Nauka Dromeda - pytania

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Marzec »

Więc po tym poście timona.. ja czekam.. czekam... nikt nie odpowiada. To może sam sprawdze? Mam tam kilka FanMisji... I szukam, i znalazłem! O to chodzi.
Wiadomo czemu kolega nie zadaje już pytań :)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

No raczej... temat na chwilę 'zamilkł', bo zamierzam przejść tego Thief2, na normali, potem hardzie i expercie.. a wiecie.. trochę to mi zajmie. ;) Po za tym podbno wy Polacy porobiliście troche FM. Chętnie bym sobie w nie zagrał. Proszę wiadomość przez PW z linkami do ściągnięcia waszych misyjek. ;)

Misje timona już grałem. Są dość dobre. Podobało mi się w 'Timoteusie' rozmowa z Tymoteuszem. :)

Próbowałem też grać w FM Gregouriusa. ;) Ale.. zagrałem tylko w tę pierwszą misję (tę bardzo małą). Potem ściągam inne, a mi sie coś psuje. Albo linki złe... Sam nie wiem. ;)

A teraz dla kogoś, kto sie nudzi i ma trochę wolnego czasu:
- dalej misja, którą budowałem. Chciałbym, aby ktoś "przeprogramował ją" tak, aby dało się grać poprzez Thief2. :) I żeby dało się ją DromEdować przez DET2. I też, żeby ktoś gdyby mógł, to by popoprawiał nieco?? Może??
Chętnym proszę na PW, lub GG.

Zamierzałem wsadzić załącznik, ale....
Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony. Prosze skontaktować się z administratorem forum.
Administratorze.. czytałeś to??
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Gregorius »

Edversion pisze:Próbowałem też grać w FM Gregouriusa. Wink Ale.. zagrałem tylko w tę pierwszą misję (tę bardzo małą). Potem ściągam inne, a mi sie coś psuje. Albo linki złe... Sam nie wiem. Wink
http://www.gregorius.webpark.pl/index_pl.html
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

No i własnie z tamtąd ściągałem, lecz od drugiej powyżej się nie dało. :|
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Gregorius »

No rzeczywiście coś te linki nie działają... :oops: muszę uaktualnić stronkę...

Tutaj masz The Sinking DEMO:
http://www.thief-thecircle.com/download.asp?fid=823

Fate of the Art:
http://www.komag.net/missionst2/c5FateoftheArt.zip

Dancing with the Dead Ep. 1:
http://www.thief-thecircle.com/download.asp?fid=847
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Dzięki. :-D

Od razu biorę się za ściaganie. :)
Monsieur
Mechanista
Posty: 351
Rejestracja: 05 stycznia 2006, 18:57

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Monsieur »

Edversion pisze:Po za tym podbno wy Polacy porobiliście troche FM.
Czyżby kolega reprezentował mniejszość niemiecką na Śląsku ?

Ps. Przepraszam za offtopic ale trochę zaintrygował mnie ten zwrot Eda , po prostu jestem ciekawy.
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Nie, poprostu, że
wy
chodziło mi o niektórych z was, a
Polacy
, że o Polaków.


EDIT>
Mam wersje T2 1.18. Mam wersję DromEd 1.18 (FINAL), mam plik menu, plik convict.osm z T2. I nie wiem dlaczego, ale mój DromEd coś chrzani. Wszystko jest w jakiś innych kolorach (niż to widziałem w DE T1), wszystkie oryginalne tekstury są takie zielonkawe, jakby wyglądały z wody, a mam typ brushu air! Co się dzieje?? Większość Ai jest poprawna, lecz niektóre duchy (powiedziałbym wszystkie) mają na twarzy jakieś niedopracowania, takie różowe coś...

Co się dzieje?? Wytłumaczy mi ktoś??
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Marzec »

Lepiej żebyś pokazał screeny albo najlepiej dał samą misję :)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Już mówiłem, że misji nie da się tu imieścić, ale chodzi mi o to, że to wyskakuje nie tylko w misji, tylko we wszystkich moich pracach DromEdaT2.

A screena?? Jeszcze nie rozwikłałem, jak go zrobić używając DromEda. :(


PS. Wracam do mojej misji o nazwie 'Zamek Lorda Strainglifa'. Będzie pod T2. Narazie jest dość dobrze, oprócz tego błędu z DromEdem (zob. wyżej ^).

Tylko znowu moi AI wiszą jak trupy w powietrzu. Jak ich ożywić??
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

Otwórz (np. w NotePad'zie) plik "USER.CFG" i zrób dwie rzeczy:
1. usuń średnik (";") przed linijką "safe_texture_manager"
2. to samo przed "edit_screen_depth 16"
zapisz plik.

Aby AI zaczęły patrolować musisz po optymalizacji przeliczyć "Room Database" a potem "AI Pathfinding Database".
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

1.Wiesz co?? Nie pomogło. :(

2. To zawsze robiłem, ale chodzi mi o pewnien inny błąd. Jak gram w T2 (opcją Game Mode), to wychodzi mi, że oni stoją właśnie tak>>>


Obrazek
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Marzec »

Nie przeliczyłeś misji...
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

Edversion pisze:1.Wiesz co?? Nie pomogło. Sad (...)
Daj zrzut z tego "zielonkawego czegoś". Na obrazku, który zapodałeś nie wygląda, aby było coś nie tak z teksturami :?
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Gdy włączam tryb Game Mode, to wszystko działa poprawnie (tekstury, objekty - wszystko OK), tylko ci AI są nieruchomi. :(

A jak się robi screeny z DromEda?? (nie wiem)
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

Edversion pisze:Gdy włączam tryb Game Mode, to wszystko działa poprawnie (tekstury, objekty - wszystko OK), tylko ci AI są nieruchomi. :(

A jak się robi screeny z DromEda?? (nie wiem)
AI mogą być nieruchomi z wielu powodów. Opisz jakie czynności zrobiłeś aby przygotować AI, to ktoś powie Ci co jest nie tak.
Klawisz odpowiedzialny za zrzuty, zarówno z trybu gry w Dromie jak i w pełnej grze, ustawiasz w konfiguracji klawiszy w opcjach sterowania ("screendump" lub coś w tym guście).
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Edversion pisze:A jak się robi screeny z DromEda?? (nie wiem)
Słyszałem, że Dromed musi być nieaktywny, żeby można było robić z niego zrzuty (mówię o zrzutach z samego edytora - nie z gry). Czyli kliknij np. na pasek zadań i dopiero rób zrzut.
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Obrazek
Proszę. Zdjęcie. :)

Co robiłem z AI?? Poprostu nic, tylko go wbudowałem, kilka objektów, brushy, roombrushy, Save'ów, Portalizacji, Optymalizacji i to wszystko. Nic skomplikowanego narazie.
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

Edversion pisze:Proszę. Zdjęcie. Smile
Szczerze mówiąc nie mam "zielonego pojęcia" co może powodować taki kolor okna edytora? Czy aby na pewno wszystkie inne elementy pulpitu są prawidłowo wyświetlane?
To mi wygląda bardziej na problem sprzętowy niż samego programu, zmień paletę kolorów/rozdzielczość dla pulpitu, w ostateczności spróbuj skubańca przeinstalować.
Nigdy nie miałem takiego problemu...
Edversion pisze:Co robiłem z AI?? Poprostu nic, tylko go wbudowałem, kilka objektów, brushy, roombrushy, Save'ów, Portalizacji, Optymalizacji i to wszystko. Nic skomplikowanego narazie.
I nic dziwnego, że nie chodzi. Zrób dokładnie tak jak ustawiałeś AI w swoich poprzednich mapkach, zrób optymalizację i przelicz trasy dla AI. Sam strażnik musi mieć dodaną właściwość AI->Ability Settings->Patrol: Does Patrol , z zaznaczonym polem.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: MRYS »

Ed, sprawdź czy na pewno masz te wpisy w plikach:

dark.cfg

ObjTextures16


user.cfg


edit_screen_depth 16


i czy nie jest który "wyśrednikowany"
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kapitan Smith »

Ed spróbuj w okienko w prawym dolnym rogu wpisać ambient 20 20 20. To spowoduje, że wszystkie kolory powinny rozchodzić się równomiernie. Jeżeli to nie pomoże to sugeruj się moimi przedmówcami :)
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

No coż..

Sposób Kapitana Smitha nie pomógł.

Sposób MRYSa: Sprawdziłem, mam te wpisy, są bez średnika (;) i wszystko mam tak, jak powiedziałeś, więc pomsył nie pomógł.

PS. Nivellen, ty mnie cały czas nie rozumiesz. :roll: Nie chodzi mi oto, aby oni patrolowali okolice, ale wszyscy AI wiszą w powietrzu, chodziaż są żywi, gdy ich atakują, to nie wydają żadnycg głosów, tylko krew sobie tryska. Tak samo wyrzuciłem jajo Frogbeasta. Żaba wyszła, ale się nie ruszała, tak jak strażnik. Zaatakowałem ją to wtedy wybuchła, ale to nic.

Dlaczego oni tak się zachowują?? Wpadnie ktoś na ten pomysł. Oni wyglądało tak jak na zdjęciu powyżej ze strażnikiem.
Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: MRYS »

A "load Convict" i "load Gen" ty zrobił? A "Module loaded" mu na dolnym pasku PO TYM napisało? A misję PO TYM zapisał? A Build AI room databese" zrobił? ..... No to ja już nie wiem... :cry:

[ Dodano: Sob 02 Gru, 2006 ]
Co do tych paskudnych zieleni w edytorze Eda, to podobny efekt uzyskuje się, gdy w danej rodzinie jest kopnięty full.pcx. Jednak tu nawet beczki (obiekty zatem) mają ten kolor, więc to chyba nie to.
Ed, jaką masz kartę grafiki? Może inne sterowniki by pomogły?
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

A co by dało zmienienie karty graficznej? To jakiś inny błąd musi robić, poniewać podczas opcji Game Mode, to wszystko jest w porządku. (oprócz AI).

Ale jakoś sobie poradzę. Nie jest tak źle. ;)
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

Spróbuj jeszcze usunąc średnik w wierszu
;safe_texture_manager
w pliku user.cfg

i dodaj też game_screen_depth 16

Jeśli nie pomoże zamieść swój user.cfg, przetestujemy.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
ODPOWIEDZ