[DromEd] Film przed misją

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

[DromEd] Film przed misją

Post autor: Przemek557 »

Witam, mam kłopocik z filmem. Chcę aby przed misją wyświetlił się filmik. Sprawdziłem w różnych fanmisjach jak tam to rozwiązali. Z linijki
miss_20: "no_briefing, no_loadout,end"
usunąlem "no_briefing", stworzyłem filmik B20, wrzuciłem do Movies, spakowałem wszystko, użyłem Dark Loadera... I co? I GÓWNO!!!!!!Misja zaczyna się bez filmiku.

p.s. filmik jest w formacie .avi i nie jest to wina filmiku bo jak wgrałem filmik z oryginalnego thiefa zmieniłem nazwe na B20 to też nie działało. Wie ktoś może jak to zrobić??
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: [DromEd] Film przed misją

Post autor: Bukary »

A działają ci w ogóle filmiki? Włącz oryginalną grę i sprawdź.
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: [DromEd] Film przed misją

Post autor: Paweuek »

Jeśli filmiki z Thiefa się nie wyświetlają, to nie znaczy, że filmik w avi też się nie wyświetli. Thiefowe korzystają z kodeka Indeo, Przemek557 zaś z... niewiadomo :) Jeśli jednakk też korzystasz z Indeo to poczytaj w najczęściej zadawanych pytaniach technicznych [ przyklejone gdzieś na podforach ]. Nalezy stworzyć pliczek *.bin
Obrazek
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: [DromEd] Film przed misją

Post autor: Przemek557 »

Zainstalowałem indeo i nic. Ale jeszcze jest fakt że jak grałem niedawno w T2X to filmiki działaly.

[ Dodano: Sro 26 Kwi, 2006 ]
Sprawdziłem thiefa 2 i też nie ma filmików. A więc spoko :) Jak skończę fanmiję inni raczej będą mieli filmik ;)

[ Dodano: Sro 26 Kwi, 2006 ]
W międzyczasie zrodziło się nowe pytanie...... Otóż: czy da się w dromedzie zrobić drzwi, ale takie że nie będą się podświetlały( będzie je można otworzyć tylko za pomocą dźwigni, guzika itp.) a jeśli się da to jak??
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: [DromEd] Film przed misją

Post autor: Juliusz »

Przemek557 pisze:W międzyczasie zrodziło się nowe pytanie...... Otóż: czy da się w dromedzie zrobić drzwi, ale takie że nie będą się podświetlały( będzie je można otworzyć tylko za pomocą dźwigni, guzika itp.) a jeśli się da to jak??
Oczywiście, że się da. Dodajesz do drzwi (konkretnych oczywiście - jeśli wiesz, co mam na myśli) właściwości:
- Engine Features -> FrobInfo (None, None, None). To spowoduje, że się nie będą podświetlały.
- Engine Features -> Locked - w ten sposób zakluczysz drzwi.
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: [DromEd] Film przed misją

Post autor: Przemek557 »

Dzięki, teraz jak się nie podświetlają to przynajmniej mniej widac ze tam są drzwi :)

[ Dodano: Czw 27 Kwi, 2006 ]
Filmiki już działają, ale mam kłopot z pewnym błędem ClipAloc: Error Scene Complexity too high. Wiem o co chodzi tylko nie wiem co z nim zrobić. Czy da się go usunąć w jakiś cywilizowany sposób??

[ Dodano: Czw 27 Kwi, 2006 ]
A, i jeszcze jedna sprawa: zrobiłem mape, ale jak wchodzę w tryb gry to ma ona odwrócone kolory. Jak można to zmienić??
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: [DromEd] Film przed misją

Post autor: Juliusz »

Przemek557 pisze:mam kłopot z pewnym błędem ClipAloc: Error Scene Complexity too high. Wiem o co chodzi tylko nie wiem co z nim zrobić. Czy da się go usunąć w jakiś cywilizowany sposób??
Jeśli się nie mylę, to ten problem wyskakuje nie podczas obliczeń tylko w trybie gry, tak? I chyba wcale nie wiąże się z przekroczeniem limitu ok. 1000 polygonów... Najprawdopodobniej zbudowałeś coś w nietaki sposób.

Wpierw się upewnij, że scena jest zoptymalizowana, tzn. wszystkie brushe są poprzyciągane do siatki. (bo jak nie, to powstają drobne szczelinki, ciężkostrawne dla silnika i mnożą się polygony).
Gdzieś już chyba była mowa, jak się automatycznie przyciąga do siatki - poleceniemi Hilight Unsnapped, Hilight Snap to Grid i Clear Hilight. Pamiętaj, żeby siatkę ustawić na 11, (ew. później na 12 - zbyt duży rozmiar spowoduje, że poprzyciąga brushe, które miałeś ustawione na niższym rozmiarze.)

Zrób Portalizację i Optymalizację. Jeśli przejdzie przez to i wciaż wyskakuje, to znaczy, że musisz usunąć pewne detale. Dromed ma to do siebie, że nie lubi, jak mu się komplikuje życie...
Włącz widok polygonów (np. ALT+9) oraz show_stats i śledź, gdzie masz najwięcej niepotrzebnych polygonów.

[ Dodano: 27 Kwiecień 06, 22:45 ]
Przemek557 pisze:zrobiłem mape, ale jak wchodzę w tryb gry to ma ona odwrócone kolory. Jak można to zmienić??
Mapa (jak i książka itp.) musi być obrazkiem w trybie 8-bit z paletą kolorów standardową dla Thiefa. A więc w programie graficznym, przekonwertuj swój obrazek z trybu RGB na Indexed Colors, podając właśnię ową paletę. A znajdziesz ją w każdym z wielu obrazków Thiefa (np. tekstury z folderu RES/obj/txt, obrazki map, książek itp. - wszystko, co nie jest w podfolderazch txt16).

Jak nie wiesz, jak się dobrać, to poszukam u siebie w kompie.
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: [DromEd] Film przed misją

Post autor: Przemek557 »

Juliusz pisze:Mapa (jak i książka itp.) musi być obrazkiem w trybie 8-bit z paletą kolorów standardową dla Thiefa. A więc w programie graficznym, przekonwertuj swój obrazek z trybu RGB na Indexed Colors, podając właśnię ową paletę. A znajdziesz ją w każdym z wielu obrazków Thiefa (np. tekstury z folderu RES/obj/txt, obrazki map, książek itp. - wszystko, co nie jest w podfolderazch txt16).
hmm... Coś mi to zbytnio nie wychodzi :| mam Paint Shopa 8 ale nie wiem zbytnio jak się tym posługiwać :( jest może jakiś prostszy program??Bo tego paint shopa to sie bede uczyl tyle ile trzeba zeby poznac calkowicie dromeda ;)

[ Dodano: Pią 28 Kwi, 2006 ]
P.S. już mi się udało :)
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: [DromEd] Film przed misją

Post autor: Paweuek »

Juliusz pisze:- Engine Features -> FrobInfo (None, None, None). To spowoduje, że się nie będą podświetlały.
- Engine Features -> Locked - w ten sposób zakluczysz drzwi.
Mała dygresja: jeżeli już usunęliśmy wszystkie możliwości "frobnięcia" drzwi to w zasadzie nie ma znaczenia czy je "zakluczymy" czy nie ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: [DromEd] Film przed misją

Post autor: timon »

Paweuek pisze: Mała dygresja: jeżeli już usunęliśmy wszystkie możliwości "frobnięcia" drzwi to w zasadzie nie ma znaczenia czy je "zakluczymy" czy nie ;)
Tylko klamka będzie wskazywała czy są drzwi zamkniete czy też nie.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: [DromEd] Film przed misją

Post autor: Paweuek »

W sumie racja :P
Obrazek
ODPOWIEDZ