Jaki edytor uzywacie?

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
jericho
Akolita
Posty: 157
Rejestracja: 24 stycznia 2003, 13:43
Kontakt:

Jaki edytor uzywacie?

Post autor: jericho »

Witam wszystkich! :)

Mam nadzieje, ze czesc starych fanow mnie jeszcze kojarzy. :) Troche sie odeszlo od Thiefa, ale od czasu do czasu zagladalem tu i owdzie.

Czy robicie jakies nowe misje? Jesli tak, to jestem ciekaw czy dalej pracujecie w starym dobrym Dromed'zie, czy tez w T3Ed? Poki co, widze ze malo misji zrobionych w T3, chociaz ta ostatnia The Bridge bardzo dobra!

Dajcie znac, co tam porabiacie, jaka posiadlosc obrabiacie... :)
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Jaki edytor uzywacie?

Post autor: Nivellen »

Czołem jericho!
Faktycznie dawno Ciebie tu nie było. Trochę nowej krwi na forum przybyło, kilku starych wyjadaczy się wykruszyło, ale jak widzisz jeszcze dychamy.
Kilku z nas dłubie swoje misje w Dromie, między innymi ja. Wiem, że Judith dzielnie wyrywa T3Ed'owi jego tajemnice i zapewne buduje też w tym edytorze coś własnego. Bukary odkrywa tajniki Dark Moda, w którym większość bywalców forum widzi następcę Droma.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Jaki edytor uzywacie?

Post autor: peter_spy »

Nivellen - póki co niestety T3ed sucks :( Mam dużo pracy zawodowej i zabieram się za remont mojego własnego gniazdka, nie bardzo mam siłe na walkę z T3edem i 3dsmaxem..
Ostatnio zmieniony 18 lipca 2006, 21:31 przez peter_spy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
jericho
Akolita
Posty: 157
Rejestracja: 24 stycznia 2003, 13:43
Kontakt:

Re: Jaki edytor uzywacie?

Post autor: jericho »

Hej hej... Polskie forum zawsze zywe! Strasznie sie siesze widzac stare dobre dusze thiefowe! :)

Widze, ze po wyjsciu TDP wszystko sie zdecentralizowalo. Czytajac ttlg dowiedzialem sie, ze jakies trzy czwarte fanow nadal chce misji w starym Dromedzie. A misji w T3ed cos malo... W kazdym razie, moze i ja "popelnie" jakas misyjke, tylko nie wiem teraz czy robic w Dromedzie, czy wziasc sie za T3Ed, bo na Dark Moda to chyba jeszcze troche przyjdzie czekac...

W Dromedzie juz nie za bardzo chce robic, nawet najlepsze misje sa jednak zawsze troche "kanciaste", a te limity na objekty i brasze sa... niewygodne. :)
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Jaki edytor uzywacie?

Post autor: peter_spy »

Jericho, z kolei T3ed fatalnie reaguje na skomplikowane budowle "wyrzeźbione" na zasadzie CSG, Jak chcesz robić skomplikowane i ładne lokacje to będzie ci potrzebny 3dsmax i składanie tego potem pod edytorem. Genralnie warto zaopatrzyć się w jakikolwiek edytor "nowszej generacji", żeby nieco poćwiczyć przed Darkmodem (Habit mnie zabije, ale nawet ja zmęczyłem się T3edem). Aczkolwiek boje się, że w momencie wyjścia Dark Mod też będzie już przestarzały. Co prawda jest nieco nowszy niż T3, ale jak wyjdzie to my gracze będziemy powoli studzić emocje po nowej generacji silnika Unreal i dokonaniach typu UT 2007, Gears of war, Bioshock.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Jaki edytor uzywacie?

Post autor: Juliusz »

Dark Mod ma deadline na koniec 2008. Dużo czasu, ale bawić można się już. Jeśli ktoś jest zainteresowany, może ubiegać się o stanowisko betamappera i zacząć robić misje z wykorzystaniem tego co już jest (mówię o teksturach, obiektach, postaciach). Aha - jest to także rola betatestera zarazem. Polecam! :) :) :)
Awatar użytkownika
jericho
Akolita
Posty: 157
Rejestracja: 24 stycznia 2003, 13:43
Kontakt:

Re: Jaki edytor uzywacie?

Post autor: jericho »

Juliusz, czy jestes takowym betatesterem/mapperem? Troche sie boje, czy czasu starczy.

Natomiast ten caly Dark Mod po trochu mi przypomina Thief2X, ktory jak powstawal pamietam mial podobne zalozenia - poniewaz Looking Glass Studio sie rozpadlo fani stworzyli wlasny projekt, co by Thief dalej byl zywy. W miedzy czasie jednak zrobili im pod nosem T2 (czy jaos tak...) W kazdym razie T2x tez mial deadline na rok, a wyszlo 5 lat. Obym nie wykrakal tego dla Dark Mod. Jak wszyscy wiemy te sprawy zajmuja strasznie duzo czasu, ktorego fani maja ciagle za malo...

Fan misja przypomina mi pisanie magisterki - ciagnie sie to jak guma od majtek i ciagle sie poprawia jakies przecinki. :)

A odnosnie T2x to jeszcze jedna sprawa - przez to ze to sie ciagnelo tyle lat, to technika poszla do przodu, fan misje sie rozwijaly, powstawaly coraz lepsze. W efekcie misje T2x, ktore chlopakom lezaly na twardzielach po kilka lat, kiedy w koncu calosc ujrzala swiatlo dzienne, to poszczegolne misje nie mialy juz takiej sily uderzeniowej, gdyz byly dobre na czas kiedy ich autorzy je stworzyli. Przelezaly i zdeprecjonowaly sie, na czym ucierpial caly projekt.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Jaki edytor uzywacie?

Post autor: Juliusz »

jericho pisze:Juliusz, czy jestes takowym betatesterem/mapperem?
Nie, ja jestem od niedawna członkiem zespołu - robię obiekty i tekstury.
jericho pisze:Natomiast ten caly Dark Mod po trochu mi przypomina Thief2X, ktory jak powstawal pamietam mial podobne zalozenia - poniewaz Looking Glass Studio sie rozpadlo fani stworzyli wlasny projekt, co by Thief dalej byl zywy. W miedzy czasie jednak zrobili im pod nosem T2 (czy jaos tak...) W kazdym razie T2x tez mial deadline na rok, a wyszlo 5 lat. Obym nie wykrakal tego dla Dark Mod. Jak wszyscy wiemy te sprawy zajmuja strasznie duzo czasu, ktorego fani maja ciagle za malo...
No, z pewnością, ludzie którzy się porywają na takie przedsięwzięcia nie zdają sobie do końca sprawy, ile wysiłku i czasu to kosztuje. Dzięki temu część z nich upada, a część paradoksalnie się udaje. Jednych przeraża "bagno", w które wdepnęli, a innych przerażałaby praca, którą muszą wykonać, gdyby byli jej świadomi na początku. A jak się jest w trakcie, to szkoda odpuścić.
Dark Mod, póki co ma się dobrze. Codziennie ludzie pracują jak mrówki - piętrzą się dyskusje, przybywają nowe pliki, pojawiają się nowe bugi, inne zostają naprawione... Ja osobiście temu projektowi kibicuję, bo jest w zespole dużo osób poświęconych tej idei, a zarazem z realistycznym podejściem do sprawy.
Choć są też rotacje osób. Na przykład główny modeler - Oddity, osoba odpowiedzialna m.in. za owe modele postaci już czynnie się nie udziela (nie wiem dokładnie czemu). Trochę to przytrzymuje prace nad modelami, tymbardziej, że trzeba tu i ówdzie coś poprawić (dorobić nogi pannie, zmniejszyć strażnika itp...). Ale wszystko idzie do przodu.

Aha - no a główną różnicą pomiędy Dark Modem a T2X jest to, że DM jest przede wszystkim zbiorem narzędzi do robienia fanmisji (a nie kampanią), więc jako tako nie ma momentu, w którym da się stwierdzić, że jest skończony. Na deadline musi być przynajmniej na poziomie akceptowalnym, a najlepiej dającym spore możliwości twórcze, natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, żeby później rozwijał się dalej. Tak samo fani mogą później dokładać swoje cegiełki w postaci tekstur, modeli, skryptów....

[ Dodano: 19 Lipiec 06, 16:02 ]
jericho pisze:A odnosnie T2x to jeszcze jedna sprawa - przez to ze to sie ciagnelo tyle lat, to technika poszla do przodu, fan misje sie rozwijaly, powstawaly coraz lepsze. W efekcie misje T2x, ktore chlopakom lezaly na twardzielach po kilka lat, kiedy w koncu calosc ujrzala swiatlo dzienne, to poszczegolne misje nie mialy juz takiej sily uderzeniowej, gdyz byly dobre na czas kiedy ich autorzy je stworzyli. Przelezaly i zdeprecjonowaly sie, na czym ucierpial caly projekt.
Też prawda. Ale są też inne powody - wielu osobom nie podobała się bohaterka, fabuła itp. A przepisem o niemożności wykorzystywania zasobów dla własnych misji poza misjami dziejącymi się w świecie T2X, zgotowali sobie niezłą grupę antyfanów...
jericho pisze:Fan misja przypomina mi pisanie magisterki - ciagnie sie to jak guma od majtek i ciagle sie poprawia jakies przecinki.
No, mnóstwo pracy jest. Ale jak się to lubi, to czemu by nie...? Poza tym to zależy też od osobowości - jedni dopieszczają, inni idą bardziej na żywioł, byle by wydać...
Poza tym pozostaje zawsze możliwość wspólpracy. Naprawdę to nie jest tylko "zło konieczne", ale nowa jakość w wirtualnej twórczości. Nie dłubanie samemu dla siebie tylko życie jakąś wspólną ideą.
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Jaki edytor uzywacie?

Post autor: Nivellen »

Juliusz pisze:(...)Poza tym pozostaje zawsze możliwość wspólpracy. Naprawdę to nie jest tylko "zło konieczne", ale nowa jakość w wirtualnej twórczości. Nie dłubanie samemu dla siebie tylko życie jakąś wspólną ideą.
I to jest to, co będzie podstawą dla rozwoju przyszłych FM. Zrobienie czegokolwiek samemu już niedługo stanie się zwyczajnie niemożliwe, ze względu na zaawansowanie poszczególnych elementów. No i oczywiście jest przy tym o wiele więcej frajdy, kiedy wymienia się z kumplami pomysły i razem tworzy coś szczególnego :-D
Ja osobiście również stawiam na Dark Moda jako przyszłego następcę Droma. Jest bardziej "zjadliwy" dla przeciętnego fana ;)
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Jaki edytor uzywacie?

Post autor: peter_spy »

Co kto lubi, prawdę mówiąc :) Nigdy jeszcze nie robiłem żadnej FM "na spółę", ale dłubanie sobie po godzinach samotnie, nawet przez kilka miesięcy jest jakąś tam frajdą :) Dostałem co prawda propozycję wzięcia udziału w wiekszym projekcie (Cabal), ale wolałem odmówić, bo nie lubię składać obietnic, których nie umiem dotrzymać...
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Jaki edytor uzywacie?

Post autor: Abru »

Niestety aktualnie jestem w pracy i nie mam czasu, aby przyswoić sobie wszystkie posty w tym wątku. Odniosę się szybciutko jedynie do kilku wybranych...
Aczkolwiek boje się, że w momencie wyjścia Dark Mod też będzie już przestarzały. Co prawda jest nieco nowszy niż T3, ale jak wyjdzie to my gracze będziemy powoli studzić emocje po nowej generacji silnika Unreal i dokonaniach typu UT 2007, Gears of war, Bioshock.
Moim zdaniem Dark Mod nie ma większych szans na uzyskanie statusu, jakim cieszy się obecnie Dromed. Nadzieje na to, że większość przerzuci się nagle na zupełnie inne środowisko pracy wydaje mi się dość absurdalna. Jakość generowanej grafiki wygląda obecnie bardzo przeciętnie, za 2 lata wrażenia towarzyszące oglądaniu DM będą zbliżone do tych, które doświadczamy dziś grając w Thief 2 (Na co wskazuje chociażby ostatni filmik)
Prędzej wykonam misje do Bioshock lub UT2007 w realiach typowo średniowiecznych (Thief) aniżeli zainteresuje się tworzeniem fanmisji na potrzeby The Dark Mod. Wybaczcie, ale ja w tym projekcie nie znajduje duszy serii Thief. Co więcej widzę coś co wpływa bardzo negatywnie na przyszłość całej społeczności...

(Habit mnie zabije, ale nawet ja zmęczyłem się T3edem)
:)) Nie ma sprawy, sam ostatnio jestem bardzo zajęty i z trudem znajduje czas na T3Eda. Prace idą powoli do przodu. Szczerze mówiąc bardzo dużo czasu spędzam w Maksie tworząc różnego rodzaju przedmioty (domy, meble itp., teren) czy tekstury w wysokiej rozdzielczości... Fan misja na pewno ukaże się przed premierą The Dark Mod :))
Też prawda. Ale są też inne powody - wielu osobom nie podobała się bohaterka, fabuła itp. A przepisem o niemożności wykorzystywania zasobów dla własnych misji poza misjami dziejącymi się w świecie T2X, zgotowali sobie niezłą grupę antyfanów...
Należy pamiętać, że świat TDM w przeciwieństwie do T2x nie będzie tożsamy ze światem serii Thief.


Uciekam, bo "szefowa" mnie zabije :!: ... :))


PS.: Jeśli komuś moje stanowisko wydaje się kontrowersyjne niech się cieszy, że wykasowałem dość duże partie tekstu z mojej wypowiedzi...:)) ;)

Pozdrawiam,
Habit
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Jaki edytor uzywacie?

Post autor: peter_spy »

Habit pisze:Szczerze mówiąc bardzo dużo czasu spędzam w Maksie tworząc różnego rodzaju przedmioty (domy, meble itp., teren) czy tekstury w wysokiej rozdzielczości...
To mam prośbę, jak znajdziesz sposób na "malowanie teksturami" w tej wersji maxa, to byłbym wdzięczny. Mam mnóstwo SM, które robią za drogi, wzgórza i doliny, a jest na nich tylko jedna tekstuta - zieleń. Fajnie by było gdyby mozna było dać jeszcze jakąś teksturę ścieżki biegnąca tu i tam...

Odnośnie dyskusji, wydaje mi się, że DarkMod jest drogą ucieczki dla starych dromedowców głównie dlatego, że nie potrafią się przestawić na nowy typ myślenia "postrzegania" świata budowanego techniką taką jak w edytorach z serii Unreal, a rzeczywiście jest to myślenie specyficzne. Czy DarkMod pomoże im rozwinąć skrzydła? To się okaże, bo póki co mapy z filmiku pokazują, że większość mapperów siedzi jeszcze w dawnych czasach: proste sześciany, prostopadłościany, jedna tekstura machnięta na jedną ścianę, wstawić trochę przedmiotów i koniec.

Na chwilę obecną T3ed wymaga kilku rzeczy: podstawowych umiejętności pracy w 3dsmaxie (cierpliwości przy konfiguracji pluginów :twisted:), umiejętnej pracy z ZonePortals, dokładności, cieprliwości i umiejętności śledzenia własnych błędów. Do na począterk trochę dużo. Oprócz modelowania rzeczywistości przydałaby jeszcze ogromna cierpliwoścć przy testowaniu skryptów - wciąż potrzeba bardzo dobrej dokumentacji na temat tego w jaki sposób działają skrypty, i dlaczego w połączeniu z jednymi instrukcjami wszystko jest ok, a z drugimi nie - niestety nie jest to wynikanie logiczne.

Bardzo duży wysiłek autora T3FM potrzebny jest podczas procesu przekładania pomysłów na poprawnie działające skrypty: pomysł na daną "scenę" --> znalezienie puli skryptów, która wydaje się pasować do realizacji pomysłu --> długie godziny spędzone na próbach, pozwalające "odsiać" to, co na logikę wydawało się pasować --> finalna postać pomysłu przełożonego na konkretną sekwencję skryptów.

Najgorsze jest właśnie to stadium "odsiewania", bo nagle wychodzi ci, że twój pomysł można zaaranżować na przykład na trzy sposoby, po drodze znajdujesz czwarty, jak dojdą do tego zmienne i kombinowanie to wychodzi kilka nieprzespanych nocy nad jednym skryptem. Prosta scena z CCC (która i tak czasem się zacina :( ) miała chyba ze trzy moje interpretacje w postaci zestawów skryptów, a działał tylko jeden, a i to nie jest idealna wersja. Wydedukowanie finalnego sposobu na to, co chcę przedstawić zajęło mi 4 długie wieczory.

Stąd nie dziwię się, że ludzie uciekają do DarkModa, bo Dromed był bardziej "dla każdego", ale Radiant też nie jest dla każdego, mi się łatwiej pracuje pod Uedami maści wszelakiej. Zobaczymy ile panowie z DM zdążą zrobić i na kiedy, najwyżej z Habitem będziemy tłuc wtedy w Bioshocka i do niego robić poziomy (o ile nam na to pozwolą, ale IG zazwyczaj wypuszcza edytor do swoich gier), albo hobbystycznie mapki do UT 2007 :)
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Jaki edytor uzywacie?

Post autor: Juliusz »

Mnie tam obecność sceptyków czy nawet przeciwników Dark Moda nie przeszkadza, a nawet dziwiłbym się, gdyby takowych nie było... W końcu się jeszcze taki nie nardził, co by każdemu dogodził.
Aczkolwiek zaspokoiłbyś Habit moją ciekawość, gdybyś nieco rozwinął tą myśl:
Co więcej widzę coś co wpływa bardzo negatywnie na przyszłość całej społeczności...
Habit pisze:Należy pamiętać, że świat TDM w przeciwieństwie do T2x nie będzie tożsamy ze światem serii Thief.
Moim zdaniem i tak jest bardziej, niż ja bym oczekiwał. Ja osobiście nie zamierzam tworzyć misji w świecie Thiefa (tak samo, jak i nie robiłem tego na silniku Thiefa 2), a więc każde poluźnienie powiązań ze starym, znanym nam światem jest dla mnie plusem. Uważam, że da to większą swobodę, bo łatwiej będzie wykreować własny świat, bez owej thiefowej spuścizny. To są oczywiście osobiste preferencje i nie każdemu musi to odpowiadać.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Jaki edytor uzywacie?

Post autor: peter_spy »

Wydaje mi się, że Habit miał na myśli ewentualny rozłam, który nastąpi wśród użytkowników Dromeda/T3eda. Coś w stylu do zamieszania, jakie wprowadził New Horizon gdy "wydał" własny wariant T3eda.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Jaki edytor uzywacie?

Post autor: Juliusz »

Judith pisze:póki co mapy z filmiku pokazują, że większość mapperów siedzi jeszcze w dawnych czasach: proste sześciany, prostopadłościany, jedna tekstura machnięta na jedną ścianę, wstawić trochę przedmiotów i koniec.
Masz rację (choć nie do końca, bo - powtarzam - to nie są lokacje reprezentacyjne - powstały już lepsze też), ale weź pod uwagę, że Dark Mod jest ciągle w produkcji i właściwie wszystkie mapki mają charakter testowy. Mógłbyś je porównywać do T:DS z czasu produkcji, kiedy jeszcze cały silnik nie był napisany, a nie porównuj do skończonych gier.

A co do samego T3eda - zobaczcie sami, jak długo wytrzymał Komag a dark enginem, a jak długo z T3edem.... Ten silnik nie ma dużych perspektyw na rozbudowę. Nie ma najmniejszych szans na wydanie kodu źródłowego, natomiast takowy ukaże się do doom engina. I póki co Dark Mod ma rosnące poparcie, a T3ed - słabnące...
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Jaki edytor uzywacie?

Post autor: peter_spy »

Nie wiem skąd twój optymizm, że kod źródłowy do DIII zostanie rychło wydany. To wciąż nowy silnik ID Software, a oni zawsze długo trzymają takie rzeczy, bo zarabiają na licencjach. DIII daje się świetnie modyfikować, dopieszczać i upiększać, dlatego panowie z ID jeszcze długo będą trzepać kasę na licencjach, tak jak to robili z Quake III, którego kod wydali chyba dopiero w tamtym roku. Co do poparcia owszem T3 ma niewielkie, ale nie dyskutujmy o poparciu dla DM, bo to popracie czysto hipotetyczne. Poczekajmy aż go wydadzą i co wtedy powie społeczność Thiefa, wtedy to będzie poparcie lub jego brak. Na ten moment to spekulacja, poklepywanie sie po plecach i entuzjazm grona wtajeminiczonych maperów, a nie całego środowiska.

Edit: to jeszcze jedno pytanie - jak lokacje nie sa reprezentacyjne, to po kiego ktoś je umieszcza w zwiastunie? Zwiastuny chyba są po to, żeby były reprezentacyjne, oszałamiające, zachwycające, etc.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Jaki edytor uzywacie?

Post autor: Juliusz »

Judith pisze:Nie wiem skąd twój optymizm, że kod źródłowy do DIII zostanie rychło wydany...
Wydaje mi się bardzo mocno, że zapowiedziano już przybliżoną datę wydania kodu źródłowego. Ale upewnię się na wszelki wypadek.
A tak nawiasem mówiąc - silnik Quake'a 4 był już ulepszony, a więc wydaje mi się, że przy dzisiejszym tempie, w jakim silniki się rozwijają oraz biorąc pod uwagę "pro modową" filozofię ID Software, wcale mnie to nie dziwi.
to jeszcze jedno pytanie - jak lokacje nie sa reprezentacyjne, to po kiego ktoś je umieszcza w zwiastunie? Zwiastuny chyba są po to, żeby były reprezentacyjne, oszałamiające, zachwycające, etc.
Były reprezentacyjne na koniec zeszłego roku. Już to było pisane - zwiastun miał się ukazać na Gwiazdkę 2005, ale jeden gościu (nie będę wyminiał ksywki) dał d..y i przez kilka miesięcy prae nad filmikiem były skrzętnie tuszowaną fikcją... Tylko nie pytaj mnie proszę, dlaczego w takim razie nie nakręcili nowych materiałów...
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Jaki edytor uzywacie?

Post autor: peter_spy »

Oki, ale Quake 4 i Prey to w dalszym ciągu ulepszony silnik DIII. Wydaje mi się, że panowie z ID są przygotowani na ulepszanie silnika, jest ogromna różnica pomiędzy Q3 a takim RTCW, zarówno jeśli chodzi o czas wydania jak i fajerwerki technologiczne. No chyba że Carmack ma w zanadrzu jeszcze coś lepszego, ale wydaje mi się że nawet UT 2007 i panowie rzucający terminem next-gen na lewo i prawo nie są w stanie mu zagrozić. Znowu panowie coś dopiszą, dadzą lepsze tekstury i zapytają kto chce licencję :)
Były reprezentacyjne na koniec zeszłego roku
No.. nie bardzo. Jakby film wyszedł przed pojawieniem się Thievery to pewnie by mnie tu ruszyło. Ale wyszedł na długo po tym projekcie. Rozumiem że grupa chciała dać coś na szybko, żeby nie trzymać ludzi w niepewnosci, ale ten zwiastun jest po prostu cienki (poza intrem i napisami, które wyszły bardzo klimatycznie)
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Jaki edytor uzywacie?

Post autor: Juliusz »

OK, zweryfikowałem nieco swoje informacje - faktycznie rok to trochę mało... Mówią o 4 do 5 latach po wydaniu gry... W każdym razie prędzej czy później się ukaże. A np. silnik fizyczny ponoć jest częścią SDK i można go wymienić/ulepszyć już dzisiaj.
W każdym razie nie ulega wątpliwości, że i bez kodu źródłowego i tak można dużo z tym silnikiem zdziałać.

"Były reprezentacyjne" - miałem na myśli pokazujące możliwości moda na tamten czas, a nie szokujące i powalające na tle innych gier. Póki co Dark Mod mnie na dzień dzisiejszy też nie powala, ale wierzę, że jest w stanie, bo patrzę przez pryzmat potencjału, a nie tego, co do tej pory się ukazało. Oczywiście to, na ile ten potencjał zostanie wykorzystany zależy od ludzi z zapałem. No, a sceptycy też są potrzebni, bo pokazują, gdzie i co jeszcze nie styka... :)
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Jaki edytor uzywacie?

Post autor: peter_spy »

Zróbcie panowie jakiś klimatyczny trailer, bo wszyscy wiemy że Radiant ma potencjał, teraz chodzi o jego egzemplifikację ;) Niech następony zwiastun będzie wyglądał lepiej niż T3 :)
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Jaki edytor uzywacie?

Post autor: Abru »

Judith pisze:To mam prośbę, jak znajdziesz sposób na "malowanie teksturami" w tej wersji maxa, to byłbym wdzięczny. Mam mnóstwo SM, które robią za drogi, wzgórza i doliny, a jest na nich tylko jedna tekstuta - zieleń. Fajnie by było gdyby mozna było dać jeszcze jakąś teksturę ścieżki biegnąca tu i tam...
Pierwsze, co należałoby w takim wypadku zrobić to 2 dość dobrej jakości powtarzalne tekstury trawy i ścieżki (2048x2048). Następnie tworzymy model terenu, dzielimy go, mapujemy itp. Chyba najlepiej będzie Judith, jeśli przygotuje dla ciebie przykładowy teren i tekstury wraz z opisem poszczególnych czynności tak abyś miał jasność jak to się w rzeczywistości robi... kontakt najlepiej mailem. :)
Juliusz pisze:Mnie tam obecność sceptyków czy nawet przeciwników Dark Moda nie przeszkadza, a nawet dziwiłbym się, gdyby takowych nie było... W końcu się jeszcze taki nie nardził, co by każdemu dogodził.
Na szczęście nie zaliczam się do przeciwników TDM. Zawsze staram się bardzo racjonalnie rozważać pewne kwestie. Nie ulegam emocjom, nie widzę też sensu w tym, aby jakikolwiek program komputerowy darzyć nienawiścią. ;)
Bardzo mnie cieszy, że znalazła się grupa osób, która wspólnie tworzy taki projekt jak TDM.
Juliusz pisze:Ja osobiście nie zamierzam tworzyć misji w świecie Thiefa (tak samo, jak i nie robiłem tego na silniku Thiefa 2), a więc każde poluźnienie powiązań ze starym, znanym nam światem jest dla mnie plusem. Uważam, że da to większą swobodę, bo łatwiej będzie wykreować własny świat, bez owej thiefowej spuścizny. To są oczywiście osobiste preferencje i nie każdemu musi to odpowiadać.
Myślę, że nie odpowiada to 99,99 % społeczności fanów twórczości LGS. Na pewno każdy wolałby ujrzeć jednak prawdziwego burricka, młotodzierżce, strażnika aniżeli ich mniej lub bardziej doskonałe substytuty. :)
Juliusz pisze:Uważam, że da to większą swobodę, bo łatwiej będzie wykreować własny świat, bez owej thiefowej spuścizny.
Thiefowa spuścizna na szczęście daje pewne gotowe wzorce i schematy dzięki czemu nie trzeba się aż tak bardzo męczyć nad wieloma aspektami misji (np. fabułą, architektura). Wolność wbrew pozorom potrafi również "ograniczać" czego dowodem są chociażby limity w konkursach Komaga.
Juliusz pisze:A co do samego T3eda - zobaczcie sami, jak długo wytrzymał Komag a dark enginem, a jak długo z T3edem....
Gdyby Komag był dla mnie jakimś autorytetem może bym się przejął. :roll:

Bardziej interesuje mnie to, że członek ekipy Bioshock tworzy fanmisje w T3Ed... ;)
Juliusz pisze:Ten silnik nie ma dużych perspektyw na rozbudowę. Nie ma najmniejszych szans na wydanie kodu źródłowego, natomiast takowy ukaże się do doom engina. I póki co Dark Mod ma rosnące poparcie, a T3ed - słabnące...
Jakby jedynym celem istnienia silnika czy edytora do gry była jego rozbudowa. Przypominam edytor służy do tworzenia misji, najlepiej zgodnych z duchem spuścizny LGS. A tej funkcji jak na razie Doom3Ed nie posiada i zapewne posiadać długo nie będzie - jeśli w ogóle, bo to wciąż zagadka. T3Ed natomiast istnieje i daje możliwość produkcji misji. Po co więc porzucać coś, co jest już gotowe (choć nie do końca, prace nad poszerzaniem możliwości wciąż trwają) na rzecz czegoś, co:

a) prawdopodobnie ukaże się za 2 lata
b) prawdopodobnie będzie dobrej jakości
c) prawdopodobnie będzie grywalne
d) prawdopodobnie zaspokoi oczekiwania fanów serii Thief
e) prawdopodobnie... i tak dalej... i tak dalej...

Musiałbym być naiwny, aby sądzić, że za kilka lat Doom3 będzie prezentował się tak samo dobrze i będzie wzbudzał podobne emocje. I co gorsza, czas działa na jego niekorzyść...
Ciągle słyszę, że należy promować The Dark Mod, ale czy on już przypadkiem wystarczająco mocno się nie wypromował?... kosztem T3Eda. Nie zamierzam opisywać czyja to zasługa...

Poza tym ciągle mówi się: "The Dark Mod ukaże się za 2 lata" tyle, że ja słyszę to już od ponad roku... jak widać data premiery jest bardzo płynna, po prostu 2 lata, za rok pewnie usłyszymy to samo ;)

[ Dodano: Pią 21 Lip, 2006 14:31 ]
OK, zweryfikowałem nieco swoje informacje - faktycznie rok to trochę mało... Mówią o 4 do 5 latach po wydaniu gry... W każdym razie prędzej czy później się ukaże. A np. silnik fizyczny ponoć jest częścią SDK i można go wymienić/ulepszyć już dzisiaj.
Dodam tylko, że między ukazaniem się kodu a jego faktycznym wykorzystaniem istnieje poważna różnica. Nikt nam nie da gwarancji, że ekipie za kilka lat będzie się chciało ruszyć palcem w celu poprawy jakości generowanej grafiki w TDM... :)

[ Dodano: Pią 21 Lip, 2006 14:22 ]
Judith pisze:Zróbcie panowie jakiś klimatyczny trailer, bo wszyscy wiemy że Radiant ma potencjał, teraz chodzi o jego egzemplifikację ;) Niech następony zwiastun będzie wyglądał lepiej niż T3 :)
:ok :-)

Pozdrawiam,
Habit
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Jaki edytor uzywacie?

Post autor: peter_spy »

Hmm... W sumie krytyka środowiska Thiefa wystosowana przez Habita jest zasadna. T3Ed jest do tej pory jak wielka nieodkryta wyspa, naprawdę jest przy nim co robić - choćby wspomniane wcześniej skrypty to zabawa w eksperymentowanie i opisywanie przez wiele miesięcy, z dromedem może było inaczej?

Ogólnie, jak dla mnie środowisko zareagowało mocno histerycznie. Wyszło Evicted, poszła wieść o "strasznych" ograniczeniach obiektów w edytorze (histeria dodatkowo podsycana przez autorytety w dziedzinie FM), wcześniej problemy z działaniem map i trudności przy takich rzeczach jak wytyczne oraz poziom trudności - i już, to wystarczyło żeby większość dromedowców wypięła się na T3eda, zamiast się uspokoić i chwilę pomyśleć, a potem spróbować wspólną pracą wycisnąć z tego edytora jak najwięcej się da, a dopiero potem powiedzieć: T3ed sucks, le's go somewhere else!

Owszem edytor jak każdy, ma swoje ograniczenia, ale naprawdę można z niego wycisnąć bardzo dużo, tylko trzeba chcieć. A są tacy ludzie jak Ziemanskye, Ratanako, Shadowspawn, Poterr, Str8G8 i jeszcze paru innych, którzy siedzą dłubią i są tego efekty. Jest już pierwsza przymiarka do wody, strzał z liną, a niedługo powinniśmy dostać w swoje łapki narzędzie do "odchudzania" plików *.ibt Na szczeście ci ludzie robią to głównie dla własnej satysfakcji i nie przejmują się tym gdzie idzie ogół, inaczej rzeczywiście T3ed odszedłby w zapomnienie...


Offtopic - Habit, chyba tak będzie najlepiej :)
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Jaki edytor uzywacie?

Post autor: Juliusz »

Cieszę się, że T3ed żyje i ma swoje grono zagorzałych zwolenników. Sam w końcu czekałem na ten edytor, podpisywałem się pod petycą i wysyłałem własnoręcznie sklecany list do Eidosu czy gdzie tam. Tyle że są 2 fakty - brak wody i strzały linowej (wiem, prace trwają i może się nawet za jakiś czas uda je jakoś zrobić). Fakty te poważnie ograniczają pole możliwości przy obmyślaniu fabuły i rozgrywki (no, zawsze można okroić pomysły...).

Ale nie zapominajmy, że Dark Mod nie powstał jako konkurencja dla T3eda. Prace nad nim ruszyły jak nie było nadziei na edytor do Thiefa, a nawet gdyby takowy miał się pojawić, to brakowało właśnie m.in elementów wyżej wspomnianych. Nie siedzę aż tak w temacie i nie wiem, na ile New Horizon namieszał w środowisku, ale ja osobiście nie widzę w Dark Modzie owej siły destrukcyjnej.

I skoro świat Thiefa dla ludzi jest taki ważny to może właśnie lepiej, że społeczność będzie miała wybór. Jedni będą woleli świat Thiefa, inni wodę, jedni burricki, a inni strzały z liną. Jedni wolą pracę w UnrealEdzie, a inni w Radiancie. Cieszmy się z możliwości wyboru, bo kiedyś był tylko jeden Dromed i (znam to również z własnego doświadczenia) na przemian się go przeklinało i wracało... bo nie było wyboru.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Jaki edytor uzywacie?

Post autor: peter_spy »

Wszystko to kwestia podejścia. Moim zdaniem byłoby lepiej, żeby siły twórcze poszły w jednym kierunku, gdyby twórcy DM połączyli siły z wspomnianymi przeze mnie ludźmi to już dawno mielibyśmy świetną wodę, burricki i strzały z liną. A tak trzech, czterech ludzi dłubie i raz na trzy miesiace jest komunikat że coś się wreszcie daje zrobić. W tym momencie "demokracja" prędzej oznacza rozłam i zagubienie, niż swobodę wyboru. Poza tym dlatego, że nie było innego edytora to w dromedzie powstały takie genialne rzeczy. Na początku był płacz i zgrzytanie zębów, a potem podejście typu: "nie będzie mi głupia maszyna wmawiała, że czegoś się nie da zrobić" - tego zabrakło przy T3edzie. Histeria i tchórzostwo zamiast determinacji i woli walki.

Nie przeczę, że z DM wyjdzie kiedyś cos dobrego, ale patrzac na zaawansowanie prac i poziom prezentowany w trailerze obawiam się, że wszystko stanie się o wiele za późno. Prędzej Irrational Games wyda coś w stylu Thief: The Next Generation i na pewno da do tego edytor :-D
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Jaki edytor uzywacie?

Post autor: Juliusz »

Judith pisze:A tak trzech, czterech ludzi dłubie i raz na trzy miesiace jest komunikat że coś się wreszcie daje zrobić.
Tak to wygląda z zewnątrz, ale wierz mi - regularnie pracuje więcej osób. (a i updaty są częstsze). Sęk w tym, że jest to projekt hobbystyczny i każdy ma na głowie swoje życie oprócz tego.
Judith pisze:Nie przeczę, że z DM wyjdzie kiedyś cos dobrego, ale patrzac na zaawansowanie prac i poziom prezentowany w trailerze obawiam się, że wszystko stanie się o wiele za późno. Prędzej Irrational Games wyda coś w stylu Thief: The Next Generation i na pewno da do tego edytor
Masz rację - może się zdarzyć, że DM wyjdzie później niż byśmy się spodziewali, ale może też być tak, że żadna inna thiefowa gra się nie ukaże i Dark Mod świetnie wypełni tą lukę.
Judith pisze:gdyby twórcy DM połączyli siły z wspomnianymi przeze mnie ludźmi to już dawno mielibyśmy świetną wodę, burricki i strzały z liną.
Jeśli ich brak wynika z ograniczenia silnika, to nawet talent nie pomoże... (ale może się mylę)
Judith pisze:Poza tym dlatego, że nie było innego edytora to w dromedzie powstały takie genialne rzeczy. Na początku był płacz i zgrzytanie zębów, a potem podejście typu: "nie będzie mi głupia maszyna wmawiała, że czegoś się nie da zrobić" - tego zabrakło przy T3edzie. Histeria i tchórzostwo zamiast determinacji i woli walki.
OK, tylko że Dromed był pierwszy i nie zniknął wraz z pojawieniem się T3eda. To, że część ludzi została przy Dromedzie, zamiast przesiąść się na T3eda ma swoje racjonalne uzasadnienia (wspominane już przeze mnie wcześniej), a nie tylko uprzedzenia.
Tak więc T3ed miał trudniejszą sytuację niż miał Dromed (nikt by nie marudził na T3eda, gdyby to on był pierwszy), ale takie same trudności będzie miał Dark Mod, który będzie również kolejnym edytorem i będzie miał poprzeczkę podniesioną wysoko.

No, ale nic - reprezentujemy bardzo różne podejścia do sprawy. Ja mam świadomość, że DM nie jest tak pewny, jak istniejący już T3ed, ale podoba mi się idea, dlatego postanowiłem dołożyć do niej własną cegiełkę niż siedzieć i czekać z założonymi rękoma.
ODPOWIEDZ