jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"
Moderator: peter_spy
jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"
Bład generuje dromed ,podejrzewam że wtedy kiedy coś jest nie tak z roombrushami. Pojawia się okno z następującym tekstem "attempt to mark from invalid room id 0" i aplikacja dromed zamyka sie (razem z niezapisaną misją:(. Czy ktoś wie jak nalezy postępować przy projektowaniu misji aby unikać takich niespodzianek????
- Bukary
- Homo Rhetoricus
- Posty: 5569
- Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
- Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"
Ten błąd jest wynikiem tego, że nie wykonałeś odpowiednich operacji i wszedłeś w tryb gry, chociaż "w grze" nie było jeszcze tych zmian, które wprowadziłeś w edytorze.
Co trzeba zrobić, jeśli pojawia się ten błąd?
1. Wpisz "rooms_build" w wierszu poleceń.
2. Build room database.
3. Build AI room database.
4. Compute pathfinding database.
5. Optimize (opcjonalnie).
Co trzeba zrobić, jeśli pojawia się ten błąd?
1. Wpisz "rooms_build" w wierszu poleceń.
2. Build room database.
3. Build AI room database.
4. Compute pathfinding database.
5. Optimize (opcjonalnie).
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"
Ja robię : 5/ 4/ 2/
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"
Faktycznie!!, wykonanie wskazanych procedur eliminuje problem, ..Wielkie dzieki:)
teraz przydałby sie jakis skrypcik który inicjuje wykonanie wszystkich tych procedur, czy da sie cos takiego zrobć???
pozdrawiam
b.
teraz przydałby sie jakis skrypcik który inicjuje wykonanie wszystkich tych procedur, czy da sie cos takiego zrobć???
pozdrawiam
b.
Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"
Jeśli pamięam, jest to możliwe. Bukary kiedyś opracował megaskrypt kończący się jakimś dźwiękiem wydawanym przez Garretta. Zapisuje się to pod jakimś formatem... cmd... Należy bodajże wpisać te komendy do notatnika, zapisać jako np. anty_assertion.cmd a następnie w DromEdzie w konsoli wpisać "run anty_assertion.cmd". Popraw mnie Bukary jeśli się mylę.
Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"
świetnie!!, jeszcze tylko dodać do menu "game" ,albo lepiej aby skrypyt ten odpalał sie zawsze przed wejściem do trybu "game mode", co wy na to :lol:
Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"
Czym to sie rozni...?Bukary pisze:Co trzeba zrobić, jeśli pojawia się ten błąd?
1. Wpisz "rooms_build" w wierszu poleceń.
2. Build room database
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"
Oj, to nie jest to samo . Sprawdziłem.
- Gregorius
- Egzekutor
- Posty: 1716
- Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
- Lokalizacja: Civitas Kielcensis
- Kontakt:
Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"
O nie ma mowy! "Compute pathfinding database" liczyło się kilka minut na mojej misji C5, a nie była ona znowu taka duża.bari pisze:...aby skrypyt ten odpalał sie zawsze przed wejściem do trybu "game mode", co wy na to :lol:
Przeżywać ten koszmar za każdym razem? No way...
Brothers in arms & beer...
Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"
a u mnie 10
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"
Wykonałem wszystkie czynności. Zapisałem misję, wyłączyłem Dromed, włączyłem, wczytałem misję i znowu wywala:Bukary pisze:Ten błąd jest wynikiem tego, że nie wykonałeś odpowiednich operacji i wszedłeś w tryb gry, chociaż "w grze" nie było jeszcze tych zmian, które wprowadziłeś w edytorze.
Co trzeba zrobić, jeśli pojawia się ten błąd?
1. Wpisz "rooms_build" w wierszu poleceń.
2. Build room database.
3. Build AI room database.
4. Compute pathfinding database.
5. Optimize (opcjonalnie).
Od ok. dwóch miesięcy nie grzebałem w Dromedzie Wczoraj siadam do mojej misji, otwieram ją i wywaliło błąd. Wcześniej go nie wywalało. Naciskam "Anuluj" i wszystko wygląda ok, podczas gry też... Mam zainstalowanego patcha z nowymi teksturami obiektów, może to to?
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"
Załataj dromeda tym patchem autorstwa Teliameda : http://www.thiefmissions.com/telliamed/d2v118_patch.zip
Poprawia on ( a raczej dodaje ) obsługę plików tga w dromedzie.
Poprawia on ( a raczej dodaje ) obsługę plików tga w dromedzie.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"
W obsługiwanie wchodzi tylko wyświetlanie ich jako tekstury w 3d view? Jeśli tak, to patch nie jest mi potrzebny do prawidłowej pracy? Ściągam bo wkurza mnie już ten error Dziękuję serdecznie
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"
Witam!
Też mi wyskakuje Assertion Failed ale o treści :too many polygons per polyhedron
To nie przez masę powyginanych i nachodzących na siebie brushy lecz
przez próbę wykreowania dużego obszaru na fortecę.
Kożystam Dromed 1.32 do T1
Program nie pozwolił mi stwożyć wielkiego brusha to zrobiłem air brusha 200x170x150
którego mi ślicznie przeliczył ,i chciałem oszukać Dromka łącząc 2 póżniej 4 takie brushe i lipa...
Powiedzcie jak się pozbyć ów problemu,ewętualnie w jaki sposób dokonać podobnie wielkiej przestrzeni,będe bardzo wdzięczny.
Też mi wyskakuje Assertion Failed ale o treści :too many polygons per polyhedron
To nie przez masę powyginanych i nachodzących na siebie brushy lecz
przez próbę wykreowania dużego obszaru na fortecę.
Kożystam Dromed 1.32 do T1
Program nie pozwolił mi stwożyć wielkiego brusha to zrobiłem air brusha 200x170x150
którego mi ślicznie przeliczył ,i chciałem oszukać Dromka łącząc 2 póżniej 4 takie brushe i lipa...
Powiedzcie jak się pozbyć ów problemu,ewętualnie w jaki sposób dokonać podobnie wielkiej przestrzeni,będe bardzo wdzięczny.
Hand of Glory Forever
Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"
Niestety masz zbyt skomplikowany/daleki widok do odtworzenia dla silnika gry. Wczytaj ostatni działający sejw misji. Wpisz w konsoli "show_stats" a następnie wciśnij "Alt + 7". Powinieneś uzyskać w ten sposób obraz składający się z kolorowych poligonów, które silnik układa w każdej "komórce". Wejdź teraz sobie w tryb gry i przejdź się po całej lokacji analizując architekturę i zwracając uwagę na liczbę przy wierszu statystyk opisującą "polycount". W najbardziej skomplikowanych/dalekich widokach nie powinna przekraczać 900, inaczej mogą być później problemy.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji