wyszła, miałbym może dobrą wymówkę do zainstalowania trójki :) "Odrodzenie" silnika do TDS mogłoby przynieść ciekawe efekty :)

_________________
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 wrz 2018 16:16 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2468
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
Z jednej strony ciekawy nius, ale z drugiej - nie wiem, co by się musiało stać, żeby scena T3eda sie ożywiła. Jak nie ma społeczności wokół jakiegoś programu, to jesteś zdany sam na siebie. Mało komfortowa sytuacja, jeśli chodzi o modowanie gier. Już więcej ludzi dłubie w Robbo Konstruktorze na emulatorze Atari... ;)

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2018 15:31 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2333
Lokalizacja: Łódź
Święte słowa :)) Wydaje mi się, że Snobel robi to bardziej dla własnej frajdy. W tym momencie, żeby cokolwiek dało się wskrzesić, musiałby jeszcze powstać jakiś programik do eksportu bibliotek materiałów (oparte na DX 8.1 i 3dsmaksie 5.1, nie do odtworzenia gdzie indziej) i konwersji modeli (.tim). A potem jeszcze jakieś narzędzia do animacji, żeby ktoś pozbył się tego fatalnego "body awareness". W tym tempie pewnie będzie trzeba kolejnych 10 lat.

Mimo wszystko kibicuję, bo trochę w tym siedziałem. Plus, tak jak mówi Marzec, jest jakiś unikalny klimat w tej odsłonie. Dla mnie zwłaszcza od strony wizualnej. Może to ten bloom i mleczna mgła, jakkolwiek prymitywnie to teraz wygląda. Dziś nie wyobrażam sobie np. modeli bez specularów, ale wtedy jakoś mi to nie przeszkadzało :D

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2018 09:56 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2468
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
Judith napisał(a):
musiałby jeszcze powstać jakiś programik do eksportu bibliotek materiałów (oparte na DX 8.1 i 3dsmaksie 5.1, nie do odtworzenia gdzie indziej) i konwersji modeli (.tim).

Czyli, żeby cokolwiek dodać własnego do T3eda potrzebny jest 3dsmax 5.1 ?
A co z próbą Shadwspawna w napisaniu konwertera? Czyżby nigdy tego nie ukończył?

---
Do tego przypominają mi się jeszcze narzekania na crashe przy bardziej skomplikowanym brushworku. Czy to ciągle problem, czy może bardziej rezultat budpwania w Unrealed'zie w dromedowy sposób?

Judith napisał(a):
Plus, tak jak mówi Marzec, jest jakiś unikalny klimat w tej odsłonie.

No, mnie też się klimat podobał. Może wstyd się przyznać, ale T: DS było jedyną cześcią serii, którą tak naprawdę ukończyłem.... T2 przeszedłem prawie całe - doszedłem do ostatniej misji, ale jakoś nigdy nie postawiłem kropki nad i. W zasadzie od początku byłem skupiony na dromedowaniu, a nie graniu. A T1 - mam gdzieś na półce, ale nie przeszedłem posiadłości Bafforda. Chyba za późno się za tą grę zabrałem...

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2018 22:15 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2333
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
Czyli, żeby cokolwiek dodać własnego do T3eda potrzebny jest 3dsmax 5.1 ?


Niestety tak, od tekstur po modele. W tym momencie bez emulatora win XP i konkretnie tej wersji maksa nic się nie da zrobić. Własne animacje to już w ogóle koszmar, trzeba mieć jakieś stare programy typu MilkShape.

Co do wywalania się, to chyba nie powinno być już tak źle, ale praca z brushami jest raczej ograniczona. W tej wersji silnika nie można nawet ustawiać pojedynczych wierzchołków danej ścianki na różnych wysokościach (w programach do modelowania automatycznie włącza się triangulacja, tutaj się robi czarna dziura).

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 wrz 2018 22:21 
Arcykapłan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2006 11:13
Posty: 1386
Lokalizacja: Kraków
Juliusz napisał(a):
A T1 - mam gdzieś na półce, ale nie przeszedłem posiadłości Bafforda. Chyba za późno się za tą grę zabrałem...


Wstyd i hańba! :guard:

20th Anniversary Contest to dobra okazja do nadrobienia zaległości :)

_________________
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Teraz jest 12 gru 2018 18:32


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj: