Problem z Dark Loaderem

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problem z Dark Loaderem

Post autor: Marzec »

Mnie taki "kwadratowy" edytor się podoba - nawet bardzo. ;] Jeśli chodzi o jakieś kańciaste miejsca (np. rogi ścian) to można je zastąpic cylindrami, i wtedy nie będzie już tak kwadratowo :) Ale co do "wywałkowanych" ścian i podłóg to rzeczywiście jest już trochę gorzej.
No więc, jak na pierwszą misję w Dromie to jest naprawdę nieźle. Jak długo bawisz się tym edytorem? Widzę, że jesteś niezłym samoukiem, bo pierwszy Twój post na tym forum i pokazujesz nam kawał odwalonej roboty (nie tylko architektura, ale proste skryptowanie itp.)
Więc nie jest to moja pierwsza misja w Dromie :-D Mam zrobione mase niedokończonych misji w pierwszej częsci Thiefa. Do drugiej też wiele zrobiłem i żadnej wsumie nie skończyłem :) Samoukiem chyba jestem, bo - jak pamiętam - sam nauczyłem się (podpatrując orginalne misje) jak zrobic patrol dla strażników, jak zrobic żeby ludzie chodzili po mieście, rozmawiali, używali przedmiotów.

Wiele razy próbowałem zrobic misję w której jest żywe miasto. W mieście są ludzie którzy wykonują co dnia setki codziennych czynności. Śpią, jedzą, myją się :)) , odwiedzają znajomych, chodzą do sklepu, do pracy, do muzeum ... itepe i tede. W mieście oczywiście byłaby cały czas noc. W sumie wyszedłby dziwny efekt, ale myślę że ciekawy. Oczywiście celem misji byłoby okradanie mieszczan i pozostawanie niezauważonym. Byłyby także gildie (nie wstępowało by się do nich jak w rpg :) tylko byłyby wrogie gildie - zamki czy kryjówki - i przyjazne gildie), np. siedziba strażników, katedra młotowców, mechanistów, podziemia paganów, gildia złodziei. Rozpisałem się :)
Juliusz pisze:A tak poza tym, to ciekaw jestem, jaka jest koncepcja całości (to pewnie początek misji, tak?).
Całośc będzie opowiadac o tym, że Garrett zasnął w pokoju, który wynajął w gospodzie. (dlaczego to zrobił nie będę się rozpisywał) Nagle budzi się i cały świat się zmienia. Potem okazuje się co tak naprawdę się stało :P
Juliusz pisze:A tymi goniącymi mnie butelkami mnie rozwaliłeś Smile LOL (choć są z zupełnie innej bajki - sorry - snu Wink niż zombiaki).
To jest w pewnym sensie sen :) Ale obawiam się że usunę butelki, albo zrobię coś innego, bardziej horrorystycznego.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Problem z Dark Loaderem

Post autor: Juliusz »

Masz ciekawe pomysły i duże ambicje - z tego z reguły się rodzą fajne rzeczy :)

Jako że nie jesteś taki początkujący, to mogę Tobie jeszcze parę słów napisać :twisted: - mógłbyś przywiązywać nieco większą wagę do samej architekturki - po pierwsze trzymać skalę - masz tendecję do budowania z rozmachem, ale grozi to wrażeniem pustki (pomijając fakt nienaturalnie wysokich budynków, ale to sen, więc ok.... ;) )

Następnie - od czasów wydania Dromeda powstało wiele tekstur i obiektów stworzonych przez fanów - są bardzo często lepszej jakości. Nie wiem, jak inni, ale ja jak widzę te same tekstury od ośmiu lat (no, tyle thiefa nie znam.... ;) ) to wieje po prostu nudą...

Zadbaj także o charakter miejsc (odpowiednie tekstury, obiekty) - ja osobiście nie domyśliłem się, że akcja się działa w gospodzie. Szczególnie mylący jest komentarz Garreta - Home Sweet Home...

A poza tym to życzę powodzenia w dromedzeniu i oby zapał przelał się na jakieś zrealizowane ciekawe FMki... :ok
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problem z Dark Loaderem

Post autor: Marzec »

Dziękuje :)
Narazie tworzę misję, która nie będzie miała zbytnio okreslonej fabuły (albo będzie miała nielinjową), będzie działa się w Mieście, pod miastem i moze w zaświatach. Ma ona nie mały związek z symulacją żyjącego miasta, którą wcześniej opisałem :)
Przedewszystkim będzie się wchodzic w świat konfliktów między frakcjami, a także dzięki złodziejstwu będzie się pomagac Miastu.
Szczególnie chciałbym zadbac o realistykę złodziejstwa. Np. kiedy wkradamy się do jakiejś posiadłości - bo włascicieli nie ma w domu (poszli na przyjęcie, albo do sklepu lub pracy) to może sie tak zdarzyc że akurat przyjdzie straznik lub jeden z domowników.
Policja będzie wrogo nastawiona - zna Garretta - wszyscy inni ludzie nie znienawidzą nas dopóki im nie zajdziemy za skórę :) (chyba znany motyw :) )

PS. Nie wiem czy mogę już zakładac topic o fanmisji?

PS2. Jak zrobic Room, który uaktywni pewnej osobie agresywnośc względem nas, kiedy nas zobaczy w tym pokoju? Słowem: wkradniemy się przyjacielowi do domu, a on na nas z mieczem, jak to zobaczy :?
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Problem z Dark Loaderem

Post autor: Kapitan Smith »

W sprawie PS2 pomoże doświadczony dromedowiec (czyt. pomolestuj timona :twisted: ), jeżeli w ogóle się tak da...

Motywy misji jak najbardziej interesujące. Powiedz mi ile miesięcy\lat zajmujesz się tworzeniem?
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problem z Dark Loaderem

Post autor: Marzec »

Tworzeniem zajmuję się ok. dwa lata z przerwami.
Że się tak da z pokojami to jestem pewien :) widziałem to gdzies kiedys

edit dół:
chyba nigdzie indziej tego nie widziałem :-D
Ostatnio zmieniony 29 listopada 2006, 23:28 przez Marzec, łącznie zmieniany 1 raz.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Problem z Dark Loaderem

Post autor: marek »

Tritus Debris pisze:Że się tak da z pokojami to jestem pewien Smile widziałem to gdzies kiedys
ja widziałem nawet w oryginalnym Thiefie: misja Undercover (kiedy się wchodzi do pokoju oznaczonego czerwonym młotkiem i nas ktoś zauważy to atakuje)
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Tabal
Akolita
Posty: 171
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 14:24

Re: Problem z Dark Loaderem

Post autor: Tabal »

DZIEKI :P :?
Hand of Glory Forever
ODPOWIEDZ