Przemek557 pisze:mam kłopot z pewnym błędem ClipAloc: Error Scene Complexity too high. Wiem o co chodzi tylko nie wiem co z nim zrobić. Czy da się go usunąć w jakiś cywilizowany sposób??
Jeśli się nie mylę, to ten problem wyskakuje nie podczas obliczeń tylko w trybie gry, tak? I chyba wcale nie wiąże się z przekroczeniem limitu ok. 1000 polygonów... Najprawdopodobniej zbudowałeś coś w nietaki sposób.
Wpierw się upewnij, że scena jest zoptymalizowana, tzn. wszystkie brushe są poprzyciągane do siatki. (bo jak nie, to powstają drobne szczelinki, ciężkostrawne dla silnika i mnożą się polygony).
Gdzieś już chyba była mowa, jak się automatycznie przyciąga do siatki - poleceniemi Hilight Unsnapped, Hilight Snap to Grid i Clear Hilight. Pamiętaj, żeby siatkę ustawić na 11, (ew. później na 12 - zbyt duży rozmiar spowoduje, że poprzyciąga brushe, które miałeś ustawione na niższym rozmiarze.)
Zrób Portalizację i Optymalizację. Jeśli przejdzie przez to i wciaż wyskakuje, to znaczy, że musisz usunąć pewne detale. Dromed ma to do siebie, że nie lubi, jak mu się komplikuje życie...
Włącz widok polygonów (np. ALT+9) oraz show_stats i śledź, gdzie masz najwięcej niepotrzebnych polygonów.
[ Dodano: 27 Kwiecień 06, 22:45 ]
Przemek557 pisze:zrobiłem mape, ale jak wchodzę w tryb gry to ma ona odwrócone kolory. Jak można to zmienić??
Mapa (jak i książka itp.) musi być obrazkiem w trybie 8-bit z paletą kolorów standardową dla Thiefa. A więc w programie graficznym, przekonwertuj swój obrazek z trybu RGB na Indexed Colors, podając właśnię ową paletę. A znajdziesz ją w każdym z wielu obrazków Thiefa (np. tekstury z folderu RES/obj/txt, obrazki map, książek itp. - wszystko, co nie jest w podfolderazch txt16).
Jak nie wiesz, jak się dobrać, to poszukam u siebie w kompie.