Pytania
Pytania
Mam kilka pytań związanych z obsługą radianta:
1/ czy istnieje sposób skalowania obiektów ?
2/ czy istnieje sposób zagęszczenia siatki wierzchołków w bruszu ?
3/ czy można przycinać brusze ? ( w innych wersjach była opcja przycinania za pomocą "trzech punktów " )
Listwa z dodatkowymi ikonami włączyła się "jakimś cudem" i jest tam ikona clipper
4/ czy istnieje możliwość utworzenia światła, które dałoby stożek światła a nie ostrosłup ? Ostrosłup gorzej się sprawuje optycznie
Rozwiązanie : należy dodać teksturę do światła np : biground
5/czy istnieje inna przeglądarka tekstur nakładanych na światło ? To co jest oferowane przez oryginalnego darkradianta jest mało poglądowe.
1/ czy istnieje sposób skalowania obiektów ?
2/ czy istnieje sposób zagęszczenia siatki wierzchołków w bruszu ?
3/ czy można przycinać brusze ? ( w innych wersjach była opcja przycinania za pomocą "trzech punktów " )
Listwa z dodatkowymi ikonami włączyła się "jakimś cudem" i jest tam ikona clipper
4/ czy istnieje możliwość utworzenia światła, które dałoby stożek światła a nie ostrosłup ? Ostrosłup gorzej się sprawuje optycznie
Rozwiązanie : należy dodać teksturę do światła np : biground
5/czy istnieje inna przeglądarka tekstur nakładanych na światło ? To co jest oferowane przez oryginalnego darkradianta jest mało poglądowe.
Ostatnio zmieniony 16 listopada 2006, 21:59 przez timon, łącznie zmieniany 2 razy.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Pytania
Tyle, co umiem odpowiedzieć:
1) na razie nie, ale będą próbowali zrobić
2) siatka na brushu? chodzi Tobie o siatkę roboczą? Tą się zmienia klawiszami cyfr (1-9). Chyba, że myślisz o innej siatce...
3) wiem, że można... nie sądzę, żeby ta wersja radianta była okrojona. pytanie- jak...?
4) na pewno tak - widziałem okrągłe pola zakreślane przez światła. nie wiem jak to zmienić, ale mogę Cię przynajmniej umotywować do szukania... wszelkie rzeczy odnośnie darkmoda powinny być w podfolderach darkmod albo zaczynać się od tdm, atdm itp.
Sorry, za wiele nie mogę Tobie powiedzieć na razie. Nie mam kurcze ostatnio czasu na tego radianta... I nie będę miał w przeciągu najbliższych tygodni pewnie...
A masz już coś zrobionego do pokazania? Jak tak, to nie wahaj się!
1) na razie nie, ale będą próbowali zrobić
2) siatka na brushu? chodzi Tobie o siatkę roboczą? Tą się zmienia klawiszami cyfr (1-9). Chyba, że myślisz o innej siatce...
3) wiem, że można... nie sądzę, żeby ta wersja radianta była okrojona. pytanie- jak...?
4) na pewno tak - widziałem okrągłe pola zakreślane przez światła. nie wiem jak to zmienić, ale mogę Cię przynajmniej umotywować do szukania... wszelkie rzeczy odnośnie darkmoda powinny być w podfolderach darkmod albo zaczynać się od tdm, atdm itp.
Sorry, za wiele nie mogę Tobie powiedzieć na razie. Nie mam kurcze ostatnio czasu na tego radianta... I nie będę miał w przeciągu najbliższych tygodni pewnie...
A masz już coś zrobionego do pokazania? Jak tak, to nie wahaj się!
Ostatnio zmieniony 16 listopada 2006, 19:05 przez Juliusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Pytania
Siatka : chodziło mi o edycję wierzchołków a nie o siatkę do której dopoasowywane są brusze.
Na razie nie mam nic do pokazania, wszystko jest "za ciężkie, za toporne ", ale cały czas pracuję.
Czy mogę użyć tekstur z klasztoru ?
Na razie nie mam nic do pokazania, wszystko jest "za ciężkie, za toporne ", ale cały czas pracuję.
Czy mogę użyć tekstur z klasztoru ?
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Pytania
Jeśli chodzi o kwestię (C) to pewnie, że możeszCzy mogę użyć tekstur z klasztoru ?
Natomiast z technicznego punktu widzenia - musiałbyś przekonwertować je do formatu TGA. Nie mają także normal map, nie wspominając już o małej rozdzielczości. Część robiłem w rodziałce 512x512 i później skalowałem w dół. Napisz, o które Tobie chodzi, to mogę Tobie podesłać wersje robocze - powinienem je mieć.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Pytania
Problem ze światłem "rozwiązany" - należało dodać teksturę do światłą. A w sprawie tekstur z klasztoru wyślę PW
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Pytania
Żeby nie tworzyć kolejnego wątku dam tutaj swoje pytania:
1) jak się w Dark Radiancie zaznacza brushe masowo? (w Doomedicie można za pomocą brusha)
2) jak sprawdzać, gdzie są wycieki? Bo ja uważam, że nie mam, a komp mi mówi, że mam i choć w oknie kamery całość wygląda dobrze, to w grze mam kaszanę... (a jedyne co zrobiłem to wyciąłem otwór w podłodze za pomocą CSG Sybstract) i dodałem parę schodów w dół...)
3) jak się robi autocaulk? Może to jest przyczyną mojego problemu? (nie mam caulk na zewnątrz...)
Trochę w ogóle brakuje ikon na górnym pasku w porównaniu do Doomedita...
1) jak się w Dark Radiancie zaznacza brushe masowo? (w Doomedicie można za pomocą brusha)
2) jak sprawdzać, gdzie są wycieki? Bo ja uważam, że nie mam, a komp mi mówi, że mam i choć w oknie kamery całość wygląda dobrze, to w grze mam kaszanę... (a jedyne co zrobiłem to wyciąłem otwór w podłodze za pomocą CSG Sybstract) i dodałem parę schodów w dół...)
3) jak się robi autocaulk? Może to jest przyczyną mojego problemu? (nie mam caulk na zewnątrz...)
Trochę w ogóle brakuje ikon na górnym pasku w porównaniu do Doomedita...
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Pytania
ad 2/ File: pointfile
Brakujące ikony - a nie masz bocznej listwy zasłoniętej przez okna ? Ja tak miałem
Jak użyć CSG Sybstract u mnie nic to polecenie "nie robi".
Inne pytanie : czy jest coś podobnego do area w dromedzie.
Brakujące ikony - a nie masz bocznej listwy zasłoniętej przez okna ? Ja tak miałem
Jak użyć CSG Sybstract u mnie nic to polecenie "nie robi".
Inne pytanie : czy jest coś podobnego do area w dromedzie.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Pytania
Nie zauważyłem żadnego efektu po wydaniu tego poleceniatimon pisze:ad 2/ File: pointfile
Jakoś się z moimi problemami uporałem - chodziło chyba o te tekstury Caulk. Wyczytałem gdzieś na DoomWorld, żeby dać całym brushom stykającym się z pustką teksturę CAULK i później oteksturować tylko widoczne wewnątrz ścianki. Po tym zabiegu poprawnie mi obliczyło architekturę.
Tak, ale działają jednorazowo. Nazywa się to Regions. W Dark Radiancie jest to w menu Views na dole:czy jest coś podobnego do area w dromedzie.
Off - wyłącza
Set XY - tylko to co widać we widoku XY
Set Brush - to co w aktywnym brushu (brush musi być nowy, bo znika)
Set Selected Brushes - pokazuje tylko wybrane brushe
Zaznaczasz brusha, naciskasz CSG Substract i wycina Tobie część wspólną z brushem, z którym się pokrywa. Pozornie może się nic nie dziać, bo wszystkie brushe zostają na miejscu - weź poprzesuwaj, to zobaczysz, że wycięło. Ta opcja oczywiście tnie też ściany, bo jak wiemy, brushe mogę być wypukłe tylko (tak jak polygony w Dromedzie).timon pisze:Jak użyć CSG Sybstract u mnie nic to polecenie "nie robi".
[ Dodano: 27 Grudzień 06, 19:20 ]
Nie doszukałem się żadnej bocznej listwy... A w porównaniu do Doomedita brakuje mi głównie serii klawiszy do zaznaczania brushy (to, o co się właśnie pytałem powyżej) oraz tych Regionów, które teraz są w menu Views (ale mam nadzieję, że można jakoś własne skróty klawiszowe przypisać).timon pisze:Brakujące ikony - a nie masz bocznej listwy zasłoniętej przez okna ? Ja tak miałem
No właśnie - można tworzyć własne skróty klawiaturowe?
[ Dodano: 27 Grudzień 06, 19:27 ]
A tak w ogóle to nie wiem, czy się starzeję, czy Dromeda też tak powoli łapałem, ale jakoś ciężko mi się uczy tego Radianta... Mam nadzieję, że to tylko początki takie oporne... Z jednej strony z nostalgią wspominam tą łatwość tworzenia kolejnych pomieszczeń w Dromedzie - niczym bańki powietrzne w wodzie, a z drugiej nie chcę popadać w melancholię, bo powiedziałem już Dromedowi dość. Pewne rzeczy miał i będzie miał toporne (nawet jeśli mają w sobie jakąś logikę), np. to automatyczne przyciąganie do siatki przy przesuwaniu..., tą trudność robienia kształtów bardziej skomplikowanych (było widać tylko bryły uczestniczące w wykrawaniu, a nie było nigdy widać ostatecznych krawędzi, co w przypadku form nieco bardiej organicznych było totalnie męczące dla oka...). A w Radiancie podoba mi się intuicyjne zmienianie rozmiarów brushy i parę innych rzeczy - widać, że inna klasa edytora...
[ Dodano: 27 Grudzień 06, 19:54 ]
I jeszcze jedno pytanko - jak obracać brushe o skokowe stopnie kątów (45, 90, 180 itp...)?
[ Dodano: 27 Grudzień 06, 20:57 ]
I jeszcze jedno kolejne pytanko - kopiowanie tekstury wraz z pozycją i skalą to środkowy klawisz myszy, a wklejanie to Shift+Ctrl+ŚKM. A jak się kopiuje (wkleja) samą teksturę, bez zmiany wyrównania? Na filmiku z 3DBuzz mówią o Shift+ŚKM, ale to nie działa... przynajmniej nie w Dark Radiancie...
[ Dodano: 27 Grudzień 06, 21:56 ]
I jeszcze jedno - jak się skaluje brushe? Mam walec do zmniejszenia, więc przeciąganie kursorem na zewnątrz bryły to nie to, bo mi tylko deformuje bryłę. Podejrzewam, że do proporcjonalnego skalowania służy opcja Scale, ale jak kliknę na te kreseczki, które się pojawiają wewnątrz brusza, to mi brusz znika...
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Pytania
ale uważaj na caulk we wnętrzach, jeśli będzie "widoczne" to też będzie błąd wypływaniaJuliusz pisze: Jakoś się z moimi problemami uporałem - chodziło chyba o te tekstury Caulk. Wyczytałem gdzieś na DoomWorld, żeby dać całym brushom stykającym się z pustką teksturę CAULK i później oteksturować tylko widoczne wewnątrz ścianki. Po tym zabiegu poprawnie mi obliczyło architekturę.
Modify :Arbitrary rotation i ustawiasz jak chceszJuliusz pisze: I jeszcze jedno pytanko - jak obracać brushe o skokowe stopnie kątów (45, 90, 180 itp...)?
ja robię to przez surface inspectorJuliusz pisze: I jeszcze jedno kolejne pytanko - kopiowanie tekstury wraz z pozycją i skalą to środkowy klawisz myszy, a wklejanie to Shift+Ctrl+ŚKM. A jak się kopiuje (wkleja) samą teksturę, bez zmiany wyrównania? Na filmiku z 3DBuzz mówią o Shift+ŚKM, ale to nie działa... przynajmniej nie w Dark Radiancie...
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Pytania
Dzięki Timon!
A nie wiesz, co z tym zaznaczaniem? Szlak człek trafia, jak musi paredziesiąt brył po kolei zaznaczać, jak by się dało jednym przeciągnięciem myszy...
A nie wiesz, co z tym zaznaczaniem? Szlak człek trafia, jak musi paredziesiąt brył po kolei zaznaczać, jak by się dało jednym przeciągnięciem myszy...
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Pytania
Zostaje zabawa z klawiszem I ( inwersja ) i CTRL+ALT+E (całość )
A skalowanie chyba jest skopane.
A skalowanie chyba jest skopane.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Pytania
Właśnie się dowiedziałem - LKM + Shift daje zaznaczanie. A reszta pewnie się pojawi w postaci ikon na pasku, tak jak w Doomedicie.timon pisze:Zostaje zabawa z klawiszem I ( inwersja ) i CTRL+ALT+E (całość )
No, póki co nie działa i OrbWeaver twierdzi, że jest niepotrzebne. Tylko jak skalować stożki, wace itp.? Albo grupy obiektów?timon pisze:A skalowanie chyba jest skopane.
Tzn. nie używasz w ogóle skrótu ŚKM i Shift+CTRL+ŚKM czy mówisz tylko o sytuacji, gdy zmieniasz teksturę bez zmiany współrzędnych tekstury?timon pisze:ja robię to przez surface inspector
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Pytania
O sytuacji gdy chce skopiować tylko teksturę.Tzn. nie używasz w ogóle skrótu ŚKM i Shift+CTRL+ŚKM czy mówisz tylko o sytuacji, gdy zmieniasz teksturę bez zmiany współrzędnych tekstury?
Kopiowanie z tekstury z ustawieniami robię trochę inaczej niż ty. Za pomocą klawiszy Shift+Ctrl+LBM zaznaczam ścianę dawcę i z menu Brush wybieram Copy face textuer, potem za pomocą Shift+Ctrl+LBM zaznaczam wszystkie ściany jakie mają pobrać ustawienia i z Brush wybieram paste face texture. Ta metoda ma wady : jest wolniejsza niż twoja i czasami gdy nie jest zaznaczona też ściana dawca to podczas kopiowania gubi ustawienia dopasowania.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi