jak dołączyć własne textury??

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

bari
Paser
Posty: 204
Rejestracja: 21 lutego 2004, 12:05
Lokalizacja: wa-wa

jak dołączyć własne textury??

Post autor: bari »

czy ktoś może mi powiedzieć jak dołączyć własne textury do misji w dromedzie??

tzn. co muszę zrobić po kolei....

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: jak dołączyć własne textury??

Post autor: Bukary »

Eeech... Ile to już lat minęło... Ale spróbuję:

Najpierw trzeba zachować tekstury w obsługiwanym przez DromEda formacie i w odpowiedniej palecie kolorów. Potem trzeba pogrupować własne tekstury w "rodzinę" i stworzyć wspólną paletę dla tej rodziny. Paletę i tekstury umieszczamy w tym samym katalogu. Potem w DromEdzie wpisujemy polecenie ładujące tekstury (którego nie pamiętam, ale które znajdziesz w każdym poradniku). Oczywiście w miejscu, gdzie wpisuje się nazwę "rodziny", wklepujemy wybraną przez nas nazwę. Voila!

Może eksperci udzielą ci szczegółowych rad w przypadku problemów... Timon i spółka!
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: jak dołączyć własne textury??

Post autor: timon »

dodanie całej rodziny to add_family xxx , gdzie xxxx to nazwa rwoke rodziny
dodanie tylko jednej teksturki z rodziny to
load_a_texture xx yy, gdzie xx to nazwa rodziny a yy nazwa teksturki
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: jak dołączyć własne textury??

Post autor: timon »

Praca z teksturami
1.1. Uwagi ogólne
Każda z rodzin posiada plik full.pcx, który zwiera właściwa dla tych tekstur paletę kolorów. Jej brak, lub zastosowanie niewłaściwej spowoduje złe wyświetlanie teksturki.
W pracy z dromedem należy pamiętać o pewnych ograniczeniach.
1) Wszystkie tekstury muszą być w formacie pcx.
2) Dopuszczalne ich wymiary to 32,64,128,256 ( oczywiści w obu kierunkach ). Możliwe a teksturki o mieszanych wymiarach np. 64x256.
3) Ilość wszystkich zastosowanych tekstur wynosi 256 należy pamiętać, że dromed rezerwuje sobie
a) jedną pozycje na niebo ( o numerz 255),
b) jedna na domyślną teksturę -jorge ( o numerze 0 ) oraz
c) dwie na wodę ( o nazwie gr i bl), numery różne w zależności od misji
4) Ilość wszystkich rodzin w misji wynosi 16

1.2. Załadowanie tekstury do misji
Aby wczytać wszystkie teksturki z jednej rodziny (fam ) za jednym zamachem wpisujemy w polu komend polecenie :
add_familly MojaRodzina
Jeżeli chcemy w danym momencie dodać pojedynczą teksturkę wpisujemy
Load_a_texture MojaRodzina NazwaTekstury ( tu poprawiłem błąd w komendzie )
Jeżeli wszystko przebiegło prawidłowo i dodamy teksturę do brusza po wejściu w tryb gry zobaczymy prawidłowo wyświetlaną teksturę.
1.3. Nakładanie teksturki na brusze
Na każdy brusz możemy położyć teksturkę. Jeżeli nie uczynimy tego domyślnie nakładana będzie tekstura jorge ( indeks 0 ). Jeżeli przed położeniem nowego brusza ustalaliśmy teksturki na innym bruszu, wtedy ten nowy uzyska dokładnie takie same tekstury na ścianach jak poprzedni. Pozwala to na łatwiejsze tworzenie serii pomieszczeń lub poprawki już istniejącego.
W przypadku wycinania/nakładania na brusza innego brusza ostateczna tekstura w danym miejscu zależeć będzie od indeksu TIME widocznego kawałka. Ma to znaczenie przy tworzeniu dywanów, obszarów wodnych i innych „wcięć”.
Każdy brusz posada domyślną teksturkę, która pokrywa wszystkie ściany. Jest ona przypisana do każdego brusza pod pozycją defaulty Każda ze ścian może mieć jednak zmieniona teksturę za pomocą zmiany indeksu ( nazwijmy ja tekstura lokalną ). Po przypisaniu tekstury lokalnej do ściany możemy przystąpić do edycji jej orientacji, przesunięcia i skali.
Zaznaczając daną ścianę przechodzimy za pomocą przycisku TXT do zmiany wyżej wymienionych opcji.
1) Skalę zmieniamy za pomocą „scale”, wielkość 16 jest domyślną i powoduje ona wyświetlanie tekstury na obszarze 8x8 . Zmniejszenie skali do 15 powoduje,. że obszar ten maleje do 4x4. Zmiana do 14 dodatkowo pomniejsza ją dwa razy.
2) Rotację na powierzchni regulujemy za pomocą rot
3) Przesunięcie regulują parametry U i V . najlepiej na próbę wstawić liczbę 1000 a dromed podpowie maksymalna wielkość. O ile przesunąć daną teksturę i w jakim kierunku należy dobrać eksperymentalnie.
Po każdej zmianie parametrów teksturki aby zobaczyć prawidłowy wygląd danej ściany należy dokonać portalizacji lub optymalizacji. W przeciwnym wypadku w trybie gry dany obszar będzie co najmniej zielonkawy a w najgorszym wypadku pokryty „teczą”.

1.4. Jak dołożyć nowe tekstury do misji
1.4.1. Jak z kilku tekstur zrobić fam-ilię
Mając kilka tekstur o podobnej kolorystyce otwieramy je z pomocą edytora graficznego i zapisujemy w formacie tga do katalogu, w którym mamy BRIGHT.EXE. Muszą one mieć taki rozmiar jaki będą miały docelowe teksturki. Przypomnijmy, że dopuszczalne są wymiary 32,64, 128,256.
Za pomocą wiersza poleceń wydajemy polecenie
bright -com -pinkm -wri full.pcx *.tga
Czekamy parę chwil i mamy w tym samym katalogu komplet teksturek w formacie pcx i plik full.pcx
1.4.2. Prace przygotowawcze
Zakładamy katalog Fam a w nim podkatalog MojaRodzina czyli
Root/fam/MojaRodzina
i umieszczamy w nim pliki z teksturami i plik full. Następnie uruchamiany dromeda i wczytujemy do systemu gry tekstury.
1.4.3. Prace w gamsysie – dodajemy dźwięk.
Teraz czas na udźwiękowienie teksturki. W tym celu otwieramy w menu Editors okienko z obiektami i z listy wybieramy textures Na samym końcu listy powinny być widoczne nasze dodane teksturki. Teraz możemy je chwycić myszką i przesunąć do odpowiedniej „dźwiekowej” kategorii. Np. drewniane teksturki do kategorii Wood. Po wykonaniu tej operacji tekstura powinna wydawać odpowiednie dźwięki, kiedy Garrett po niej chodzi, biega.( oczywiście kiedy zostaną dołożone room brusze )
Ostatnio zmieniony 04 listopada 2004, 09:35 przez timon, łącznie zmieniany 1 raz.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
bari
Paser
Posty: 204
Rejestracja: 21 lutego 2004, 12:05
Lokalizacja: wa-wa

Re: jak dołączyć własne textury??

Post autor: bari »

własnie wróciłem z urlopu, sprawdzam posty a tu taka niespodzianka !! toż to cały tutorial na temat textur !!, WIELKIE dzięki TIMON

thief FOREVER!!
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: jak dołączyć własne textury??

Post autor: Juliusz »

dorzucę się do tego wątku - otóż mam teksturę śniegu i nie mogę znaleźć kategorii snow w drzewku tekstur.... Co z tym fantem zrobić, przecież w Thiefie śnieg miał swój dźwięk!
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: jak dołączyć własne textury??

Post autor: timon »

Aby dodać dźwięk "śniegu" do teksturki wpisz w polu schema-MaterialTags:Material snow.
Sam kiedyś szukałem tekstur śnieżnych, najlepiej niech się wypowie na temat śniegu Bukary.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: jak dołączyć własne textury??

Post autor: Juliusz »

Ok, dzięki - takie to proste, a człek szuka jak głupi... :wink:
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: jak dołączyć własne textury??

Post autor: timon »

Tylko gdzie te tekstury śnieżne i lodowe są ?
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: jak dołączyć własne textury??

Post autor: Juliusz »

W Thiefie są w rodzinie Mawwin. Ale ja miałem na myśli własne.
A poza tym zauważyłem, że jedna (jedyna) śnieżna tekstura w Thiefie była w kategorii Carpet i miała dodany właśnie ten parametr, o którym Timon wspomniałeś. Zatem najprościej było moją podciągnąć pod tamtą.
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: jak dołączyć własne textury??

Post autor: timon »

Znam te rodzinę ale nie wiem gdzie te tekstury są, w jakiej gałązce ?
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: jak dołączyć własne textury??

Post autor: Juliusz »

No, tekstura śniegu snowcrun.pcx (czy jakoś tak) jest w gałązce Carpet, tyle że ma zmieniony parametr materialtags na snow. Resztą się nie interesowałem. Zresztą w tej rodzinie są chyba jeszcze tylko 2 ze zamarzniętym wodospadem. Myślę, że szukać ich należy gdzieś pod marmurowymi, bo szkło np. wydaje dźwięk taki sam jak marmur, a lód to przecież jak szkło prawie... :roll:
ODPOWIEDZ