[T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.
Moderator: peter_spy
[T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.
Jak w temacie. Szukam materiału idącego za przykładem Flesh Works. Niestety akcji jakie można podejmować jest znacznie więcej niż tych na Flesh Works opisanych.
Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.
Niestety, T3ed community jest biedne, bo większość ludzi uciekła do Dark Moda, albo zrezygnowała... Ale spróbuj założyc temat tu: http://www.ttlg.com/forums/forumdisplay ... e=10&f=138
Na pewno jedna czy dwie osoby bedą znały odpowiedź na twoje pytanie (np. Ascottk, czy Glasswolf)
Na pewno jedna czy dwie osoby bedą znały odpowiedź na twoje pytanie (np. Ascottk, czy Glasswolf)
Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.
Szkoda, że nie ma nigdzie mikrokoencyklopedii "skryptowania" w T3Edzie Na pewno skorzystam z pomocy na TTLG. Dzięki
Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.
Skrobiesz coś po cichu Ozi w T3EDzie tak ?
Bawisz się czy masz zamiar wypuścić misję ?
Bawisz się czy masz zamiar wypuścić misję ?
Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.
Póki co bawię się. Mam jednak pomysł na fanmisję i poważne chęci, by go zrealizować , tylko... nie wiem na ile mi się to uda... i to ze względu na możliwości edytora i ze względu na moje zdolności . Tak właściwie nigdy wcześniej nie używałem żadnego edytora, za wyjątkiem dwóch wcześniejszych podejść do T3Eda właśnie. Wtedy nie miałem pomysłu na FM a bez tego, nie ma po co zasiadać do zabawy edytorem jakimkolwiek.
Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.
Najlepiej realizować koncepcje w małych porcjach.Ozi pisze:Wtedy nie miałem pomysłu na FM a bez tego, nie ma po co zasiadać do zabawy edytorem jakimkolwiek.
Np. cześć terenu jak piwnice, ulicę, rezydencja itp. ćwiczyć w osobnych mini-mapkach. Nie mając wprawy w szybkim tworzeniu świata robienie wszystkiego na raz może skończyć się katastrofą. Ćwiczenie skryptów, mechaniki itp. też warto zrobić w oddzielnych plikach.
Przenoszenie wszystkiego do jednej właściwej mapy a później rozwijanie tego nie powinno stanowić problemu.
Jak na razie porcjuję sobie od czasu do czasu sposoby tworzenia lokacji w radiancie
Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.
Istnieją dwie wersje FleshWorks. Spróbuj tutaj:Ozi pisze:Jak w temacie. Szukam materiału idącego za przykładem Flesh Works. Niestety akcji jakie można podejmować jest znacznie więcej niż tych na Flesh Works opisanych.
http://ttlg.com/wiki/index.php?title=Mi ... _Scripting
Kilka misji nadal pozostaje w produkcji więc chyba nie jest aż tak źle. Wszystko w naszych rękach...Judith pisze:Niestety, T3ed community jest biedne, bo większość ludzi uciekła do Dark Moda, albo zrezygnowała...
Pozdrawiam,
Habit
Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.
Ach, tak, nadciagneła nowa fala budowniczych, w niej cała nadzieja
Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.
ehh tam. Mam nadzieję, że będzie to fala budowniczych a nie eksperymentatorów w stylu Ascottka.
Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.
Ascottk faktycznie nie jest dobrym mapperem. Ma bardzo techniczny łeb, ale w dziedzinie projektowania gier to się jak najbardziej przydaje.Mam nadzieję, że będzie to fala budowniczych a nie eksperymentatorów w stylu Ascottka. Smile
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.
Acott w ogóle coś zrobił w całości? Tym niemniej co bym go nie zapytał odnośnie mechaniki skryptów w TDS, to praktycznie zawsze miał gotową odpowiedź
Btw. szkoda że nikomu nie udało się wymusić vertex blendingu na static meshach, przez to odpada robienie misji typu outdoor, w tym również mojej...
Btw. szkoda że nikomu nie udało się wymusić vertex blendingu na static meshach, przez to odpada robienie misji typu outdoor, w tym również mojej...
Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.
Chodzi ci o przenikanie textur w stylu "trawa w ziemię" ?Judith pisze:Btw. szkoda że nikomu nie udało się wymusić vertex blendingu na static meshach, przez to odpada robienie misji typu outdoor, w tym również mojej...
Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.
Tak, w 3dsmax 5.1 jest taka opcja, ale nie udało mi się tego wykorzystać w T3edzie, mozna co prawda dowolnie teksturować osobne powierzchnie SM, ale wtedy wszystko strasznie się odcina i wygląda beznadziejnie...
Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.
StaticMeshe ogólnie są osobliwe bo w grach quakopodobnych model to model i nic z nim się nie da zrobić, także texturować. Skoro w t3edzie da się nanieść texturę na mesha to może tak samo jak dla powierzchni można i na modelu zrobić blend ?
Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.
Dziarsky - w innych grach na silniku Unreal da sie z powodzeniem stosować vertex blending, tak jak choćby w tym przykładzie: http://phalanx.planetunreal.gamespy.com ... l_sae2.htm
Zwłaszcza że jaskiń nie wymodelujesz za pomocą Terrain Editora, nawet jeśli takowy jest zaimplementowany. Jak wiesz w T3 edzie nie ma nawet tego, więc w przypadku misji "leśnych" pozostaje póki co obłożenie podłoża jedną teksturą, co wygląda dośc mizernie. Chyba, że jest jeszcze jakiś sposób.
Zwłaszcza że jaskiń nie wymodelujesz za pomocą Terrain Editora, nawet jeśli takowy jest zaimplementowany. Jak wiesz w T3 edzie nie ma nawet tego, więc w przypadku misji "leśnych" pozostaje póki co obłożenie podłoża jedną teksturą, co wygląda dośc mizernie. Chyba, że jest jeszcze jakiś sposób.
Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.
Chodziło mi o osobliwość gier Unrealowych ogólnie co do texturowania "modeli" właśnie.Judith pisze:Dziarsky - w innych grach na silniku Unreal da sie z powodzeniem stosować vertex blending,
Jak wygląda vertex brushy w t3ed ? Nadaje się to na teren ?
Jeśli nie to może połączyć brushe z meshami tak by tylko w miejscach brushy robić blend. Zawsze to lepsze niż nic. Np. taka droga w lesie była by brushem (blend ziemi i trawy) a dalej były by już meshe (tylko trawa).
Ostatnio zmieniony 08 listopada 2006, 13:49 przez Dziarsky, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.
No właśnie rzecz w tym, że w ogóle tego nie ma, albo ja nie umiem tego wymusić...
Jedyne co potrafię to skorzystać z wielu tekstur na jednym static meshu, ale wtedy granica pomiędzy teksturami zawsze jest wyraźna.
Myslałem jeszcze o jednym - zrobic własną dużą teksturę terenu, zaplanować co gdzie jest od razu i namalować w jakims programie graficznym drogę, wzniesienia itd, z odpowiednimi teksturami i efektem przejścia, a potem przenieść to do 3dsmaxa i wymodelować, a następnie wyeksportować.
Pytanie czy T3ed obsłuży tekstury wielkości np. 2048 x 2048 i jak to się będzie miało do wydajności...
Jedyne co potrafię to skorzystać z wielu tekstur na jednym static meshu, ale wtedy granica pomiędzy teksturami zawsze jest wyraźna.
Myslałem jeszcze o jednym - zrobic własną dużą teksturę terenu, zaplanować co gdzie jest od razu i namalować w jakims programie graficznym drogę, wzniesienia itd, z odpowiednimi teksturami i efektem przejścia, a potem przenieść to do 3dsmaxa i wymodelować, a następnie wyeksportować.
Pytanie czy T3ed obsłuży tekstury wielkości np. 2048 x 2048 i jak to się będzie miało do wydajności...
Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.
Wydaje mi się nawet, że musiałbyś użyć 2, 3x większej textury by zachować rozsądną ostrosć na jakimś większym terenie mesha.Judith pisze:Pytanie czy T3ed obsłuży tekstury wielkości np. 2048 x 2048 i jak to się będzie miało do wydajności...
Mogę się jedynie odnieść do silnika Doom3, który sam w sobie obsługi duużych textur nie miał i team ET:QW przygotowujący grę zmodyfikował grę by było to możliwe. Inna sprawa, że tam chodzi o prawdziwy rozmach, czyli jedną texturę na cały teren mapy.
Możesz spróbować. Stwórz jedną ale ogromną texturę 2048x i bez bajerów (blend itp.) tylko nanieś to na jakiś całkiem spory wymodelowany teren. Wstaw tych modeli kilka na mapę i zobacz jak to się zachowuje.
Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.
Heh, żebym tylko miał kiedy Proponuję, żeby ktoś z szanownych forumowiczów to przetestował, na pewno osiągnie jakies wyniki szybciej ode mnie W tej chwli nie mam nawet narzędzi do sprawdzenia tej metody...Dziarsky pisze:Możesz spróbować. Stwórz jedną ale ogromną texturę 2048x i bez bajerów (blend itp.) tylko nanieś to na jakiś całkiem spory wymodelowany teren. Wstaw tych modeli kilka na mapę i zobacz jak to się zachowuje.
Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.
Nie znam się na 3dmaxie. jak na razie wychodzę z założenia, że do robienia misji jest tylko edytor .
Jeśli kiedyś zmusi mnie do tego sytuacja to sięgnę po dodatkowe aplikacje.
Jeśli kiedyś zmusi mnie do tego sytuacja to sięgnę po dodatkowe aplikacje.
Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.
Bo do misji miejskich z powodzeniem wystarczy edytor i naturalnie parę dobrych pomysłów
Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.
Może i faktycnzie t3ed daje nam w zasadzie tylko to co zostało zrobione na potrzeby gry ale jest tego na tyle dużo, że można zrobić wiele ciekawych lokacji. Mnie osobiście nie chciało się szukać meshy bo przeglądarka jest mało intuicyjna ale ktoś kto ma to rozpykane na bank zmontuje co nieco.Judith pisze:Bo do misji miejskich z powodzeniem wystarczy edytor i naturalnie parę dobrych pomysłów Smile
Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.
Judith - a próbowałeś kombinować coś w stylu - jeden static mesh - teren pokryty teksturą trawy, a nad nim kolejny, niezauważalnie podniesiony, model samych dróg z maską alpha po brzegach, żeby piasek płynnie zanikał w trawie? (oczywiście nie musiałby to być płynny gradient, a jakaś struktura kęp trawy itp.). Nie wiem, jak by to działało na skrzyżowaniach i rozwidleniach dróg oraz jak by się prezentowła kwestia rozpoznawania odgłosów podłoża...
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: [T3Ed] Gdzie znaleźć opisy warunków i akcji dla skryptów.
Prawdę mówiąc od dawna nie próbowałem już niczego Jak się skończy zawierucha remontowo-przeprowadzkowa, to pewnie znowu zasiądę do 3d editingu, ale jak znam zycie to nie nastąpi wczesniej niż w nowym roku...