Prace serwisowe: Forum zostało zaaktualizowane do najnowszej wersji phpBB - więcej informacji w tym poście temacie.

Ostatni DromEdowcy: polskie fanmisje w budowie

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2640
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Ostatni DromEdowcy: polskie fanmisje w budowie

Post autor: Juliusz »

Nie jakieś super zaawansowane, ale np. kubraczki, tego typu rzeczy. Jak zrobić odłam Strażników, skoro nie wiadomo, jak zmienić ubrania?
Do zmiany kubraczków w T2 wystarczy przemalowanie tekstur postaci - o wiele prostsze niż modelowanie. Ale nie będę się w tym wątku rozpisywał o technicznej kwestii tego procesu, żeby nie zaśmiecać.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2408
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Ostatni DromEdowcy: polskie fanmisje w budowie

Post autor: Hadrian »

Kepeer, nie będzie młotków( :smu )Ale będą te twoje kubraczki (chodzi ci o szlachtę?) w małej (a może średniej) rezydencji. A, nauczyłem się dodawać nowe postacie, obiekty i tekstury!!!! Później wrzuce screeny jak mi powiecie jak.
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Ostatni DromEdowcy: polskie fanmisje w budowie

Post autor: Nivellen »

Jest o tym nawet osobny temat, wrzucaj co tam masz.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 525
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ostatni DromEdowcy: polskie fanmisje w budowie

Post autor: Kurhhan »

Temat umarł, coś tam się tworzy. Nie rozjaśniłem więc oglądać w nocy i na pełnym ekranie, może ktoś coś zobaczy, chociaż wątpię bo czarna plama.

Linki do ściągnięcia zdjęć :

http://cdn.imghack.se/images/cc6d184edd ... 868d6c.bmp

http://cdn.imghack.se/images/8b305576ee ... 0060c7.bmp
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2640
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Ostatni DromEdowcy: polskie fanmisje w budowie

Post autor: Juliusz »

Cieszę się, że ktoś ciągle dromeduje. Może i ja kiedyś coś zapodam (wbrew temu, co piałem wcześniej w tym wątku.... :) )
Tymniemniej, faktycznie widać czarną plamę, szczególnie na drugim. Rozumiem, że było już późno, ale warto jednak poświęcić tą chwilę na rozjaśnienie obrazka. Inaczej mógłbyś uploadować ciągle ten sam czarny obrazek i robić nas w konia, że to nowe zrzuty... ;)
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Ostatni DromEdowcy: polskie fanmisje w budowie

Post autor: peter_spy »

Odkąd stałem się posiadaczem monitora "dla grafików" to coraz częściej widzę screeny z FMek jako niemal czarne, i tak jest w tym przypadku :/
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 525
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ostatni DromEdowcy: polskie fanmisje w budowie

Post autor: Kurhhan »

Dobrze to jeszcze raz na ambiencie 50, chociaż wiele do oglądania to nie ma :

http://cdn.imghack.se/images/32c3946934 ... 55a7b3.bmp

http://cdn.imghack.se/images/684e05c971 ... 488ba3.bmp



PS : Juliusz pokaż co tam masz.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2640
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Ostatni DromEdowcy: polskie fanmisje w budowie

Post autor: Juliusz »

Coś tam już widać. Proponuję screeny przed wrzuceniem na sieć potraktować szybką korekcją kolorów w jakimś programie - ale nie jasność, tylko bardziej gamma. Tzn. tak, żeby ciemności nie stały się szare, tylko bardziej żeby rozjaśnić wszystko pomiędzy światłem i cieniem, jeśli wiesz, co mam na myśli.

W dobrym tonie jest też wrzucać jpg'i na neta, zamiast bmp'ków... Ale nie odbieraj tego jako czepialstwo. ;)

Natomiast co do samych screenów, to wyglądają klimatycznie, na tyle, co mogę powiedzieć. Ja osobiście jestem człowiek wizualny i pobawiłbym się światłem - silniejsze, z bardziej określonym cieniem - będzie ciekawiej. W jaskiniach też można dawać delikatne światła raz po raz, żeby wydobyć bryłę. Albo postawić grzybka lub kryształa, jak to w 99% jaskiniowych misji jest.

No, nic - trzymam kciuki.

PS. Coś kiedyś wrzucę, ale w tej chwili mam w mapce bajzel.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 525
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ostatni DromEdowcy: polskie fanmisje w budowie

Post autor: Kurhhan »

Zdjęcie przestrzeni nie ma jeszcze praktycznie źródeł światła, dojdą później. Wiem, nie wrzuca się niedokończonych elementów, ale zasmucił mnie zgon tematu i chciałem już coś zapodać na lekkie ożywienie. Teraz, jeśli jeszcze coś pokażę, to już blisko finiszu.

PS : Umieszczałem zdjęcia również na bardziej tradycyjne hostingi ale mocno psują jakość nawet bez skalowania.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2640
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Ostatni DromEdowcy: polskie fanmisje w budowie

Post autor: Juliusz »

Kurhhan pisze:Wiem, nie wrzuca się niedokończonych elementów, ale zasmucił mnie zgon tematu i chciałem już coś zapodać na lekkie ożywienie. Teraz, jeśli jeszcze coś pokażę, to już blisko finiszu.
Ja też cierpię, jak widzę forum dromedowe martwe, więc na WIPy też się cieszę. :)
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1484
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Ostatni DromEdowcy: polskie fanmisje w budowie

Post autor: Marzec »

Kurhhan pisze:Dobrze to jeszcze raz na ambiencie 50, chociaż wiele do oglądania to nie ma
Nie trzeba... i tak czarna plama ;)

Polecam np. Jasność: 114, Kontrast: 110 w GIMPie :)

Sam zrobiłem, chcąc obejrzeć screeny, stąd efekty poniżej:

Kurhhan pisze:PS : Juliusz pokaż co tam masz.
Juliusz pisze:PS. Coś kiedyś wrzucę, ale w tej chwili mam w mapce bajzel.
Juliusz pisze:Ja też cierpię, jak widzę forum dromedowe martwe, więc na WIPy też się cieszę. :)
Sprowokowaliście mnie :)

Bardzo work in progress:
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 525
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ostatni DromEdowcy: polskie fanmisje w budowie

Post autor: Kurhhan »

Tak trzymać :ok

Nie jestem już fanem oryginalnych, chociaż wielu lubi takie powroty do korzeni.

U mnie na razie zastój, za gorąco.
Ostatnio zmieniony 31 sierpnia 2015, 10:42 przez Kurhhan, łącznie zmieniany 1 raz.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1484
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Ostatni DromEdowcy: polskie fanmisje w budowie

Post autor: Marzec »

Kurhhan pisze:Tak trzymać :ok
Ta misja jest tworzona od 2007 roku z przestojami... Szczerze Wam powiem nie wiem co z nią będzie, ale naprawdę szkoda zmarnować taki nadmiar pracy.

@cienie - dzięki, nie zwracałem na takie rzeczy uwagi.

@tekstury - tekstury robocze :)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2640
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Ostatni DromEdowcy: polskie fanmisje w budowie

Post autor: Juliusz »

No, fajnie, że coś wrzuciłeś. Czy dobrze pamiętam - to Ty kiedyś pracowałeś nad misją, gdzie zaczynało się w jakimś jakby śnie - byliśmy dwa razy w tym samym pomieszczeniu, które zmieniało wygląd. Poza tym były tam chyba chodzące butelki... To jest ta sama misja?

Co do cieni - lepsze rezultaty uzyskasz, jak zmienisz tryb light map na 32-bit'owy. (albo 32bit x2 - bardziej kontrastowe). Wówczas przestaną mieć takie zielono-różowe kolory, tylko gradienty będą płynne. Nawet jeśli Ty nie zwracasz na to uwagi, to inni - potencjalni przyszli odbiorcy - jak najbardziej.
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1484
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Ostatni DromEdowcy: polskie fanmisje w budowie

Post autor: Marzec »

Juliusz pisze: Czy dobrze pamiętam - to Ty kiedyś pracowałeś nad misją, gdzie zaczynało się w jakimś jakby śnie - byliśmy dwa razy w tym samym pomieszczeniu, które zmieniało wygląd. Poza tym były tam chyba chodzące butelki... To jest ta sama misja?
Pierwsze - tak :) ale chodzące butelki... Robiłem takie rzeczy w DromEdzie, aczkolwiek nie przypominam sobie by to było w Lady Mossy :)

@cienie - dzięki za trafną radę. Pomijam takie rzeczy w fazie produkcji. Moje obecne podejście jest takie, by dopicowywać całość wizualnie dopiero w ostatniej fazie.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 525
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ostatni DromEdowcy: polskie fanmisje w budowie

Post autor: Kurhhan »

Coś, ktoś?
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2640
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Ostatni DromEdowcy: polskie fanmisje w budowie

Post autor: Juliusz »

Ja nad misją jako tako nie pracuję, ale obracam się wokół Dromeda i innych narzędzi.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 525
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ostatni DromEdowcy: polskie fanmisje w budowie

Post autor: Kurhhan »

Obiekty tworzysz jeszcze? Twój pack książek widzę w co drugiej misji więc coś nowego konieczne. Może rzeźby? Mało tego typu obiektów, trudne do stworzenia a następnie dobrego oteksturowania. Ciągle te same w misjach.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2640
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Ostatni DromEdowcy: polskie fanmisje w budowie

Post autor: Juliusz »

Nie, raczej nie modeluję ostatnio. Bardziej siedzę w programowaniu.
Rzeźb się trochę pojawiło ostatnimi czasy - oprócz słynnej już panny z dzbankiem TDBonko, jeśli dobrze pamiętam, to widziałem w ostatnich misjach trochę lepszej jakości rzeźb. Ale te z romboidalnym przekrojem poprzecznym ciągle póki co dominują...
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 525
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ostatni DromEdowcy: polskie fanmisje w budowie

Post autor: Kurhhan »

Elvis trochę stworzył nowych, ale chłop zaginął już wiele miesięcy temu i to gdy zobowiązał się tworzyć przedmioty dla pewnego dromedera. Wśród tych nowszych misji widzę jedno i to samo głównie. Tych mega low poly kapciów nawet już nie liczę.
Forgotten Tomb
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Ostatni DromEdowcy: polskie fanmisje w budowie

Post autor: peter_spy »

Pocieszcie się, że z Dark Modem jest jeszcze gorzej ;) O ile pamiętam ERh+ jest od nas, a w samym zespole siedzi jeszcze Arcturus, ale tak poza tym to nikt z naszego kraju nic nie robi w TDM :)
ODPOWIEDZ