[DromEd] AI - budzenie się po ogłuszeniu

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[DromEd] AI - budzenie się po ogłuszeniu

Post autor: Marzec »

Jak zrobic żeby po jakimś czasie ogłuszone AI budziło się i powracało znowu do życia? - chodziło po tych samych patrolach, wykonywało czynności itepe
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: [DromEd] AI - budzenie się po ogłuszeniu

Post autor: Paweuek »

Nie spotkałem się jeszcze z taką możliwością, co nie znaczy że nie jest to możliwe. Pokombinuj, może coś wymyślisz ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: [DromEd] AI - budzenie się po ogłuszeniu

Post autor: timon »

Zobacz zombiaki, może tam znajdziesz pomoc.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: [DromEd] AI - budzenie się po ogłuszeniu

Post autor: Paweuek »

Wydaje mi się, że potrzebne by tu były skrypty powodujące zachowywanie się jak zombie, więc mogą być późniejsze problemy - zabijanie tylko wodą święconą, rozrywanie po wybuchu miny, etc.
Obrazek
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: [DromEd] AI - budzenie się po ogłuszeniu

Post autor: timon »

To można zmienić za pomocą S&R.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: [DromEd] AI - budzenie się po ogłuszeniu

Post autor: Juliusz »

Jeśli owo znieprzytomnychwstanie ma się odbywać poza oczami gracza, można pomyśleć także o teleportacji.
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [DromEd] AI - budzenie się po ogłuszeniu

Post autor: Marzec »

Mnie się wydaje, że tu by trzeba było zrobic, że po ogłuszeniu pałką człowiek zaczyna spac i ten sen jest jakby conversacją :) i po jakimś czasie się konczy. Ale pogrzebę w zombich :). Czym jest S&R?
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: [DromEd] AI - budzenie się po ogłuszeniu

Post autor: Juliusz »

Tritus Debris pisze:Czym jest S&R?
Source and Receptrons to system interakcji pomiędzy obiektami. W skrócie: mamy bodźce (Fire, Water, Bash, Touch, Gas, itp. itd), mamy obiekty które te bodźce wysyłają (czy to promieniując w pewnych odstępach czasowych bądź przez dotyk) oraz obiekty, które na te bodźce reagują powodując różne reakcje. Np. strzała wodna wysyła bodziec WODA w momencie dotyku, a pochodnia na dotyk WODY reaguje i wykonuje skrypt gaśnięcia.
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: [DromEd] AI - budzenie się po ogłuszeniu

Post autor: Gregorius »

Według mnie trzeba poprawić S&R.
Nie pamiętam jaki atrybut ma ogłuszony AI, możliwe że jest jakiś MetaProperty.
Do tego wystarczy dołożyć jakiś timer i zdjąć ten MetaProperty po jakimś czasie (czas może być losowy w rozsądnym zakresie żeby było ciekawiej) :)

Proponuję rzucić okiem na krótką FanMisję: "Fireshadow's Barrow" czy jakoś tak... był tam pająk który nagle wstaje i rzuca się na Garretta.
http://thiefmissions.com/info.cgi?m=fireshadowsbarrowv2
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [DromEd] AI - budzenie się po ogłuszeniu

Post autor: Marzec »

Podejrzewam, że ten pająk spał, ale rzucę okiem na misję.

Jak zapisac zmany w drzewie obiektów (wtym także S&R)?
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: [DromEd] AI - budzenie się po ogłuszeniu

Post autor: Nivellen »

Zapisujesz swój plik "gam" czyli "gamesys".
Robisz to poleceniem z konsoli:"save_gamesys xxxx" gdzie "xxxx" to nazwa Twojego gemesysa, lub z menu File->Save Gamesys.

Najlepiej jeśli nazwa pliku "gam" będzie inna niż nazwa pliku "mis", ze względów czysto praktycznych. Później zapisujesz jeszcze raz swój plik "mis", w którym będą już informacje o Twoim zapisanym wcześniej pliku "gam".
Podczas następnego otwierania misji, DromEd wczyta automatycznie Twój gamesys. Oczywiście zapisu gamesys'a musisz dokonywać za każdym razem, kiedy modyfikujesz jakieś właściwości drzewka obiektów/AI/tekstur.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: [DromEd] AI - budzenie się po ogłuszeniu

Post autor: Juliusz »

Nivellen pisze:Później zapisujesz jeszcze raz swój plik "mis", w którym będą już informacje o Twoim zapisanym wcześniej pliku "gam". Podczas następnego otwierania misji, DromEd wczyta automatycznie Twój gamesys.
No, taki domyślny Dromi to nie jest - zapomniałeś Niv napisać, że trzeba jeszcze skojarzyć misję z danym plikiem gam, przy pomocy polecenia:

set_gamesys XXXX (albo XXXX.gam)

Po tej komendzie dopiero trzeba zapisać misję, żeby następnym razem otwierała plik gam automatycznie.
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: [DromEd] AI - budzenie się po ogłuszeniu

Post autor: Nivellen »

To fakt. Już dawno nie zapisywałem gamesysa :?
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [DromEd] AI - budzenie się po ogłuszeniu

Post autor: Marzec »

No więc tak, jeśli ktoś zrobi mi taki skrypt to będzie miał zapewnione creditsy w zapewnionej fanmisji która za jakiś czas wyjdzie :P Potem będzie za późno, będzie tylko płacz :P
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
ODPOWIEDZ