[Radiant] Zachowanie się A.I.

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

[Radiant] Zachowanie się A.I.

Post autor: Dziarsky »

Chciałbym dodać sobie na mapkę kilka ai by sobie patrolowały teren i najlepiej jeszcze nie zwracały na razie ma mnie uwagi.
Głównie chodzi mi o dostosowanie poziomu jasności i rozmieszczenie świateł względem tego gdzie myślę umieścić te ai.
Domyślnie ai stoi i rusza w naszą stronę gdy się zbliżymy, atakuje.
Nie doszukałem się tutoriali, na to jak zrobić coś w rodzaju waypointów dla ai i tego jak zrobić by nas nie atakowały.

pomożecie jakimś opisikiem albo linkiem ?
Ostatnio zmieniony 25 listopada 2006, 23:01 przez Dziarsky, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [Radiant] Zachowanie się A.I.

Post autor: Marzec »

Chceż zrobic przyjazne AI?
- klikasz na właściwości danego AI'a :)
- Add-> MetaProperty/AI_Behaviors/AI_B_m13/M-GoodGuy
AI będzie opowiadał się po twojej stronie

Chceż zrobic AI które nie atakuje cię dopuki nie zajdziesz mu za skórę? :)
- klikasz własciwości
- Add-> MetaProperty/AI_Behaviors/M-AlertCapZero

Powodzenia i zmien trochę nazwę topicu :ok
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [Radiant] Zachowanie się A.I.

Post autor: Dziarsky »

Czy aby my o tym samym edytorze rozmawiamy? :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [Radiant] Zachowanie się A.I.

Post autor: Marzec »

:)) obawiam się że nie :-D
Sorki za to :P
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: [Radiant] Zachowanie się A.I.

Post autor: Juliusz »

Dziarsky - w poprzednim wątku podałem Tobie link do strony z tutorialami do Dooma - zajrzyj tam, na pewno coś znajdziesz.

Spróbuj też tego - artykuł na darkmod WIKI: http://www.thirdfilms.com/darkwiki/inde ... h_Entities

A na ignorowanie gracza na pewno jest jakaś komenda... (nie jestem teraz w stanie sprawdzić jaka). Wpisz ew. god w konsoli - tryb nieśmiertelności.
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [Radiant] Zachowanie się A.I.

Post autor: Dziarsky »

Juliusz pisze:Dziarsky - w poprzednim wątku podałem Tobie link do strony z tutorialami do Dooma - zajrzyj tam, na pewno coś znajdziesz.
Dzięki poszukam.
Na doom3world forum zerkałem ale nic ciekawego nie znajduję. Oprócz filmów Buzz'a była też inna seria ale linki już nie działają. A ja głupi jakiś czas temu filmy te wywaliłem.
Juliusz pisze:Spróbuj też tego - artykuł na darkmod WIKI: http://www.thirdfilms.com/darkwiki/inde ... h_Entities
To mi nic nie daje bo nie wiem jak się w ogóle używa takich oznaczeń.
W Hammerze umiałem tylko dla pojazdów latających to wykonać. daje się byt ścieżki (w nim podaje model) i dalej już tylko byt "target" do kolejnych punktów. Nie wiem czy tak samo postępuje się z postaciami na ziemi :).

Juliusz pisze:A na ignorowanie gracza na pewno jest jakaś komenda... (nie jestem teraz w stanie sprawdzić jaka). Wpisz ew. god w konsoli - tryb nieśmiertelności.
Znalazłem w przykładach (tam nad wartościami modelu) coś takiego, ze nie atakuje puki się go nie tknie. Też dobre.

EDIT:
Własnie dotarłem do mapki, która pokazuje jak robić cut-scenki i ruch kamery po mapie (szukałem przy okazji). Oczywiście z tego nic nie rozumiem ale zauważyłem, że po mapie chodzą żołnierze :).
No i udało się.
wake_on_attackcone "1" - przeciwnik nie atakuje puki go nie dotkniemy. Ale wie o naszej obecności.
target "path_corner_1" - najpierw od modelu do tego bytu "path_corner_ " a później do dalszego, można zapętlać.
Istnieje też "path_wait" - można ustawić dodatkowo czas "postoju".

No i mam postacie na mapie jak w Thiefie ;)
Szkoda, ze wcześniej nie doszedłem do tego, nie było by tematu :).
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: [Radiant] Zachowanie się A.I.

Post autor: Juliusz »

Dziarsky pisze:Szkoda, ze wcześniej nie doszedłem do tego, nie było by tematu
Z własnego doświadczenia wiem, że jak się zapoda jakieś pytanie na forum, to to jakoś tak motywuje do poszukiwań, że czasami się znajdzie odpowiedź samemu, nim ktoś inny napisze. :)
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: [Radiant] Zachowanie się A.I.

Post autor: timon »

Dziarsky pisze: Własnie dotarłem do mapki, która pokazuje jak robić cut-scenki i ruch kamery po mapie (szukałem przy okazji).
Jakiś link by się przydał 8-)
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: [Radiant] Zachowanie się A.I.

Post autor: Nivellen »

A dodatkowo jest już informacja dla kogoś kto będzie chciał zrobić to samo, a nie będzie wiedział jak. Od tego jest w końcu Gildia :oki
Timon pisze:Jakiś link by się przydał Cool
Albo cała mapka (jeśli nie jest zbyt wielka i ma standardowe składniki), bo linki z czasem lubią "wyparowywać".
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [Radiant] Zachowanie się A.I.

Post autor: Dziarsky »

timon pisze:Jakiś link by się przydał Cool
Nivellen pisze:Albo cała mapka (jeśli nie jest zbyt wielka i ma standardowe składniki), bo linki z czasem lubią "wyparowywać".
Bardzo proszę :)
Plik: http://thief.ovh.org/cinematic_example.zip
źródło: http://www.doom3world.org/phpbb2/viewtopic.php?t=6176

ps. Jeśli rozgryziecie jak zrobili tą płynącą kamerę po mapie to proszę o tutorial :)
ps2. Mimo iż na tej mapce jest "path_wait" to nie mogę zrozumieć jak działa. U mnie na mapie nie wstrzymuje gracza.
Obrazek
ODPOWIEDZ