[T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Ozi
Młotodzierżca
Posty: 854
Rejestracja: 25 października 2003, 21:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

[T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Post autor: Ozi »

Jak w temacie. Szukam materiału idącego za przykładem Flesh Works. Niestety akcji jakie można podejmować jest znacznie więcej niż tych na Flesh Works opisanych.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Post autor: peter_spy »

Niestety, T3ed community jest biedne, bo większość ludzi uciekła do Dark Moda, albo zrezygnowała... Ale spróbuj założyc temat tu: http://www.ttlg.com/forums/forumdisplay ... e=10&f=138

Na pewno jedna czy dwie osoby bedą znały odpowiedź na twoje pytanie (np. Ascottk, czy Glasswolf)
Awatar użytkownika
Ozi
Młotodzierżca
Posty: 854
Rejestracja: 25 października 2003, 21:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Post autor: Ozi »

Szkoda, że nie ma nigdzie mikrokoencyklopedii "skryptowania" w T3Edzie :) Na pewno skorzystam z pomocy na TTLG. Dzięki :)
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Post autor: Dziarsky »

Skrobiesz coś po cichu Ozi w T3EDzie tak ? 8-)
Bawisz się czy masz zamiar wypuścić misję ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Ozi
Młotodzierżca
Posty: 854
Rejestracja: 25 października 2003, 21:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Post autor: Ozi »

Póki co bawię się. Mam jednak pomysł na fanmisję i poważne chęci, by go zrealizować :) , tylko... nie wiem na ile mi się to uda... i to ze względu na możliwości edytora i ze względu na moje zdolności :). Tak właściwie nigdy wcześniej nie używałem żadnego edytora, za wyjątkiem dwóch wcześniejszych podejść do T3Eda właśnie. Wtedy nie miałem pomysłu na FM a bez tego, nie ma po co zasiadać do zabawy edytorem jakimkolwiek.
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Post autor: Dziarsky »

Ozi pisze:Wtedy nie miałem pomysłu na FM a bez tego, nie ma po co zasiadać do zabawy edytorem jakimkolwiek.
Najlepiej realizować koncepcje w małych porcjach.
Np. cześć terenu jak piwnice, ulicę, rezydencja itp. ćwiczyć w osobnych mini-mapkach. Nie mając wprawy w szybkim tworzeniu świata robienie wszystkiego na raz może skończyć się katastrofą. Ćwiczenie skryptów, mechaniki itp. też warto zrobić w oddzielnych plikach.
Przenoszenie wszystkiego do jednej właściwej mapy a później rozwijanie tego nie powinno stanowić problemu.

Jak na razie porcjuję sobie od czasu do czasu sposoby tworzenia lokacji w radiancie :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Post autor: Abru »

Ozi pisze:Jak w temacie. Szukam materiału idącego za przykładem Flesh Works. Niestety akcji jakie można podejmować jest znacznie więcej niż tych na Flesh Works opisanych.
Istnieją dwie wersje FleshWorks. Spróbuj tutaj:

http://ttlg.com/wiki/index.php?title=Mi ... _Scripting
Judith pisze:Niestety, T3ed community jest biedne, bo większość ludzi uciekła do Dark Moda, albo zrezygnowała...
Kilka misji nadal pozostaje w produkcji więc chyba nie jest aż tak źle. Wszystko w naszych rękach... :)

Pozdrawiam,
Habit
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Post autor: peter_spy »

Ach, tak, nadciagneła nowa fala budowniczych, w niej cała nadzieja :)
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Post autor: Abru »

ehh tam. Mam nadzieję, że będzie to fala budowniczych a nie eksperymentatorów w stylu Ascottka. :)
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Post autor: Juliusz »

Mam nadzieję, że będzie to fala budowniczych a nie eksperymentatorów w stylu Ascottka. Smile
Ascottk faktycznie nie jest dobrym mapperem. Ma bardzo techniczny łeb, ale w dziedzinie projektowania gier to się jak najbardziej przydaje.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Post autor: peter_spy »

Acott w ogóle coś zrobił w całości? ;) Tym niemniej co bym go nie zapytał odnośnie mechaniki skryptów w TDS, to praktycznie zawsze miał gotową odpowiedź :)

Btw. szkoda że nikomu nie udało się wymusić vertex blendingu na static meshach, przez to odpada robienie misji typu outdoor, w tym również mojej...
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Post autor: Dziarsky »

Judith pisze:Btw. szkoda że nikomu nie udało się wymusić vertex blendingu na static meshach, przez to odpada robienie misji typu outdoor, w tym również mojej...
Chodzi ci o przenikanie textur w stylu "trawa w ziemię" ?
Obrazek
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Post autor: peter_spy »

Tak, w 3dsmax 5.1 jest taka opcja, ale nie udało mi się tego wykorzystać w T3edzie, mozna co prawda dowolnie teksturować osobne powierzchnie SM, ale wtedy wszystko strasznie się odcina i wygląda beznadziejnie...
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Post autor: Dziarsky »

StaticMeshe ogólnie są osobliwe bo w grach quakopodobnych model to model i nic z nim się nie da zrobić, także texturować. Skoro w t3edzie da się nanieść texturę na mesha to może tak samo jak dla powierzchni można i na modelu zrobić blend ?
Obrazek
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Post autor: peter_spy »

Dziarsky - w innych grach na silniku Unreal da sie z powodzeniem stosować vertex blending, tak jak choćby w tym przykładzie: http://phalanx.planetunreal.gamespy.com ... l_sae2.htm

Zwłaszcza że jaskiń nie wymodelujesz za pomocą Terrain Editora, nawet jeśli takowy jest zaimplementowany. Jak wiesz w T3 edzie nie ma nawet tego, więc w przypadku misji "leśnych" pozostaje póki co obłożenie podłoża jedną teksturą, co wygląda dośc mizernie. Chyba, że jest jeszcze jakiś sposób.
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Post autor: Dziarsky »

Judith pisze:Dziarsky - w innych grach na silniku Unreal da sie z powodzeniem stosować vertex blending,
Chodziło mi o osobliwość gier Unrealowych ogólnie co do texturowania "modeli" właśnie.

Jak wygląda vertex brushy w t3ed ? Nadaje się to na teren ?

Jeśli nie to może połączyć brushe z meshami tak by tylko w miejscach brushy robić blend. Zawsze to lepsze niż nic. Np. taka droga w lesie była by brushem (blend ziemi i trawy) a dalej były by już meshe (tylko trawa).
Ostatnio zmieniony 08 listopada 2006, 13:49 przez Dziarsky, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Post autor: peter_spy »

No właśnie rzecz w tym, że w ogóle tego nie ma, albo ja nie umiem tego wymusić...

Jedyne co potrafię to skorzystać z wielu tekstur na jednym static meshu, ale wtedy granica pomiędzy teksturami zawsze jest wyraźna.

Myslałem jeszcze o jednym - zrobic własną dużą teksturę terenu, zaplanować co gdzie jest od razu i namalować w jakims programie graficznym drogę, wzniesienia itd, z odpowiednimi teksturami i efektem przejścia, a potem przenieść to do 3dsmaxa i wymodelować, a następnie wyeksportować.

Pytanie czy T3ed obsłuży tekstury wielkości np. 2048 x 2048 i jak to się będzie miało do wydajności...
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Post autor: Dziarsky »

Judith pisze:Pytanie czy T3ed obsłuży tekstury wielkości np. 2048 x 2048 i jak to się będzie miało do wydajności...
Wydaje mi się nawet, że musiałbyś użyć 2, 3x większej textury by zachować rozsądną ostrosć na jakimś większym terenie mesha.
Mogę się jedynie odnieść do silnika Doom3, który sam w sobie obsługi duużych textur nie miał i team ET:QW przygotowujący grę zmodyfikował grę by było to możliwe. Inna sprawa, że tam chodzi o prawdziwy rozmach, czyli jedną texturę na cały teren mapy.
Możesz spróbować. Stwórz jedną ale ogromną texturę 2048x i bez bajerów (blend itp.) tylko nanieś to na jakiś całkiem spory wymodelowany teren. Wstaw tych modeli kilka na mapę i zobacz jak to się zachowuje.
Obrazek
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Post autor: peter_spy »

Dziarsky pisze:Możesz spróbować. Stwórz jedną ale ogromną texturę 2048x i bez bajerów (blend itp.) tylko nanieś to na jakiś całkiem spory wymodelowany teren. Wstaw tych modeli kilka na mapę i zobacz jak to się zachowuje.
Heh, żebym tylko miał kiedy :) Proponuję, żeby ktoś z szanownych forumowiczów to przetestował, na pewno osiągnie jakies wyniki szybciej ode mnie :) W tej chwli nie mam nawet narzędzi do sprawdzenia tej metody...
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Post autor: Dziarsky »

Nie znam się na 3dmaxie. jak na razie wychodzę z założenia, że do robienia misji jest tylko edytor ;).
Jeśli kiedyś zmusi mnie do tego sytuacja to sięgnę po dodatkowe aplikacje.
Obrazek
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Post autor: peter_spy »

Bo do misji miejskich z powodzeniem wystarczy edytor i naturalnie parę dobrych pomysłów :)
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Post autor: Dziarsky »

Judith pisze:Bo do misji miejskich z powodzeniem wystarczy edytor i naturalnie parę dobrych pomysłów Smile
Może i faktycnzie t3ed daje nam w zasadzie tylko to co zostało zrobione na potrzeby gry ale jest tego na tyle dużo, że można zrobić wiele ciekawych lokacji. Mnie osobiście nie chciało się szukać meshy bo przeglądarka jest mało intuicyjna ale ktoś kto ma to rozpykane na bank zmontuje co nieco.
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Post autor: Juliusz »

Judith - a próbowałeś kombinować coś w stylu - jeden static mesh - teren pokryty teksturą trawy, a nad nim kolejny, niezauważalnie podniesiony, model samych dróg z maską alpha po brzegach, żeby piasek płynnie zanikał w trawie? (oczywiście nie musiałby to być płynny gradient, a jakaś struktura kęp trawy itp.). Nie wiem, jak by to działało na skrzyżowaniach i rozwidleniach dróg oraz jak by się prezentowła kwestia rozpoznawania odgłosów podłoża...
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Post autor: peter_spy »

Prawdę mówiąc od dawna nie próbowałem już niczego :) Jak się skończy zawierucha remontowo-przeprowadzkowa, to pewnie znowu zasiądę do 3d editingu, ale jak znam zycie to nie nastąpi wczesniej niż w nowym roku...
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.

Post autor: peter_spy »

Dziarsky, a propos, udało mi się uzyskać coś zastępczego:

Obrazek
ODPOWIEDZ