Nauka Dromeda - pytania

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1877
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Paweuek »

Ja z kolei napotkałem na z pozoru błahy problem. W jaki sposób, przy użyciu zwykłego buttona połączonego CD z EmitterTrapem spowodować, by ten po naciśnięciu buttona wystrzelił ładunek, i tak za KAŻDYM późniejszym naciśnięciem buttona? Ponoć powinien to być EmitSteamTrap.
Obrazek
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3868
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

Dodaj do emitera skrypt : ReloadTweqEmit

Inne pytanie
Jak przywrócić/dodać wstawianie roombrusha w dromedzie pod klawisze shift+ins?
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1877
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Paweuek »

Spróbowałbym do pliku Default.bnd dodać linię:

edit bind ins+shift "brush_to_room 0";
Obrazek
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3868
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

Dzięki, lepsze efekty daje brush_to_room 10, ponieważ liczba wyraża procent przyrostu.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2727
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

timon pisze:Dzięki, lepsze efekty daje brush_to_room 10, ponieważ liczba wyraża procent przyrostu.
W New Dark'u jest też alternatywna opcja:

Kod: Zaznacz cały

- The brush_to_room command can now be given a negative number, to be interpreted as an absolute size instead of a percentage
(e.g. brush_to_room -0.1 would create a room brush 0.1 units larger than the selected brush.)
Jeśli damy wartość negatywną, to będzie ona odczytywana nie jako procent, ale jako wartość absolutna, o jaką nasz rómbrasz będzie większy, niezależnie od jego wielkości.
PROMETEUSZ
Skryba
Posty: 317
Rejestracja: 02 grudnia 2004, 22:40
Lokalizacja: WROCLAW

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: PROMETEUSZ »

W których plikach zmienia się ilość broni strzal mikstur min i flasbomb ????
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3868
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

W pliku mis.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
PROMETEUSZ
Skryba
Posty: 317
Rejestracja: 02 grudnia 2004, 22:40
Lokalizacja: WROCLAW

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: PROMETEUSZ »

A jak to zrobić pewnie dromedem ale jak ???
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 530
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

Klikasz na żądany przedmiot w Dromedzie i :

Properties/Engine Features/Stack Count.
Forgotten Tomb
PROMETEUSZ
Skryba
Posty: 317
Rejestracja: 02 grudnia 2004, 22:40
Lokalizacja: WROCLAW

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: PROMETEUSZ »

A jak zinstalować dromeda ??? bo jestem zupełnie zielony.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 530
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

Ja instaluje za pomocą Tafferpatchera :

-KLIK-
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1877
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Paweuek »

Kochani, czy komuś kiedykolwiek udało się zaczepić linę o ruchomy obiekt tak, by sunęła razem z "vatorem"?
Obrazek
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3868
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

A próbowałeś z liny zrobić vator?
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2727
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Paweuek pisze:Kochani, czy komuś kiedykolwiek udało się zaczepić linę o ruchomy obiekt tak, by sunęła razem z "vatorem"?
Czy może chodzi Tobie o to, by jeden koniec liny tkwił wbity, a drugi podążał za 'vatorem'?
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1877
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Paweuek »

Nie nie, po prostu o to, by wbita lina podążała z vatorem, a jej koniec dyndając przesuwał się także :) Czego bym nie robił, strzała znika po trafieniu w obiekt będący w ruchu bądź pozostający w spoczynku, lecz z możliwością przesunięcia frobem lub leverem.

@Timon - nie próbowałem, sprawdzę.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 530
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

Jest jakieś sensowne rozwiązanie by patrząc na liście drzewa przez liście innego te pierwsze nie zanikały ( zresztą na szyby również) ? Pomaga dodanie do takiego drzewa parametru Render/Transparency(alpha) na 1, ale wtedy trochę sztucznie pień drzewa jest zawsze widoczny nawet przez gęste liście, przestają go już przesłaniać.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1491
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Marzec »

Czy za tymi liśćmi znika również woda? Niestety nie jestem w stanie teraz Ci dokładnie sprawdzić, ale pamiętam jedną rzecz. Jest jakaś flaga w Properties, która sobie z tym radzi -- warto popatrzeć w właściwości obiektu (klasy) fence (płotek). Chodzi o te płotki mechanistów na balkonach.

Wybacz za suchą wypowiedź, ale nie mam dostępu do Dromeda ^^
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 530
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

Wody w misji nie używam, ale mogę dodać na próbę. Zanika gdy przezroczysty obiekt jak szyba, liście nachodzą na drugi przezroczysty. Drzewa są m.in od Daarana i widzę, że on właśnie dodaje parametr Render/Transparency(alpha) na 1 (wcześniej to dodawałem do kurtyn i pajęczynek), rozwiązuje to problem, ale właśnie wtedy pień drzewa nie jest już przesłaniany przez liście tylko zawsze przebijający się na "przód". Dosyć sztucznie to wygląda. Na upartego można tak zostawić, i tak będzie ciemno :P


EDIT : Płotki również mają Render/Transparency(alpha), 1.00. Więc to chyba jednak to, tyle, że z tymi pniami jest taki defekt, ale to chyba bardziej wina obiektu ponieważ z drzewami Vurta jest wszystko ok.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Tabal
Akolita
Posty: 171
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 14:24

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Tabal »

Edversion żyje :)
Hand of Glory Forever
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 530
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

Ostatecznie trzeba było dorobić do tekstury liści plik mtl o treści force_alpha_key.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 530
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

Mam małe oczko wodne do którego nie chcą wchodzić rywale. Gdy skasuję wodę to wchodzą do otworu, z wodą w środku nie chcą. Jest jakiś sposób by zachęcić ich do wejścia i zażycia kąpieli ?

Co zrobić by zwłoki unosiły się na wodzie ? Udaje mi się to tylko gdy ustawię na true "Is Non-Psyhicial". Wtedy jednak można nierealistycznie przepływać przez zwłoki. Kiepsko to wygląda. Ustawianie "Location" (pod Model/Control) działa dziwacznie tylko jednorazowo czyli po pierwszym wejściu z dromeda do gry. Za drugim razem parametr "Location" zostaje samoczynnie skasowany i zwłoki idą na dno. Jakieś inne pomysły ?
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3868
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

Zobacz ten tutorial Bukarego
http://thiefmissions.com/m/MistrzFX
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 530
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

Dzięki, przydało się. Wprawdzie ostatecznie zrobiłem trochę inaczej, psyh wyłączone a niewidzialny przedmiot ją imituje (z wyłączoną możliwością wspinaczki na niego i bez metaproperty), ale wyszło bardzo dobrze. Dodałem jeszcze pewien smaczek. Jedyny mały minusik to , że można wskoczyć na takie ciało z rozbiegu, z brzegu. Można się jednak przed tym zabezpieczyć jeśli komuś to bardzo przeszkadza.
Forgotten Tomb
bob
Szaman
Posty: 1159
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Lokalizacja: Okolice Szczecina
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: bob »

Próbowałem podjąć się włączenia kolizji broni ze ścianą, ale bezskutecznie. Jak to zrobić? Znalazłem, ale to po angielsku - http://www.ttlg.com/forums/showthread.p ... ost2283469
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 530
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

Dodaj do miecza Properties->Weapon->Collides With Terrain (włączyć "ptaszka") i już.
Forgotten Tomb
ODPOWIEDZ