Moje Obiekty i Tekstury dla Dromedowców

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2640
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Moje Obiekty i Tekstury dla Dromedowców

Post autor: Juliusz »

Chciałem udostępnić całą moją dromedową twórczość dla ludzi, którzy w tym edytorze jeszcze coś dłubią - ot, taki mój wkład w scenę thiefową i słowo dziękuję dla wszystkich, którzy mi pomagali w moich zmaganiach.

Plik o wielkości mniej więcej 22,5 MB, uruchamialny poprzez Darkloadera, zawiera dwie misje (klasztor i bibliotekę), w stanie najbardziej zaawansowanym, jaki mam u siebie na twardzielu. Razem z nimi idą tekstury oraz obiekty.

Misje można traktować jako przykład użycia obiektów, a plik .gam może być wskazówką, jakie właściwości obiektom nadać.

Plik możecie pobrać STĄD . (link uaktualniony)

Gdyby pojawiły się jakieś pytania, co do funkcjonowania obiektów, można tutaj pytać.

Obiekty:
- książki (otwarte, zamknięte, roztwarte - "namiot", zwisające z półki - różnej grubości)
- stosy i rządy książek
- regały - puste, z książkami poukładanymi chaotycznie i regularnie - w wielu wersjach
- wszystkie książki i regały dają się oteksturować na wiele sposobów (16 skórek), co daje możliwość stworzenia naprawdę ogromnej biblioteki z niepowtarzającym się układem ksiąg
- stoły
- świeczka
- pochodnia
- lampa ręczna (również wersja dla niosącego ją strażnika)
- drewniane rusztowania (kilka różnych obiektów, z których można budować różnego kształtu rusztowania)
- pajęczyny
- kolumny
- drzwi
- metalowy żyrandol na świece
- mnich (nieskończona tekstura - tu mógłbym się zmobilizować do dokończenia, gdyby ktoś był chętny)
- i coś tam pewnie jeszcze innego...

Tekstury:
- podzielone na grupy kolorystyczne
- około setki albo i więcej
- niektóre tekstury z wariacjami (brud, śnieg, itp.)

W tym wątku znajdziecie screeny i filmiki z mojej porzuconej misji:
http://thief-forum.ehost.pl/viewtopic.php?p=65296#65296
Ostatnio zmieniony 30 sierpnia 2013, 21:47 przez Juliusz, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: Moje Obiekty i Tekstury dla Dromedowców

Post autor: Gregorius »

SUPER :)
Możesz wrzucić wszystko na e-dysk: http://www.edysk.pl
Przesłanie pocztą może być kłopotliwe.

Standardowe konto na edysku daje jakieś 24MB wolnego miejsca. Jeżeli nie chcesz zakładać nowego mogę Ci podrzucić mój login... i tak nie używam.
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: Moje Obiekty i Tekstury dla Dromedowców

Post autor: Bandit »

Ja polecam fileden.com. Po zarejestrowaniu można wrzucać pliki o maksymalnej wielkości 50 MB, które nie są kasowane. Poza tym można podać wygodny link komuś, kto będzie chciał od nas coś ściągnąć tak żeby nie musiał ładować strony, na której dodatkowo musiałby kliknąć na "Download".
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2640
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Moje Obiekty i Tekstury dla Dromedowców

Post autor: Juliusz »

Dzięki za sugestie - ale wygrała tym razem opcja Timona :) - zaoferował się przechowywać plik na swojej stronie: http://timon.thefreebizhost.com/index.html Wejdźcie do działu Obiekty, tam znajdziecie także twórczość innych ludzi.

Bezpośredni link jest tutaj: KLASZTOR.ZIP

Aktualizacja:
Nowy link: http://www.mediafire.com/download/jnjcd ... asztor.zip
Ostatnio zmieniony 30 sierpnia 2013, 21:51 przez Juliusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1371
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Moje Obiekty i Tekstury dla Dromedowców

Post autor: Edversion »

Juliusz, mówiłem tobie już to przez PW, ale chciałbym może usłyszeć odpowiedź od kilku innych osób.

Ściągnąłęm ten twój plik, załadowuje twoje tekstury do mojego pliku, włączam DromEdem.. 'add_family edve', i niby pojawiają się te tekstury, ale są całkiem pobazgane [czyt. są jakieś zniszczone; inne niż w twoim folderze]. Co zrobić, aby je uzyskać normalnie?

PS. A jakbym chciał załadował niektóre twoje obiekty, to co mam zrobić?
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2640
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Moje Obiekty i Tekstury dla Dromedowców

Post autor: Juliusz »

Edversion pisze:Ściągnąłęm ten twój plik, załadowuje twoje tekstury do mojego pliku, włączam DromEdem.. 'add_family edve', i niby pojawiają się te tekstury, ale są całkiem pobazgane [czyt. są jakieś zniszczone; inne niż w twoim folderze]. Co zrobić, aby je uzyskać normalnie?
Mówiąc krótko - skopiuj także plik full.pcx z folderu, z którego brałeś teksturę oraz nie mieszaj w Twoim folderze Edve tekstur z różnych moich folderów.

A nieco dłużej - tekstury w dromedzie posegregowane są w tzw. rodziny kolorystyczne. Każda tekstura z danego folderu ma tą samą paletę kolorów, która zapisana jest w pliku full.pcx. Dlatego jak korzystasz z tekstur z trzech różnych rodzin, to u siebie je też musisz mieć w trzech różnych rodzinach plus odpowiednie pliki full.pcx w każdej.

Edversion pisze:A jakbym chciał załadował niektóre twoje obiekty, to co mam zrobić?
Otwórz drugie okno Dromeda i załaduj tam którąś z moich misji - załaduje się automatycznie plik moj.gam - jest to zmodyfikowany plik z właściwościami wszystkich obiektów. Zaznacz interesujący cię obiekt w oknie misji (np. jakiś regał lub cokolwiek) i kliknij na Editors/Object Hierarchy albo na klawisz Properties (na dole). W ten sposób trafisz na właściwości obiektów, jakie przypisałem. Możesz je podejrzeć i skopiować u siebie. Pamiętaj, że regały itd. ciągną pewne właściwości z grupy BIBLIOTEKA, więc nie pomiń ich.
Obrazek
Pamiętaj, że zmieniając gamesys w swojej misji (ten plik. gam) musisz przed wyjściem z Droma zapisać go pod jakąś nazwą, np. Edve.gam (Files/Save Gamesys - uważaj, bo łatwo zapisać w ten sam plik co misja!) a następnie skojarz swoją misję z tym plikiem - komenda set_gamesys edve) i teraz zapisz swoją misję.

Albo prostsza metoda. Dajmy na to, chcesz użyć któregoś z modeli książek - wybierasz normalnie jakąś książkę, którą masz w oryginalnym Thiefie.
I teraz klikasz na Properties i szukasz Add-> Shape -> ModelName i wpisujesz tam nazwę modelu (taka jak nazwa pliku .bin, ale bez rozszerzenia) - możesz ją podejrzeć właśnie poprzez moją misję. Jako że wielkość nowego modelu będzie na pewno inna, musisz ustawić odpowiednie właściwości fizyczne (Physics->Model->Dimensions) - również podejrzyj w moim pliku, albo sprawdź skalę na dole - trzecia kolumna cyferek od lewej - wpisz takie wartości w wyżej podanej właściwości.
Reszta właściwości książek będzie z grubsza taka sama. Podobnie robisz, jak chcesz zmienić model drzwi itp. - zmieniasz tylko nazwę modelu oraz ew. wielkość fizyczną.

Aha - nie zapomnij, że musisz utworzyć w swoim folderze Thiefa folder OBJ (na obiekty) a w nim TXT16 na tekstury obiektów. Jak nie wiesz, które tekstury są potrzebne to... najlepiej przekopiuj wszystkie pliki.... Później może wytłumaczę, jak to sprawdzić.
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Moje Obiekty i Tekstury dla Dromedowców

Post autor: Flavia »

Jest jakaś szansa na odświeżenie linka? :)
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2640
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Moje Obiekty i Tekstury dla Dromedowców

Post autor: Juliusz »

Proszę bardzo:
http://www.mediafire.com/download/jnjcd ... asztor.zip

(uaktualniłem też link w pierwszym poście)
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Moje Obiekty i Tekstury dla Dromedowców

Post autor: Flavia »

Cthulhu zapłać :)

EDIT: Od patrzenia na samą architekturę w DromEdzie boli mnie głowa :zak Szacun, że zdołałeś to ogarnąć.

A teksturki nad wyraz smakowite, na pewno się poczęstuję.
Heroes are so annoying.
ODPOWIEDZ