[Radiant] Niuanse

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

[Radiant] Niuanse

Post autor: Dziarsky »

Chciałbym w tym temacie zbierać ciekawostki występujące podczas pracy z Radiantem, które są dosyć nietypowe i mogą sprawiać wiele problemów.

Na początek jeden ciekawy element budowania map.
W Radiancie mapę budujemy z bloków. Więc by zbudować pokój trzeba nam 6 płaskich bloków , które utworzą nam wnętrze sześcianu.
Zazwyczaj w takich edytorach teksturuje się całe bloki i wtedy oprócz 6 płaszczyzn wewnątrz naszego pomieszczenia tekstura pokrywa pozostałe 30 płaszczyzn niewidocznych w grze.
Osoby dbajace o wydajność mapy będą zaznaczać tylko wewnętrzne powierzchnie (te w pomieszczeniu) i je okrywać właściwymi teksturami. Resztę pokryją tzw. teksturą Nodraw czyli taką, która podczas grania niczego nie wyświetla. Wtedy w grze pomiędzy pokojem w Radiancie i tym "wydrążonym" np. w UnrealEd nie ma praktycznie różnicy (wizualnie).

I teraz przypadek związany z takim teksturowaniem, którego Radiant nie dopuszcza.
Mimo iż pomieszczenie oteksturowane tylko wewnątrz jest "zamknięte" to w momencie dodania do tego pomieszczenia kolumny/bloku, które stykają się jedną z płaszczyzn powodujemy tzw. wyciek i mapa nie jest w stanie się skompilować i działać.
Jest to dziwne zachowanie, nie występujące w innych edytorach opartych na Radiancie.
Szukając przyczyny takiego wycieku zmarnowałem wczoraj cały dzień.

Radiant zmusza nas do teksturowania całych bloków zarówno ze strony widzianej jak i tej po za naszym wzrokiem w grze. Sytuacji gdy elementy mapy (ściany, kolumny) się dotykają będzie w radiancie cała masa więc problem ten ma znaczenie. Oszczędności w teksturowaniu możemy stosować jedynie w wybranych miejscach (puste miejsca, sufity itp.).
Być może przyda się w przyszłości ten szczegół maperom :)
Ostatnio zmieniony 20 listopada 2006, 23:48 przez Dziarsky, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: [Radiant] Niuanse

Post autor: Nivellen »

Z tego co pamiętam też miałem takie "wycieki", ale tylko w momencie rzeczywistego "otwarcia" zrobionego pokoju. Czy w Twoim przypadku kolumna/blok styka się z tylko z wewnętrzną powierzchnią Twojej - nazwijmy dla orientacji - podłogi, czy "przebija" całą grubość bryły i styka się z zewnętrzną powierzchnią, tą nieteksturowaną?
Daj najlepiej jakiegoś skrina, tylko w miarę jasnego :)
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [Radiant] Niuanse

Post autor: Dziarsky »

http://dziarsky.sourcesdk.pl/radiant.jpg

Sytuacja taka jaką przedstawiłem wyżej.

Nie mamy tu do czynienia z żadnym typowym wyciekiem. Linia pomocnicza leaków "szaleje" za każdym razem pokazując inne absurdalne miejsce. Myślę by zostać przy opcji, że to "wada" edytora i pamiętać o tym w przyszłości.
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: [Radiant] Niuanse

Post autor: Juliusz »

Hmmm... dziwne, to które ścianki trzeba oteksturować? Jakieś zewnętrzne? Bo ja widziałem mapy, w których wszystkie zewnętrzne ścianki były oteksturowane teksturą Culk (czyli ta NoDraw, jak ją nazywasz) i nie wiem, czy edytor czasem nie robi tego automatycznie.
Jakiej wersji radianta używasz?
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [Radiant] Niuanse

Post autor: Dziarsky »

Używam tego w wersji gry 1.02 czy jakoś tak.

Sprawdziłem tą teksturę Caulk i trafiłeś w sedno! Zachowuje się jak nodraw ale pozwala skompilować mapę.

Na zakończenie można jedynie dodać, że w Radiancie tekstura "textures\common\Caulk" pełni rolę tekstury nazywanej w innych edytorach "nodraw" i przydaje się w sytuacjach jakie opisane są wyżej.

Uff. Dzięki za pomoc.
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: [Radiant] Niuanse

Post autor: Juliusz »

czyli NoDraw jest teksturą do robienia np. niewidzialnych ścian, tak? (jeśli np. chcemy graczowi uniemożliwić wejście na pewien obszar)
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: [Radiant] Niuanse

Post autor: timon »

Nie, przez brusza z nodraw przechodzi się. ANi jej nie widać , ani jej niema dla gracza.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [Radiant] Niuanse

Post autor: Dziarsky »

timon pisze:Nie, przez brusza z nodraw przechodzi się. ANi jej nie widać , ani jej niema dla gracza.
W Radiancie jest tekstura Coulk, która pełni rolę nodraw i tej drugiej być nie powinno.
Służy ona tylko w sumie do tego co podałem, czyli do pokrywania zewnętrznych części mapy, które gracz nie zobaczy a wykonane być musiały.

Do blokady gracza (niewidzialne ściany) stosuje się teksturę Clip.
Obrazek
ODPOWIEDZ