[Radiant] Zachowanie się A.I.
Moderator: peter_spy
[Radiant] Zachowanie się A.I.
Chciałbym dodać sobie na mapkę kilka ai by sobie patrolowały teren i najlepiej jeszcze nie zwracały na razie ma mnie uwagi.
Głównie chodzi mi o dostosowanie poziomu jasności i rozmieszczenie świateł względem tego gdzie myślę umieścić te ai.
Domyślnie ai stoi i rusza w naszą stronę gdy się zbliżymy, atakuje.
Nie doszukałem się tutoriali, na to jak zrobić coś w rodzaju waypointów dla ai i tego jak zrobić by nas nie atakowały.
pomożecie jakimś opisikiem albo linkiem ?
Głównie chodzi mi o dostosowanie poziomu jasności i rozmieszczenie świateł względem tego gdzie myślę umieścić te ai.
Domyślnie ai stoi i rusza w naszą stronę gdy się zbliżymy, atakuje.
Nie doszukałem się tutoriali, na to jak zrobić coś w rodzaju waypointów dla ai i tego jak zrobić by nas nie atakowały.
pomożecie jakimś opisikiem albo linkiem ?
Ostatnio zmieniony 25 listopada 2006, 23:01 przez Dziarsky, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [Radiant] Zachowanie się A.I.
Chceż zrobic przyjazne AI?
- klikasz na właściwości danego AI'a
- Add-> MetaProperty/AI_Behaviors/AI_B_m13/M-GoodGuy
AI będzie opowiadał się po twojej stronie
Chceż zrobic AI które nie atakuje cię dopuki nie zajdziesz mu za skórę?
- klikasz własciwości
- Add-> MetaProperty/AI_Behaviors/M-AlertCapZero
Powodzenia i zmien trochę nazwę topicu
- klikasz na właściwości danego AI'a
- Add-> MetaProperty/AI_Behaviors/AI_B_m13/M-GoodGuy
AI będzie opowiadał się po twojej stronie
Chceż zrobic AI które nie atakuje cię dopuki nie zajdziesz mu za skórę?
- klikasz własciwości
- Add-> MetaProperty/AI_Behaviors/M-AlertCapZero
Powodzenia i zmien trochę nazwę topicu
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: [Radiant] Zachowanie się A.I.
obawiam się że nie
Sorki za to
Sorki za to
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: [Radiant] Zachowanie się A.I.
Dziarsky - w poprzednim wątku podałem Tobie link do strony z tutorialami do Dooma - zajrzyj tam, na pewno coś znajdziesz.
Spróbuj też tego - artykuł na darkmod WIKI: http://www.thirdfilms.com/darkwiki/inde ... h_Entities
A na ignorowanie gracza na pewno jest jakaś komenda... (nie jestem teraz w stanie sprawdzić jaka). Wpisz ew. god w konsoli - tryb nieśmiertelności.
Spróbuj też tego - artykuł na darkmod WIKI: http://www.thirdfilms.com/darkwiki/inde ... h_Entities
A na ignorowanie gracza na pewno jest jakaś komenda... (nie jestem teraz w stanie sprawdzić jaka). Wpisz ew. god w konsoli - tryb nieśmiertelności.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: [Radiant] Zachowanie się A.I.
Dzięki poszukam.Juliusz pisze:Dziarsky - w poprzednim wątku podałem Tobie link do strony z tutorialami do Dooma - zajrzyj tam, na pewno coś znajdziesz.
Na doom3world forum zerkałem ale nic ciekawego nie znajduję. Oprócz filmów Buzz'a była też inna seria ale linki już nie działają. A ja głupi jakiś czas temu filmy te wywaliłem.
To mi nic nie daje bo nie wiem jak się w ogóle używa takich oznaczeń.Juliusz pisze:Spróbuj też tego - artykuł na darkmod WIKI: http://www.thirdfilms.com/darkwiki/inde ... h_Entities
W Hammerze umiałem tylko dla pojazdów latających to wykonać. daje się byt ścieżki (w nim podaje model) i dalej już tylko byt "target" do kolejnych punktów. Nie wiem czy tak samo postępuje się z postaciami na ziemi .
Znalazłem w przykładach (tam nad wartościami modelu) coś takiego, ze nie atakuje puki się go nie tknie. Też dobre.Juliusz pisze:A na ignorowanie gracza na pewno jest jakaś komenda... (nie jestem teraz w stanie sprawdzić jaka). Wpisz ew. god w konsoli - tryb nieśmiertelności.
EDIT:
Własnie dotarłem do mapki, która pokazuje jak robić cut-scenki i ruch kamery po mapie (szukałem przy okazji). Oczywiście z tego nic nie rozumiem ale zauważyłem, że po mapie chodzą żołnierze .
No i udało się.
wake_on_attackcone "1" - przeciwnik nie atakuje puki go nie dotkniemy. Ale wie o naszej obecności.
target "path_corner_1" - najpierw od modelu do tego bytu "path_corner_ " a później do dalszego, można zapętlać.
Istnieje też "path_wait" - można ustawić dodatkowo czas "postoju".
No i mam postacie na mapie jak w Thiefie
Szkoda, ze wcześniej nie doszedłem do tego, nie było by tematu .
Re: [Radiant] Zachowanie się A.I.
Z własnego doświadczenia wiem, że jak się zapoda jakieś pytanie na forum, to to jakoś tak motywuje do poszukiwań, że czasami się znajdzie odpowiedź samemu, nim ktoś inny napisze.Dziarsky pisze:Szkoda, ze wcześniej nie doszedłem do tego, nie było by tematu
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: [Radiant] Zachowanie się A.I.
Jakiś link by się przydałDziarsky pisze: Własnie dotarłem do mapki, która pokazuje jak robić cut-scenki i ruch kamery po mapie (szukałem przy okazji).
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: [Radiant] Zachowanie się A.I.
A dodatkowo jest już informacja dla kogoś kto będzie chciał zrobić to samo, a nie będzie wiedział jak. Od tego jest w końcu Gildia
Albo cała mapka (jeśli nie jest zbyt wielka i ma standardowe składniki), bo linki z czasem lubią "wyparowywać".Timon pisze:Jakiś link by się przydał Cool
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Re: [Radiant] Zachowanie się A.I.
timon pisze:Jakiś link by się przydał Cool
Bardzo proszęNivellen pisze:Albo cała mapka (jeśli nie jest zbyt wielka i ma standardowe składniki), bo linki z czasem lubią "wyparowywać".
Plik: http://thief.ovh.org/cinematic_example.zip
źródło: http://www.doom3world.org/phpbb2/viewtopic.php?t=6176
ps. Jeśli rozgryziecie jak zrobili tą płynącą kamerę po mapie to proszę o tutorial
ps2. Mimo iż na tej mapce jest "path_wait" to nie mogę zrozumieć jak działa. U mnie na mapie nie wstrzymuje gracza.