[Radiant] Niuanse
Moderator: peter_spy
[Radiant] Niuanse
Chciałbym w tym temacie zbierać ciekawostki występujące podczas pracy z Radiantem, które są dosyć nietypowe i mogą sprawiać wiele problemów.
Na początek jeden ciekawy element budowania map.
W Radiancie mapę budujemy z bloków. Więc by zbudować pokój trzeba nam 6 płaskich bloków , które utworzą nam wnętrze sześcianu.
Zazwyczaj w takich edytorach teksturuje się całe bloki i wtedy oprócz 6 płaszczyzn wewnątrz naszego pomieszczenia tekstura pokrywa pozostałe 30 płaszczyzn niewidocznych w grze.
Osoby dbajace o wydajność mapy będą zaznaczać tylko wewnętrzne powierzchnie (te w pomieszczeniu) i je okrywać właściwymi teksturami. Resztę pokryją tzw. teksturą Nodraw czyli taką, która podczas grania niczego nie wyświetla. Wtedy w grze pomiędzy pokojem w Radiancie i tym "wydrążonym" np. w UnrealEd nie ma praktycznie różnicy (wizualnie).
I teraz przypadek związany z takim teksturowaniem, którego Radiant nie dopuszcza.
Mimo iż pomieszczenie oteksturowane tylko wewnątrz jest "zamknięte" to w momencie dodania do tego pomieszczenia kolumny/bloku, które stykają się jedną z płaszczyzn powodujemy tzw. wyciek i mapa nie jest w stanie się skompilować i działać.
Jest to dziwne zachowanie, nie występujące w innych edytorach opartych na Radiancie.
Szukając przyczyny takiego wycieku zmarnowałem wczoraj cały dzień.
Radiant zmusza nas do teksturowania całych bloków zarówno ze strony widzianej jak i tej po za naszym wzrokiem w grze. Sytuacji gdy elementy mapy (ściany, kolumny) się dotykają będzie w radiancie cała masa więc problem ten ma znaczenie. Oszczędności w teksturowaniu możemy stosować jedynie w wybranych miejscach (puste miejsca, sufity itp.).
Być może przyda się w przyszłości ten szczegół maperom
Na początek jeden ciekawy element budowania map.
W Radiancie mapę budujemy z bloków. Więc by zbudować pokój trzeba nam 6 płaskich bloków , które utworzą nam wnętrze sześcianu.
Zazwyczaj w takich edytorach teksturuje się całe bloki i wtedy oprócz 6 płaszczyzn wewnątrz naszego pomieszczenia tekstura pokrywa pozostałe 30 płaszczyzn niewidocznych w grze.
Osoby dbajace o wydajność mapy będą zaznaczać tylko wewnętrzne powierzchnie (te w pomieszczeniu) i je okrywać właściwymi teksturami. Resztę pokryją tzw. teksturą Nodraw czyli taką, która podczas grania niczego nie wyświetla. Wtedy w grze pomiędzy pokojem w Radiancie i tym "wydrążonym" np. w UnrealEd nie ma praktycznie różnicy (wizualnie).
I teraz przypadek związany z takim teksturowaniem, którego Radiant nie dopuszcza.
Mimo iż pomieszczenie oteksturowane tylko wewnątrz jest "zamknięte" to w momencie dodania do tego pomieszczenia kolumny/bloku, które stykają się jedną z płaszczyzn powodujemy tzw. wyciek i mapa nie jest w stanie się skompilować i działać.
Jest to dziwne zachowanie, nie występujące w innych edytorach opartych na Radiancie.
Szukając przyczyny takiego wycieku zmarnowałem wczoraj cały dzień.
Radiant zmusza nas do teksturowania całych bloków zarówno ze strony widzianej jak i tej po za naszym wzrokiem w grze. Sytuacji gdy elementy mapy (ściany, kolumny) się dotykają będzie w radiancie cała masa więc problem ten ma znaczenie. Oszczędności w teksturowaniu możemy stosować jedynie w wybranych miejscach (puste miejsca, sufity itp.).
Być może przyda się w przyszłości ten szczegół maperom
Ostatnio zmieniony 20 listopada 2006, 23:48 przez Dziarsky, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [Radiant] Niuanse
Z tego co pamiętam też miałem takie "wycieki", ale tylko w momencie rzeczywistego "otwarcia" zrobionego pokoju. Czy w Twoim przypadku kolumna/blok styka się z tylko z wewnętrzną powierzchnią Twojej - nazwijmy dla orientacji - podłogi, czy "przebija" całą grubość bryły i styka się z zewnętrzną powierzchnią, tą nieteksturowaną?
Daj najlepiej jakiegoś skrina, tylko w miarę jasnego
Daj najlepiej jakiegoś skrina, tylko w miarę jasnego
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Re: [Radiant] Niuanse
http://dziarsky.sourcesdk.pl/radiant.jpg
Sytuacja taka jaką przedstawiłem wyżej.
Nie mamy tu do czynienia z żadnym typowym wyciekiem. Linia pomocnicza leaków "szaleje" za każdym razem pokazując inne absurdalne miejsce. Myślę by zostać przy opcji, że to "wada" edytora i pamiętać o tym w przyszłości.
Sytuacja taka jaką przedstawiłem wyżej.
Nie mamy tu do czynienia z żadnym typowym wyciekiem. Linia pomocnicza leaków "szaleje" za każdym razem pokazując inne absurdalne miejsce. Myślę by zostać przy opcji, że to "wada" edytora i pamiętać o tym w przyszłości.
Re: [Radiant] Niuanse
Hmmm... dziwne, to które ścianki trzeba oteksturować? Jakieś zewnętrzne? Bo ja widziałem mapy, w których wszystkie zewnętrzne ścianki były oteksturowane teksturą Culk (czyli ta NoDraw, jak ją nazywasz) i nie wiem, czy edytor czasem nie robi tego automatycznie.
Jakiej wersji radianta używasz?
Jakiej wersji radianta używasz?
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: [Radiant] Niuanse
Używam tego w wersji gry 1.02 czy jakoś tak.
Sprawdziłem tą teksturę Caulk i trafiłeś w sedno! Zachowuje się jak nodraw ale pozwala skompilować mapę.
Na zakończenie można jedynie dodać, że w Radiancie tekstura "textures\common\Caulk" pełni rolę tekstury nazywanej w innych edytorach "nodraw" i przydaje się w sytuacjach jakie opisane są wyżej.
Uff. Dzięki za pomoc.
Sprawdziłem tą teksturę Caulk i trafiłeś w sedno! Zachowuje się jak nodraw ale pozwala skompilować mapę.
Na zakończenie można jedynie dodać, że w Radiancie tekstura "textures\common\Caulk" pełni rolę tekstury nazywanej w innych edytorach "nodraw" i przydaje się w sytuacjach jakie opisane są wyżej.
Uff. Dzięki za pomoc.
Re: [Radiant] Niuanse
czyli NoDraw jest teksturą do robienia np. niewidzialnych ścian, tak? (jeśli np. chcemy graczowi uniemożliwić wejście na pewien obszar)
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: [Radiant] Niuanse
Nie, przez brusza z nodraw przechodzi się. ANi jej nie widać , ani jej niema dla gracza.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: [Radiant] Niuanse
W Radiancie jest tekstura Coulk, która pełni rolę nodraw i tej drugiej być nie powinno.timon pisze:Nie, przez brusza z nodraw przechodzi się. ANi jej nie widać , ani jej niema dla gracza.
Służy ona tylko w sumie do tego co podałem, czyli do pokrywania zewnętrznych części mapy, które gracz nie zobaczy a wykonane być musiały.
Do blokady gracza (niewidzialne ściany) stosuje się teksturę Clip.